اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980320374969755

خرابی برد تیکان در تلویزیون سونی

کد: 13980320374969755

http://bit.ly/2Ka48ge

، تهران , (اخبار رسمی): خرابی برد تیکان در تلویزیون سونی سری C و مخصوصا در مدل‌های 43w800c ، 50w800c ، 55w800c به ایرادی شایع و متداول تبدیل شده است. مجموعه تعمیر تلویزیون رایان گزینه‌های متفاوتی برای تعمیر و یا تعویض این قطعه در اختیار قرار می‌دهد.

خرابی برد تیکان در تلویزیون سونی
خرابی برد تی کان در تلویزیون سونی w800c

با توجه به هزینه بالای تعویض برد تی کان در تلویزیون سونی در صورت قابلیت تعمیر صرفه جویی زیادی در هزینه تعمیر تلویزیون می‌شود

برد تیکان چیست؟

یکی از قطعات مشترک در بین تلویزیون‌های ال سی دی و ال ای دی و پلاسما برد تیکان است که در عموم سایت‌ها به اشتباه بعنوان tft controller شناخته می‌شود. وظیفه این قطعه که نام صحیح آن time controller است همانطور که از نام آن پیداست پردازش نهایی سیگنال تصویر و زمانبندی صحیح آن برای القاء به بخش‌های مختلف پنل (صفحه نمایش تلویزیون) است.

در ادامه شرایط تعمیر خرابی برد تیکان در تلویزیون سونی و علائم خرابی و نحوه تعمیر برد تی کان در تعمیر تلویزیون سونی سری C بررسی شده است.

خرابی برد تیکان

به موازات وظیفه برد تیکان، خرابی برد تیکان باعث ایجاد اشکالات مختلف در تصویر تلویزیون می‌شود. شایع‌ترین عیوب برد تیکان عبارتند از :

  • قطع شدن تصویر تلویزیون
  • دو نیمه شدن تصویر (تاریکی و یا روشن شدن یک طرف تصویر نسبت به سمت دیگر)
  • ایجاد خطوط رنگی و یا سیاه و سفید در تصویر تلویزیون
  • نگاتیو شدن تصویر و یا تغییر فاز رنگ‌ها
  • سفید شدن تصویر

برد تیکان تلویزیون سونی

در تلویزیون‌های سونی با توجه به استفاده از عیب یاب داخلی ایراد بخش پنل و برد تیکان تلویزیون سونی با تعداد 5 چشمک نمایش داده می‌شود. در این حالت تلویزیون پس از روشن شدن خاموش می‌شود و 5 بار چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون سونی نشان دهنده معیوب بودن یکی از قطعات مجموعه پنل و برد تی کان است.

آبخوردگی پنل تلویزیون اصلی ترین عامل ایجاد خرابی برد تی کان در تلویزیون‌های سونی است. نفوذ آب و یا مواد شوینده بعنوان یک عامل رسانا باعث آسیب دیدگی فلت پنل و قطعات مرتبط با آن مانند برد آدرس می‌شود و خرابی این قطعات می‌تواند باعث خرابی برد تیکان در تلویزیون سونی شود.

نمونه پرتعداد خرابی برد تیکان در تلویزیون سونی بر اثر آبخوردگی را می‌توان در مدل‌های ex520 و ex720 مشاهده کرد. عامل دیگری که باعث خرابی برد تیکان در تلویزیون سونی می‌شود ضعف طراحی است که در مدل‌های مختلف سری w800c مشاهده می‌شود.

برد تیکان تلویزیون سونی مدل W800C

سری W800C نمونه تکامل یافته سری W800B از تلویزیوهای سونی است. در این مدل از سیستم عامل اندورید استفاده شده است. معمولا در این نوع از تولید معایب سری اول در سری‌های بعدی اصلاح می‌شود همانطور که کیفیت تصویر در سری C بهبود پیدا کرده است.

اما در برد تیکان این سری از تلویزیون‌های سونی یک ایراد تکنیکی اتفاق افتاده که باعث شده خرابی برد تیکان در تلویزیون سونی سری C به ایراد شایع و متداول بدل شود. چسبی که در حین طراحی و ساخت برد برای محکم نگه داشته شدن آی سی استفاده شده مناسب نبوده و باعث افزایش حرارت آی سی اصلی برد تی کان می‌شود.

این افزایش حرارت به مرور باعث تغییرات شیمیایی در اتصالات آی سی و در نهایت خرابی این قطعه می‌شود.

خرابی برد تیکان در تلویزیون سونی W800C

ایرادهای ظاهری ایجاد شده در اثر خرابی برد تیکان در تلویزیون سونی سری C عبارتند از :

  1. سفیدی تصویری
  2. از هم پاشیدگی رنگ‌ها
  3. خاموشی با 5 چشمک
  4. خط های رنگی و سیاه و سفید در تصویر

قیمت برد تیکان سونی

با توجه به شایع بودن خرابی برد تی کان در سری W800C میزان تقاضا برای این قطعه بیشتر از میزان عرضه است. عامل دیگری که به کمبود این قطعه دامن می‌زند این است که در استاندارد تولید تلویزیون برد تی کان یکی از قطعات مجموعه پنل تلویزیون شناخته می‌شود و معمولا با این قطعه عرضه می‌شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات تعمیر تلویزیون و مخصوصا خرابی برد تیکان در تلویزیون سونی سری W800C می‌توانند به سایت گروه تخصصی رایان مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه تخصصی رایان

خط مشی رایان ارائه خدمات تعمیر تلویزیون ( LED , LCD , Plasma ) ، تعمیر سینمای خانگی ، تعمیر دی وی دی پلیر و به طور کلی مجموعه لوازم صوتی و تصویری با تکیه بر متخصصین مجرب و متعهد و بالاترین کیفیت ممکن است. رایان نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه و دارای مجوز فعالیت از اتحادیه فروشندگان و تعمیرکاران لوازم صوتی و تصویری استان تهران می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید