کد: 139804253859212163

آیا تکنولوژی می‌تواند به خرید سنتی نیز کمک کند؟

خرید سنتی در مقابل خرید اینترنتی، کدام یک بهتر است؟

کد: 139804253859212163

http://bit.ly/2LvOBrX

، (اخبار رسمی): همه افراد روزانه به دنبال خرید هستند اما با پیشرفت تکنولوژی و خرید اینترنتی دیگر افراد محدود به خرید سنتی نیستند. از طرف دیگر خرید مستقیم و حضوری از فروشگاه هم هنوز لذت و مزیت‌های خاص خود را دارد. اما تکنولوژی چگونه به خرید سنتی کمک می‌کند تا بتواند خود را با موج روش‌های جدید خرید سازگار کند؟

خرید سنتی در مقابل خرید اینترنتی، کدامیک بهتر هستند؟
خرید سنتی در مقابل خرید اینترنتی، کدام یک بهتر است؟

در خرید اینترنتی می‌توان کالاها و قیمت‌ها را در هرجا که هستند مشاهده کرد و نیازی به مراجعه حضوری برای مشاهده و انتخاب کالا نیست. اما از طرفی دیگر خریدهای اینترنتی مشکلات خاص خود را نیز به همراه دارند؛ برای مثال تحویل اجناس گاهی اوقات با تاخیر انجام می‌شود، همچنین ممکن است کالایی که تحویل گرفته شده مطابق نمونه‌ای که در سایت دیده شده است، نباشد. فرایند مرجوع کردن کالا نیز دردسرهای زیادی به همراه دارد.

در خصوص مزایای خرید حضوری و سنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان مشاهده، بررسی و لمس کالا از نزدیک: در اینصورت احتمال وجود مشکل در کالا و مرجوع کردن آن به حداقل می‌رسد.

مشاهده همزمان چند فروشگاه: در گشت و گذار در مراکز خرید طیف وسیعی از فروشگاه‌ها مشاهده می‌شود و ممکن است کالاهای دیگری که قصد خرید آن وجود ندارد را نیز مشاهده کرد و خرید.

امکان گشت و گذار در محیط خارج از خانه و ارتباط با دیگران: یکی از معضلات زندگی شهری و ماشینی آن است که گاهی بیش از حد در پشت میز یا خانه افراد می‌نشینند و همیشه افراد با گوشی‌های خود در حال گشت زنی در اینترنت هستند. گردش و خرید با دوستان در محیط خارج خانه می‌تواند کمی این موضوع را تعدیل کند.

امکان دریافت تخفیف با صحبت بیشتر با فروشنده: در خرید اینترنتی امکان تغییر قیمت کالاها ممکن نیست.

از مزایای خرید اینترنی می‌توان موارد زیر را نام برد:

حذف رفت و آمدهای غیر ضروری: در خرید سنتی ابتدا باید یک مکان را برای خرید انتخاب کرد، که معمولا تلاش می‌شود مکانی نزدیک باشد اما ممکن است کالایی که مورد نظر است در مکان نزدیکی نباشد و لازم باشد به مکان دیگری مراجعه شود. اگه از خودرو شخصی استفاده می‌شود گاهی اوقات افراد با مشکل جای پارک هم روبه رو می‌شوند.

عدم محدودیت جغرافیایی: در خرید اینترنتی می‌توان از تمام فروشگاه‌های سراسر کشور خرید کرد و کالا و اجناس را از طریق پست دریافت کرد.

امکان دریافت اطلاعات کاملی از کالاها و اجناس: معمولا فروشگاه‌ها در خصوص اجناس خود در وب سایت اطلاعات کاملی از کالا را نمایش می‌دهند.

امکان مقایسه کالاها و قیمت‌ها: در بسیاری از وب سایت‌ها امکان مقایسه کالاها فراهم شده همچنین خود افراد نیز می‌توانند کالاها و قیمت‌های وب سایت‌های مختلف را بررسی کنند.

اگه بتوان مزایای خرید اینترنتی را برای خریدهای سنتی هم فراهم کرد، چه می‌شود؟ برای مثال اگر بتوان کالاها و قیمت‌های موجود در فروشگاه‌های اطراف و نزدیک خود یا هر نقطه از شهر را مشاهده کرد و در صورت پسندیدن حضوری به فروشگاه مراجعه کرد، در اینصورت همانند فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان ابتدا کالاها و قیمت را قبل از خرید مشاهده، بررسی و مقایسه کرد و سپس به فروشگاه مراجعه کرد تا کالا را از نزدیک دید و اگر مطابق انتظار بود اقدام به خرید کرد. بنابراین هم می‌توان از مزایای خرید اینترنی بهره مند شد و هم از مزایای خرید حضوری.

 بسیاری از فروشگاه‌های اطراف دارای تخفیف هستند که همه از آنها بی اطلاع هستند. اگر ابزاری وجود داشته باشد که هر زمان، فروشگاه‌های اطراف تخفیف و پیشنهاد ویژه‌ای دارند به همه اطلاع داده شود، می‌توان بهترین و ارزان‌ترین قیمت‌ها را در نزدیکترین مکان مشاهده و سپس خرید کرد. در این صورت علاوه بر مزایای خرید اینترنتی و حضوری می‌توان ارزان‌تر خرید کرد.

یکی از روش‌ها برای اینکه از قیمت و کالاهای فروشگاه‌های اطراف مطلع شد این است که آدرس صفحه اینستاگرام فروشگاه‌های اطراف را داشت که البته این مورد هم معضلاتی دارد که در عمل، شدنی نیست، ابتدا اینکه باید به همه فروشگاه‌ها مراجعه کرد و آدرس صفحه انها را دریافت کرد، مورد بعدی اینکه همه فروشگاه‌ها صفحه اینستاگرام یا تلگرام و ... ندارند و یا صفحه آنها به روز نیست.

راه بهتری نیز وجود دارد؛ می‌توان از اپلیکیشن بابز استفاده کرد. بابز اپلیکیشن رایگانی است که تخفیف‌های فروشگاه‌های اطراف را (بدون نیاز به روشن بودن مکان یاب تلفن همراه) به کاربران اطلاع می‌دهد. زمانی که فردی در نزدیکی فروشگاهی که کالاهای خود را با تخفیف ارائه می‌دهند حضور داشته باشد بابز به صورت خودکار تخفیف‌های فروشگاه‌های مربوطه را به صورت نوتیفیکشن اطلاع می‌دهد.

در اینصورت می‌توان از پیشنهادات ویژه اطراف خود با خبر شد. می‌توان کالاها و قیمت‌ها را مشاهده و در صورت پسندیدن کالا به فروشگاه مورد نظر مراجعه کرده سپس کالا را از نزدیک دید و خرید. اگر فردی نیاز به کالای خاصی داشته باشد یا به دنبال فروشگاه خاصی باشد می‌تواند آن را در بابز جستجو و بهترین قیمت را در نزدیکترین فروشگاه پیدا کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های بابز برای صاحبان کسب و کار است. آنها می‌توانند به سهولت کسب و کار مطبوع خود را در بابز ثبت و تخفیف‌های خود را به صورت رایگان به اطلاع دیگران برسانند. در این صورت یک صفحه اختصاصی خواهند داشت که علاوه بر معرفی فروشگاه می‌توانند کالاها و قیمت‌های خود را به دیگران معرفی کنند. همچنین از تعداد مشاهدات و لایک‌های فروشگاه و کالاهای خود مطلع شوند.

بنابراین بابز راهکاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از تخفیف‌های اطراف به صورت نوتیفیکشن با خبر شوند و بهترین قیمت‌ها را مشاهده کنند و در صورت علاقه به صورت حضوری از نزدیک‌ترین مکان با بهترین قیمت اقدام به خرید کنند.

بابز همچنین این امکان را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می‌دهد تا به صورت رایگان کسب و کار خود را ثبت کرده و تخفیف‌های خود را به اطلاع کاربران برسانند.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت بابز به آدرس www.babz.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بابز | خبر رسان تخفیف های مجاورتی

بابز خبر رسان تخفیف های فروشگاه های اطراف شماست، هنگامی که از مکانی عبور می کنید یا در مکانی مستقر هستید بابز تخفیف های اطرافتان را بدون آنکه مکان یاب گوشی تان روشن باشد پیدا نموده و به شما اطلاع می دهد می توانید با مشاهده صفحه فروشگاه از اجناس، میزان تخفیف و آدرس دقیق آنها مطلع شوید و اگر دوست داشتید با مراجعه به فروشگاه از انها خرید کنید. فروشگاهها می توانند تخفیف های خود را در بابز ثبت کنند تا بابز به تمام افراد نزدیک آنها اطراع رسانی کنه. نکته مهم اینه که تمام خدمات بابز رایگانه.