اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980326376869365

بهترین کشورهای جهان برای اشتغال زنان

کد: 13980326376869365

http://bit.ly/2RkBXw9

، تهران , (اخبار رسمی): از بین 10 کشور برتر جهان برای اشتغال کارکنان زن، 9 جایگاه به اروپا تعلق می‌گیرد و دو کشور منطقه اسکاندیناوی نیز سه جایگاه نخست این فهرست را به خود اختصاص می‌دهند.

بهترین کشورهای جهان برای اشتغال زنان
بهترین کشورهای جهان برای اشتغال زنان

به گزارش آزانس کاریابی کارپیرا اگر چه تلاش‌های بسیاری در سایر نقاط جهان در حال انجام است تا شکاف برابری جنسیتی در محیط کار کمتر شود، اما همچنان راه درازی تا نیل به این هدف باقی مانده است.

شاخص زنان شاغل 2019 PwC  بهبودی تدریجی برای توانبخشی اقتصادی زنان در کشورهای عضو OECD را تایید می‌کند. فهرست 2019 نسبت به سال قبل تغییراتی داشته، اما دو جایگاه بدون تغییر باقی مانده‌اند: کشور ایسلند به عنوان صدرنشین و سوئد به عنوان جایگاه دوم فهرست است.

ایسلند جایگاه یکه تاز خود را مدیون افزایش نرخ مشارکت زنان در نیروی کار و افت نرخ بیکاری زنان است. از سوی دیگر، سوئد نیز به دلیل مقررات مرخصی والدین متمایز خود که مردان را نیز به مرخصی تشویق می‌کند، همچنان موقعیت پیشتاز خود را حفظ کرده است.

مابقی کشورهای این فهرست نیز کشورهایی هستند که انتظار حضور آنها در لیست می‌رود. برای مثال، تمام کشورهای اسکاندیناوی در این فهرست حاضر هستند، اما نروژ جایگاه پنجم خود را به اسلوونی واگذار کرده که شاهد افزایش تعداد زنان شاغل بوده است.

نیوزلند نیز به عنوان تنها کشور غیراروپایی در بین 10 جایگاه برتر، رتبه سوم را به دست آورده است. کشورهای لوگزامبورگ و لهستان نیز به ترتیب از طریق کاهش اختلاف حقوق بین مردان و زنان و همچنین کاهش نرخ بیکاری زنان جایگاه خود را کمی بهبود داده‌اند.

10 کشور برتر جهان برای اشتغال زنان شامل ایسلند، سوئد، نیوزلند، اسلوونی، نروژ، لوگزامبورگ، دانمارک، لهستان، فنلاند و بلژیک است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاریابی بین المللی کارپیرا

کاریابی بین المللی کارپیرا در طول سالها به یکی از پیشگامان عرصه اشتغال و کاریابی بین المللی مبدل شده است. ما دانش وسیع خود از خواسته ها و نیازهای شغلی کارجویان ایرانی را با دانش، تخصص و مهارت خود در حوزه اشتغال بین المللی ترکیب می کنیم تا ارائه دهنده خدمات جامع و تخصصی برای کارفرمایان و کارجویان باشیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام