اطلاعات تماس
  • 021885***** - 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803203749210652

شروع بهار با طرح محسنین ایثار

کد: 139803203749210652

http://bit.ly/2RdgTHR

، (اخبار رسمی): با توجه به این که جانبازان نخاعی یا به عبارتی جانبازان ویلچری نمی‌توانند مانند دیگران مسافرت کنند و ناچارند طی شرایط سخت همراه خانواده به سفر بروند، موسسه ایثار طرحی با نام محسنین ایثار را برای رفع این مشکل برای این افراد در نظر گرفته است.

شروع بهار با طرح محسنین ایثار…
شروع بهار با طرح محسنین ایثار

صبح روزسه شنبه هفدهم اردیبهشت ماه 98 روابط عمومی موسسه ایثار گفتگویی را با دکترحیدری مشاور مدیر عامل موسسه که خود از جانبازان ۷۰% نخاعی و مدیرعاملی شبکه ملی ایثارگران را بر عهده دارد ترتیب داد تا در خصوص طرح محسنین ایثار از زبان وی به گفتگو بنشیند.

دکتر حیدری در این ارتباط سخنان خود را این گونه آغازکرد: ایده اولیه طرح از آنجا داده شد که تنی چند از جانبازان معظم  نخاعی عنوان کردند که در ایام نوروز مکان در خور شانی برای مسافرت و گذراندن تعطیلات در اختیار ندارند و در صورت مسافرت باید از کلاس‌های مدارس آموزش و پرورش استفاده کنند که با توجه به کمبود امکانات این مجموعه‌ها برای جانبازان قطع نخاع از قبیل نداشتن تخت، سرویس بهداشتی مناسب‌سازی شده و… این امر عملا غیر ممکن بود و در هتل‌ها و اماکن مناسب‌تر هم مشکلات مالی جانبازان مانع  این‌گونه مسافرت‌ها می‌شد که با توجه به این موارد ایده این طرح در ذهنم شکل گرفت و این ایده را طی جلسه‌ای با مهندس پور حاج رضایی مدیر عامل موسسه ایثار مطرح کردم که با استقبال ایشان روبرو  شد، او در ابتدا عنوان کرد در حال حاضر موسسه ایثار برای جانبازانی که از مراکز اقامتی موسسه استفاده می‌کنند ۵۰درصد تخفیف و برای جانبازان ۷۰درصد تخفیف ۷۰ درصدی در نظر گرفته است و در بخش نامه‌های موسسه هم ابلاغ شده است.

مشاور مدیر عامل موسسه افزود: با توجه به این که جانبازان نخاعی یا به عبارتی جانبازان ویلچری نمی‌توانند مانند دیگران مسافرت کنند و ناچارند طی شرایط سخت همراه خانواده به سفر بروند با پیشنهاد این طرح که عبارت بود از اختصاص یک اتاق یا سوئیت به جانبازان ویلچری و بصیر در طی سال برای هر جانباز به مدت ۳ روز بخشی ازمشکلات این عزیزان رفع می‌شود که خوشبختانه موافقت مدیر عامل را نیز در پی داشت. بعد از آن در جلسه‌ای که با معاون فرهنگی موسسه داشتیم و با تفالی که سید صدر به قرآن زدند این طرح در آنجا به نام محسنین ایثار مورد تایید قرار گرفت.

مشاور مدیر عامل عنوان کرد: پس از بررسی‌های نهایی که با آقای درخشان قائم مقام وقت موسسه و معاون فرهنگی انجام شد این طرح نهایی شد و قرار بر این  شد که یک واحد اختصاصی در اختیار این طرح و شبکه ملی ایثارگران قرار گیرد و این شبکه که متشکل از مجموعه‌ای از همه تشکل‌های جانبازی است بر اساس اولویت‌بندی و زمان‌بندی طی یک برنامه دقیق، جانبازان را به موسسه معرفی کرده و جانبازان در ازای ۳ روز استفاده از اماکن اقامتی موسسه مبلغ ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال به حساب موسسه واریز و پس از عزیمت جانباز به مرکز رزرو شده مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰  ریال کارت هدیه به عنوان کمک هزینه پذیرایی به آنها تقدیم خواهدشد و این مبلغ صرفا در صورت استفاده جانباز ویلچری از این طرح پرداخت می‌شود.

وی در ادامه از وجود ۷ مرکز اقامتی در موسسه ایثار، استان‌های فارس، مازندران، کردستان، سمنان، خراسان رضوی و کرمانشاه به عنوان استان‌های مشمول این طرح نام برد و گفت: جانبازان نخاعی باید در قالب این طرح  از امکانات این استان‌ها که مناسب‌سازی شده استفاده کنند.

حیدری ادامه داد: اجرای این طرح در گروه‌های جانبازی و انجمن‌های ذی‌نفع اطلاع‌رسانی شده، و باعث شد که طرح محسنین ایثار در ایام نوروز ۹۸ با استقبال خوبی روبرو شود تا حدی که اعلام شد شاید نتوان کلیه درخواست‌ها را پوشش داد ولی با مدیریتی که انجام شد و به لطف خدا کلیه درخواست‌هایی که از سوی جانبازان عزیز وصول شده بود با برنامه‌ریزی دقیقی که صورت پذیرفت رضایت‌مندی جانبازان عزیز را در این ایام در پی داشت.

مطلبی که باید به آن اشاره شود این بود که به محض ورود جانبازان با اهدای یک شاخه گل از مقام شامخ جانباز تکریم می‌شد که باعث حفظ‌شان این عزیزان و خانواده‌های محترمشان می‌شود و متقابلا کسانی هم که از مزایای این طرح استفاده کردند از مدیریت موسسه ایثار و مجریان طرح مراتب قدردانی را اعلام داشتند.

وی در ادامه عنوان کرد: با بستر مناسبی که در موسسه فراهم شده، می‌توان تعدادی از واحدها را با هزینه اندکی به استانداردهای لازم رساند و مناسب‌سازی کرد و موسسه را  الگویی برای بنیاد شهید و دیگر سازمان‌ها معرفی کرد که به طور تخصصی به جانبازان ویلچری خدمات‌رسانی می‌کند و این امر باعث خواهد شد که جامعه ایثارگری خصوصا جانبازان ویلچری رضایت کاملی را در این بخش داشته باشند و با اطمینان خاطر از مراکز اقامتی استفاده کنند.

حیدری در پایان ضمن تشکر از مدیر عامل و معاون فرهنگی ورزشی و توانبخشی موسسه که در اجرایی شدن این طرح حمایت‌های لازم را انجام دادند، خبر داد که طرح دیگری در راستای حمایت از خانواده‌های معظم جانبازان با عنوان «نصر ایثار» به زودی در موسسه ایثار اجرا خواهد شد که به نوبه خود یک حرکت ویژه خاص و بسیار مثبت خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه ایثار

موسسه ایثار دارای مراکز ورزشی ،اقامتی و توانبخشی در 27 مرکز استان کشور می باشد که به خانواده های شاهد و ایثارگر و عموم مردم در این حوزه ها خدمات رسانی می کند.

اطلاعات تماس
  • 021885***** - 021888*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه