کد: 139804223847212163

مدیریت هزینه‌‌های زندگی و خرید ارزان

کد: 139804223847212163

http://bit.ly/2ShfwIs

، (اخبار رسمی): بدیهی است که همه افراد مشکلات مالی دارند و باید مدیریت خرج را در طول زندگی به کار گیرند. لازم نیست حتما به خود ریاضت دهیم، می‌توان با بهینه خرید کردن و خرید ارزان، هزینه‌های زندگی را تا حد مناسبی کاهش داد، از این‌ رو باید دانست که اجناس به‌روز شده در کجای بازار خرید ارزان جای گرفته‌اند.

مدیریت هزینه‌ های زندگی و خرید ارزان
مدیریت هزینه‌‌های زندگی و خرید ارزان

دنیا مدام در حال پیشرفت است و همه افراد نیز مدام به دنبال اجناس به‌روز شده و جدیدتر هستند. این پیشرفت‌ها در زمینه تکنولوژی، فرهنگی، ورزشی، سبک زندگی، خوردوخوراک و … هستند. برای مثال می‌توان شاهد بود که روز به روز پوشاک جدیدتر وارد بازار می‌شود. روز به روز خوراکی‌های جدیدتر و مواد غذایی بیشتری وارد بازار می‌شود و همه افراد جامعه به دنبال خرید آن‌ها هستند؛ اما یکی از چالش‌های بزرگی که پیش‌روی همه قرار دارد؛ مدیریت هزینه است.

بدیهی است که همه افراد مشکلات مالی دارند و باید مدیریت خرج را در طول زندگی به کار گیرند. از این‌ رو بهتر است همه بدانند که اجناس به‌روز شده در کجای بازار خرید ارزان جای گرفته‌اند. قاعدتا نمی‌توان در خیابان به راه افتاد و تخفیف‌های تمام فروشگاه‌های پوشاک و مواد غذایی کشور را در یک روز دریافت. باید به ابزاری روی آورد که بتوانند در یافتن فروشگاه به افراد کمک کند تا بتوانند در فروشگاه‌ها خرید ارزان را تجربه کنند.

چه راهکارهایی برای مدیریت هزینه زندگی وجود دارد؟

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به افراد در مدیریت هزینه‌های زندگی کمک کند. البته تمام این موارد به سبک زندگی افراد بستگی دارد. در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

هنر اول برای مدیریت هزینه‌های زندگی برنامه‌ریزی است

برای پیشرفت در زندگی و موفقیت در آینده نیاز است برنامه‌ریزی انجام شود. برنامه‌ریزی مالی، مجموعه‌ای از پیش بینی‌های مالی است که فرد را برای داشتن یک زندگی با آرامش و آسایش در آینده دور و نزدیک، آماده می‌کند. تعیین اهداف و تقسیم‌بندی آنها به اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و دراز مدت یکی از مهم‌ترین اصول برنامه‌ریزی محسوب می‌شود.

یک برنامه‌ریز موفق، باید در انتخاب اهداف دقت کافی داشته باشد؛ اهداف انتخاب شده نه تنها باید قابل وصول باشد بلکه لازم است هماهنگی منطقی بین اهداف نیز وجود داشته باشد. در یک برنامه‌ریزی مالی کامل و دقیق، وضعیت اقتصادی امروز فرد یا خانواده بررسی می‌شود و اهداف مالی فردای نزدیک و دور نیز مورد نظر قرار می‌گیرد تا با توجه به آنها، روش یا روش‌های حصول این اهداف یا قابل دسترس بودن آنها مورد توجه قرار گیرد. برنامه‌ریزی مالی جنبه‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد که صرفا شامل پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری هنگفت در منابع سرمایه‌گذاری خاص نمی‌شود. این سرمایه‌گذاری‌ها ‌فقط بخش کوچکی از یک برنامه‌ریزی جامع است.

کاهش هزینه‌های خرید، با رویکرد خریدهای به صرفه و ارزان

  • با رویکرد خرید ارزان به خرید بروید

همواره باید تلاش کرد تا اجناس ارزان‌تر را خرید. درست است که اجناس ارزان‌تر می‌توانند کیفیت پایین‌تری داشته باشند اما همیشه این‌‌چنین نیست. گاهی اجناس باکیفیت تخفیف می‌خورند، لذا همان کیفیت را با قیمت پایین‌تر می‌خرند. این موضوع در پوشاک و مواد خوراکی بسیار محسوس است چرا که تخفیف پوشاک و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد خوراکی تخفیف‌دار همواره جزو موارد محبوب در بازار خرید هستند.  

اما نکته مهم در یافتن فروشگاه است. باید دانست که کدام فروشگاه تخفیف‌های قابل قبولی ارائه می‌کند. یکی از بهترین راه‌ها، استفاده از ابزار آنلاین است. با پیشرفت حوزه مجازی در ایران این امکان برای همه فراهم شده است که بتوانند به راحتی تخفیف‌ها را متناسب با نیاز خود پیدا کنند.

در این زمینه اپلیکیش بابز کمک شایانی خواهد کرد. در بایز می‌توان با توجه به موقعیت مکانی خود تخفیف‌‌های گوناگون را یافت و از فروشگاهی که در همسایگی است و شاید خبری مبنی بر خرید ارزان قیمت آن وجود نداشته باشد، باخبر شد.

  • خرید کالاهای چند بار مصرف

باید در خریدها همیشه به خاطر داشت که چیزهایی را خرید که چندین بار بتوان از آن‌ها استفاده کرد؛ مثلا باتری‌های قابل شارژ. حتی اگر قیمت اولیه این گونه اجناس کمی بالاتر باشد، در طول زمان موجب صرفه جویی قابل توجهی خواهدشد.

  • در زمان درست خرید کنید

در زمان‌هایی که همه اقدام به خرید محصولی خاص می‌کنند، اگر مقدور است باید کمی دست نگه داشت و وقتی بازار از تب و تاب افتاد، همان جنس را با قیمت کمتر و تخفیف‌های بیشتر خرید؛ مثلا اگر لوازم التحریر به جای شهریور در اوایل مهر ماه خریده شود یا لباسی را به جای اسفند در روز دوم فروردین ماه خریداری کرد، ارزان‌تر خواهد بود.

پیش از هر خریدی باید مطمئن شد آنچه برای آن هزینه صرف می‌شود، یک نیاز است، نه یک وسوسه. برای خریدهای کوچک بهتر است به جای استفاده از کارت‌های بانکی با پول نقد خرید کرد؛ چون در این صورت است که می‌توان متوجه شد چه مقدار هزینه کرده است.

  • با سایت‌های خرید و فروش ارزان در اینترنت آشنا شوید

سایت‌هایی وجود دارد که  افراد می‌توانند اجناسی را که نیاز ندارند، به فروش برسانند و یا کالاهایی را به قیمت ارزان تهیه کنند. 

در زمینه پیدا کردن سایت‌های خرید ارزان نیز بابز می‌تواند به همه کمک کند. بابز آدرس وب سایت، اینستاگرام و ... تمام فروشگاه‌ها را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا در صورت نیاز بتوانند از آنها آنلاین و غیر حضوری نیز خرید کنند.

  • زمان تخفیف‌ها را بدانید

ممکن است یک فروشگاه برای روزهای اولیه تخفیف ۳۰ درصدی ارائه کرده باشد، حال ‌آنکه در نظر داشته باشد برای روزهای پایانی ماه تخفیفی بالای ۵۰ درصد ارائه کند. احتمالا خیلی‌ها از قصد این فروشگاه برای مرحله دوم تخفیف‌گذاری خبر نداشته باشند و با تخفیف ۳۰ درصدی با فرض خرید ارزان به فروشگاه می‌روند.

این در حالی است که این عملکرد فروشگاه سالانه است و هر سال چنین فرایندی را برای تخفیف‌گذاری طی می‌کند. لذا افراد باید هنگامی‌که به دنبال ابزار یافتن فروشگاه و تخفیف در فضای مجازی هستید، به این نکته دقت کنند که ابزار آنلاین مد نظر آنها، باید تخفیف‌های فروشگاه‌ها را به‌صورت سالانه کنترل کرده باشد و بتواند به آنها بگوید که در چه تاریخی و یا زمانی یک فروشگاه بیشترین میزان تخفیف را پیشنهاد خواهد داد.

بابز با در نظر گرفتن عملکرد تخفیف گذاری فروشگاه‌ها، زمانی را که بیشترین میزان تخفیف پیشنهاد می‌شود، به کاربران معرفی می‌کند. با این امکان بابز، کاربران هیچ‌وقت فریب تخفیف‌های کم را نمی‌خورند و می‌توانند بیشترین تخفیف را در یک خرید ارزان به دست بیاورند.

اپلکیشن خبررسان تخفیف بابز بهترین تخفیف‌ها را برحسب موقعیت مکانی به کاربران خود پیشنهاد می‌کند. در بابز می‌توان تخفیف پوشاک، لباس کیف و کفش و تخفیف برای مواد غذایی مانند فروشگاههای رفاه، شهروند، افق کوروش و ... پیدا کرد، بهترین فروشگاه‌ها برای خرید ارزان را شناخت و تخفیف‌های بالای ۵۰ درصد را از طریق آن پیدا کرد. همیشه باید توجه داشت که مدیریت خرج و مدیریت هزینه فرایند آسانی است که از طریق آن می‌توان اجناس با کیفیت را با کمترین هزینه پیدا کرد و خرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بابز | خبر رسان تخفیف های مجاورتی

بابز خبر رسان تخفیف های فروشگاه های اطراف شماست، هنگامی که از مکانی عبور می کنید یا در مکانی مستقر هستید بابز تخفیف های اطرافتان را بدون آنکه مکان یاب گوشی تان روشن باشد پیدا نموده و به شما اطلاع می دهد می توانید با مشاهده صفحه فروشگاه از اجناس، میزان تخفیف و آدرس دقیق آنها مطلع شوید و اگر دوست داشتید با مراجعه به فروشگاه از انها خرید کنید. فروشگاهها می توانند تخفیف های خود را در بابز ثبت کنند تا بابز به تمام افراد نزدیک آنها اطراع رسانی کنه. نکته مهم اینه که تمام خدمات بابز رایگانه.