اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980312373119365

بررسی چهار کشور اروپایی دیگر در میان 10 کشور برتر سال 2019

سالم‌ترین کشورهای دنیا بر اساس رده بندی بلومبرگ

کد: 13980312373119365

http://bit.ly/2MzAiUM

، تهران , (اخبار رسمی): اطلاعات ارائه شده بر اساس آخرین نسخه از شاخص سالم‌ترین کشورهای جهان که توسط بلومبرگ منتشر شده به دست آمده و 169 کشور دنیا را با توجه به عواملی که بر سلامت عمومی تاثیرگذار هستند طبقه بندی می‌کند. اسپانیا در گزارش قبلی که در سال 2017 منتشر شد مقام ششم را به دست آورده بود.

سالم ترین کشورهای دنیا بر اساس رده بندی بلومبرگ
سالم ترین کشورهای دنیا بر اساس رده بندی بلومبرگ

شاید به دلیل وجود غذاهایی مانند gazpacho و paella است که اسپانیا توانسته با پیشی گرفتن از ایتالیا به عنوان سالم‌ترین کشور دنیا انتخاب شود

 به گزارش وب سایت بلومبرگ ، شاید به دلیل وجود غذاهایی مانند gazpacho و paella باشد که اسپانیا توانست با پیشی گرفتن از ایتالیا به عنوان سالم ‌ترین کشور دنیا انتخاب شود. این اطلاعات بر اساس آخرین نسخه از شاخص سالم ترین کشورهای جهان به دست آمده است.

چهار کشور اروپایی دیگر در میان 10 کشور برتر در سال 2019 قرار داشتند: ایسلند (در مقام سوم)، سوئیس (در رتبه پنجم)، سوئد (در رتبه ششم) و نروژ (در جایگاه نهم). ژاپن سالم ترین کشور آسیایی بود که با سه پله پیشرفت نسبت به سال 2017 در مقام چهارم قرار گرفت و جایگزین سنگاپور شد که اکنون به رتبه هشتم تنزل یافته است. استرالیا و اسرائیل نیز در جایگاه های هفتم و دهم قرار گرفتند.

نمرات شاخص‌ انتخاب کشورهای سالم بر اساس متغیرهایی نظیر امید به زندگی، چاقی و میزان مصرف دخانیات در نظر گرفته شده است. این شاخص همچنین موارد زیست محیطی همچون دسترسی به آب پاک و بهداشت را مورد توجه قرار می‌دهد.

طبق آمارهای سازمان ملل، اسپانیا در میان کشورهای اتحادیه اروپا دارای بالاترین میزان امید به زندگی هنگام تولد است و در سطح جهانی، ژاپن و سوئیس پس از آن قرار گرفته‌اند. همچنین طبق یافته‌‌های موسسه ارزیابی استانداردهای بهداشتی در دانشگاه واشنگتن، پیش بینی می‌شود امید به زندگی در اسپانیا تا سال 2040 به بالاترین میزان خود یعنی 86 سال برسد و کشورهای ژاپن، سنگاپور و سوئیس نیز در رتبه‌های بعد از آن قرار گیرند.

عادات غذایی

محققان معتقدند عادات غذایی نشان دهنده سطح سلامتی مردم ایتالیا و اسپانیا است. طبق مطالعه انجام شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه ناوارا، مردم این کشورها از یک رژیم غذایی مدیترانه‌‌ای پیروی می‌کنند که شامل مصرف روغن زیتون و آجیل بوده و بنابراین نسبت به آنهایی که رژیم غذایی کم چرب دارند کمتر دچار بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند.

در همین حال در قاره آمریکای شمالی، کانادا با کسب رتبه شانزدهم توانسته از ایالات متحده و مکزیک پیشی بگیرد که هر یک به ترتیب به رتبه‌های سی و پنجم و پنجاه و سوم تنزل یافته‌اند. امید به زندگی در آمریکا به دلیل مرگ‌های ناشی از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر و خودکشی، کاهش یافته است.

کوبا نیز در این رده بندی 5 پله بالاتر از ایالات متحده قرار دارد، اگرچه تنها کشوری است که از نظر بانک جهانی جزو کشورهای دارای درآمد بالا طبقه بندی نشده است. بخش بهداشت و درمان انجمن بهداشت آمریکا پس از بازدید از کوبا در سال گذشته، طی گزارشی دلیل این موفقیت را تاکید و تمرکز بیشتر این کشور بر مراقبت‌های پیشگیرانه در برابر بیماری‌ها نسبت به ایالات متحده خواند.

کره جنوبی با هفت پله پیشرفت در رتبه هفدهم قرار گرفت در حالی که چین با دارا بودن جمعیت 1.4 میلیاردی، با سه پله بهبود در رتبه 52 قرار دارد. طبق گزارش موسسه ارزیابی استانداردهای بهداشتی، امید به زندگی در کشور چین رو به افزایش بوده و احتمالا تا سال ۲۰۴۰ از آمریکا پیشی بگیرد.

کشورهای آفریقایی در این رتبه بندی 27 کشور از 30 کشور ناسالم دنیا را تشکیل دادند. سه کشور دیگر نیز شامل هائیتی، افغانستان و یمن هستند. جزیره موریس سالم ترین کشور آفریقایی بود که در رده 74 دنیا قرار گرفت و کمترین میزان مرگ و میر را در اثر بیماری‌های مسری در منطقه داشت ولی هنوز هم با مرگ و میرهای عفونی مواجه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاریابی بین المللی کارپیرا

کاریابی بین المللی کارپیرا در طول سالها به یکی از پیشگامان عرصه اشتغال و کاریابی بین المللی مبدل شده است. ما دانش وسیع خود از خواسته ها و نیازهای شغلی کارجویان ایرانی را با دانش، تخصص و مهارت خود در حوزه اشتغال بین المللی ترکیب می کنیم تا ارائه دهنده خدمات جامع و تخصصی برای کارفرمایان و کارجویان باشیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی