اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804033798012274

ناهنجاری دیپ بایت دندانی چیست؟

کد: 139804033798012274

http://bit.ly/2RzD2Al

، تهران , (اخبار رسمی): مشکلاتی مانند دیپ بایت و دندان‌های نامرتب، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را به طور موثر سخت‌تر می‌کنند و سلامت دهانی ضعیف ناشی از آن ممکن است که بر سیستم سلامت کلی فرد تاثیر بگذارد.

ناهنچجاری دیپ بایت دندانی چیست؟
دیپ بایت

در ژورنال دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران دیپ بایت اینگونه تعریف شده است: «پوشاندن عمودی بیش از حد دندان‌های پیشین فک پایین توسط دندان‌های پیشین فک بالا در زمان بسته بودن آرواره» در اصل دیپ بایت یا همان ناهنجاری اور بایت به صورت شدیدتر است.

مشکلات دهان در ناهنجاری دیپ بایت

از نتایج این وضعیت، بروز مشکلاتی در ناحیه دهان است. از آنجایی که دندان‌ها با هم برخوردی ندارند و بیشتر با بافت دهانی تماس پیدا می‌کنند، ممکن است که آسیب‌هایی را به این بافت‌های نرم دهانی وارد کنند. از مشکلات دیگری که ناشی از عدم تماس دندان‌های پیشین بالا و پایین است می‌توان به ایجاد فشار مضاعف بر روی دندان‌های عقبی در طول غذا خوردن اشاره کرد. دندان‌های پیشین در بالا و پایین با هم تماس پیدا نمی‌کنند، پس نمی‌توانند به جویدن غذا کمک کنند، بنابراین تمامی فشار بر روی دندان‌های عقبی است.

مشکلات سلامتی در وضعیت دیپ بایت

سلامت ضعیف دندان و لثه‌ها در ایجاد بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلب و عروقی، دمانس، دیابت و عفونت‌های تنفسی موثر است.

بر اساس مطالعات منتشر شده توسط ژورنال IOSR علوم پزشکی و دندانپزشکی، دیپ بایت ممکن است بر آناتومی مفصل آرواره نیز تاثیر بگذارد. مفصل تغییر یافته آرواره ممکن است به از دست رفتن شنوایی، سر درد، سرگیجه و احساس سوزش در گلو، زبان و بینی بیانجامد. علاوه بر مشکلات فیزیکی، ناهنجاری‌هایی مانند دیپ بایت ممکن است به اعتماد به نفس بیمار صدمات فراوانی وارد کند. دیپ بایت معمولا در شکل صورت فرد تاثیر می گذارد و ممکن است مبتلایان به آن در مورد لبخند خود اعتماد به نفس کافی نداشته باشند.

درمان مشکل ناهنجاری دیپ بایت

برای درمان دیپ بایت باید به بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه کرد تا بهترین نتیجه را گرفت. اصلاح ناهنجاری‌های دندانی عملکرد دهان بیمار را بهبود می‌بخشد و انجام روتین‌های بهداشتی دهان و دندان را راحت‌تر می‌کند. ارتودنسی روشی معمول برای درمان این نوع ناهنجاری است، اما بهتر است درباره بهترین روش درمان با دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی مشورت شود.

بهترین زمان درمان برای این مشکل هنگامی است که بیمار جوان است، دقیقا زمانی که تمام دندان‌‌های شیری افتاده و تمام دندان‌های دائمی بیرون آمده‌اند. البته این مسئله برای انجام ارتودنسی به طور کل پیشنهاد می‌شود. با وجود این بزرگسالان با هر سنی درمان ارتودنسی را انجام داده و به نتایجی عالی دست می‌یابند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر و درمان ناهنجاری‌های دندانی مانند دیپ بایت می‌توانند به سایت دکتر مهریزی متخصص ارتودنسی تهران به سایت dr-mehrizi.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر احسان ابوئی مهریزی

متخصص ارتودنسی در تهران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی