اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804053804811858

راه‌های درمان استرس

شایعترین راه‌های درمان استرس چیست؟

کد: 139804053804811858

http://bit.ly/2LvISSf

، تهران , (اخبار رسمی): در روش رفتار درمانی در درمان استرس، اعتقاد بر این است که رفتار هر فرد، چیزی است که آن را آموخته و کسب کرده است و بنابراین می‌توان آن را یاد نگرفت و یا اینکه آن را تغییر داد.

شایعترین راه های درمان استرس چیست؟
درمان استرس

برای درمان استرس راه‌های مختلفی وجود دارد. فهرستی از شایعترین راه‌هایی که برای درمان استرس، امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند در زیر آمده است:

مشاوره و حمایت  (Support & Counselling)

در مشاوره به افراد برای درمان استرس کمک می‌شود که بفهمند چرا این احساس استرس را دارند و چگونه باید با واقعیت‌های موجود برخورد کنند. با بحث کردن و مشاوره در مورد مشکلات فعلی و راه حل‌هایی که برای آنها وجود دارد به افراد کمک می‌شود که زندگی بهتری داشته باشند. در طی چند هفته یا چند ماه، حمایت‌های اجتماعی قابل توجهی از افراد به عمل می‌آید.

رفتار درمانی  (Behavioural therapy)

در این روش درمان استرس، اعتقاد بر این است که رفتار هر فرد، چیزی است که آن را آموخته و کسب کرده است و بنابراین می‌تواند آن را یاد نگیرد و یا اینکه آن را تغییر دهد. در رفتار درمانی، هدف آن است که رفتارهای غلط متوقف شده و بجای آن، الگوهای جدید رفتاری آموزش داده شود تا زندگی لذتبخش تر باشد.

در این روش بر روی رفتارهای فعلی افراد تمرکز می‌شود نه اینکه چرا افراد چنین رفتارهایی را یاد گرفته‌اند.

روان درمانی  (Psychotherapy )

در روش روان درمانی، صحبت کردن اصلی ترین وسیله درمان استرس می باشد و روش های مختلف آن، صحبت کردن در مورد جنبه های مختلف وضعیت شما را حمایت می کند. جلسات روان درمانی معمولا هفته‌ای یک بار و به مدت ۶ تا ۹ ماه انجام می‌شود.

در روان درمانی حمایتی از روش تشویق و اطمینان دادن به بیمار استفاده می‌شود. تعداد جلسات این نوع روان درمانی کمتر است و تقریبا ماهی یک بار انجام می‌شود.

خانواده درمانی  (family therapy)

در خانواده درمانی به افراد به عنوان یک عضو خانواده یا گروه اجتماعی مشابه نگاه می‌شود. در این روش کاهش استرس، چگونگی ارتباط اعضای خانواده یا گروه با هم و با خویشاوندان بررسی می‌ شود.

هدف از خانواده درمانی، رفع ناراحتی‌ها و درگیری‌های افراد بدون انداختن تقصیرها به گردن کسی است و از روش‌های روان درمانی در طی چند ماه استفاده می‌شود.

گروه درمانی  (Group therapy)

در روش گروه درمانی، گروهی از افراد که هیچ سابقه آشنایی قبلی با هم ندارند با هم جمع  شده و یک درمانگر به آنها کمک می‌کند که مشکلات یکدیگر را حل کنند. افراد یک گروه ممکن است دارای مشکل مشابهی باشند و یا اینکه مشکلات متفاوتی داشته باشند.

اعضای گروه می‌توانند ببینند که در داشتن یک مشکل خاص، تنها نیستند و سایرین نیز به این مشکل دچار هستند. همچنین اعضای گروه می‌توانند از طرف سایر اعضاء حمایت شوند. معمولا جلسات گروه درمانی چند ماه طول می‌کشد.

شناخت درمانی  (cgnitive therapy)

اساس کار در شناخت درمانی بر روی فرضیه‌ای است که می‌گوید تغییرات در احساسات و رفتارهای افراد بر اثر افکار و تصوراتی که آنها در مورد وقایعی که رخ می‌دهد دارند، ایجاد می‌شوند. اگر افراد همیشه یک نگاه تیره و ترسناک به زندگی داشته باشند هر چیزی که در زندگی اتفاق می‌افتد را با طریق منفی تفسیر می‌کنند.

هدف شناخت درمانی، کمک به افراد در شناسایی و تغییر افکار منفی و غیر مفید است. میانگین دوره‌های شناخت درمانی، ۱۲ تا ۲۰ جلسه است.

روانکاوی  (Psychoanalysis)

در روانکاوی اعتقاد بر این است که وضعیت روحی و رفتاری از وقایع و تجربیاتی که در کودکی وجود داشته، منشاء می‌گیرد. روش‌های مختلف روانکاوی، معنای آن چیزی را که افراد به گونه‌ای دیگر می‌گویند را تفسیر می‌کنند.

در روانکاوی، زمان زیادی برای صحبت کردن بین فرد و درمانگر در مورد ارتباط‌ها صرف می‌شود. ارتباط‌هایی که بین یک فرد و افراد مهم زندگی مثل مادر یا پدر در دوران کودکی وجود داشته بسیار مهم هستند.

جلسات روانکاری هفته ای چند بار و به مدت چندین سال طول می‌کشند و بنابراین هم وقت زیادی صرف آن می‌شود و هم پول زیادی بابت آن خرج خواهد شد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت اینترنتی از پزشکان می‌توانند به سایت کلینیک مجازی (ویکلینیک) به ادرس vclinic.io مراجعه کنند.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    درباره منتشر کننده:

    سامانه کلینیک مجازی (ویکلینیک)

    کلینیک_مجازی پلتفرم تسهیل خدمات سلامت و پزشکی، مطب مجازی، فالوآپ بیماران، نوبت دهی اینترنتی دکتر و ارتباط سیستماتیک بیمار با پزشک خود

    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس های:

    علم و آموزش | بهداشت و درمان