اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980423384930134

لرزه گیر آکاردئونی راهی برای مهار تغییر طول لوله‌ها

کد: 13980423384930134

http://bit.ly/2li6cYt

، تهران , (اخبار رسمی): به داخل موتورخانه بروید، انبوهی از لوله و اتصالات و پمپ و شیرآلات را خواهید دید که هرکدام به نحوی به هم متصل شده‌اند. این بدان معنا است که ایراد در هر بخش می‌تواند به کل سیستم ایراد وارد کند، یکی از همین ایرادهای وارده به سیستم تاسیسات لوله و اتصالات تغییر طول لوله مانیسمان و یا درزدار است.

رهایی از لرزش موتورخانه‌ ها با لرزه گیرهای آکاردئونی
لرزه گیر آکاردئونی راهی برای مهار تغییر طول لوله‌ها
رهایی از لرزش موتورخانه‌ ها با لرزه گیرهای آکاردئونی
لرزه گیر آکاردئونی راهی برای مهار تغییر طول لوله‌ها

به واسطه تغییر دما ناگهانی در لوله فلزی انبساط لوله را در پی خواهد داشت و اگر این تغییر طول مهار نشود باعث ایجاد فشار زیادی به ابتدا و انتها لوله فلزی می‌شود که می‌تواند به شکستگی آن بیانجامد.

پایپ کالا به عنوان نماینده رسمی فروش لرزه گیرهای آکاردئونی شرکت ارتعاشات صنعتی ایران این مقاله را آماده می‌کند.

لرزه گیر آکاردئونی ارتعاشات صنعتی ایران چیست؟

لرزه گیر آکاردئونی ارتعاشات صنعتی ایران به عنوان ابزاری برای مهار انبساط و انقباض لوله معرفی می‌شود.

با نصب مستقیم لرزه گیر آکاردئونی ارتعاشات صنعتی ایران به لوله های مانیسمان تا حد بسیار زیادی می‌تواند از انبساط و انقباض لوله مانیسمان و لوله درزدار جلوگیری کند. لرزه گیرهای آکاردئونی شرکت ارتعاشات صنعتی ایران با توجه به نوع اتصال به لوله و فشار کاری قابل تحمل به انواع مختلفی دسته بندی می‌شوند.

انواع اتصال لزره گیرهای آکاردئونی ارتعاشات صنعتی ایران

لبه‌های ابتدایی و انتهایی لرزه گیرهای آکاردئونی به یک شکل بوده و آماده اتصال به لوله و یا در شرایط خاص اتصالات است.

شرکت اتصالات صنعتی ایران برای نوع اتصال لرزه گیرهای آکاردئونی خود 3 حالت را در نظر گرفته که عبارتند از:

1- اتصال جوشی لرزه گیرهای آکاردئونی

با توجه به نام جوشی آن مشخص می‌شود که این مدل از لرزه گیرهای آکاردئونی با جوشکاری به لوله و یا اتصالات دیگری متصل می‌شود، مزیت اتصال جوشکاری محکم بودن آن است که با توجه به مهارت جوشکار و رعایت اصول مهندسی جوشکاری می‌توان از اتصال آن مطمئن بود که هیچ گونه نشتی و خللی وجود نخواهد داشت.

ولی با توجه به اتصال محکم و قوی دیگر نمی‌توان لرزه گیر آکاردئونی را باز کرد، زیرا پس از مدتی نیاز به باز کردن لرزه گیر آکاردئونی برای تعمیر و سرویس است که با توجه به جوشکاری باید لرزه گیر آکاردئونی جوشی را بریده و محل اتصال دوباره آن خراب شود.

پس بهتر است از لرزه گیر آکاردئونی جوشی در مواقعی استفاده شود که از تمام شرایط مطمئن بوده و نیاز به باز کردن آن نباشد.

2- اتصال دنده ای لرزه گیر آکاردئونی 

لرزه گیرهای آکاردئونی دنده‌ ای مناسب برای بخش‌هایی از موتورخانه است که دارای اتصال رزوه ای هستند که یکی از این موارد برای مهار ارتعاش لوله های گالوانیزه است. لرزه گیرهای اکاردئونی دنده ای دارای سایزهای محدود هستند زیرا در سایزهای بزرگ‌تر استفاده از لوله و اتصالات دنده ای پیشنهاد نمی‌شود و دلیل این امر به خاطر سخت بودن نصب و احتمال عدم آب بندی است. مزیت استفاده از لرزه گیر آکاردئونی با اتصال دنده ای تعمییر و نگهداری راحت آن است. زیرا اتصال رزوه ای به راحتی قابل باز کردن است اما برای عدم نشتی و آب بندی مناسب آن باید از اصول اجرا مانند استفاده از نوارتفلن، کنف، تفلن مایع و... پیروی کرد تا بهترین آب بندی را بتوان داشت.

3- اتصال فلنج دار لرزه گیر آکاردئونی

یکی از پرکاربردترین لرزه گیرهای آکاردئونی شرکت ارتعاشات صنعتی ایران نوع فلنج دار آن است. فلنج دیسکی، فولادی است که به وسیله پیچ و مهره به دیگر فلنج رو به روی خود متصل می‌شود و به راحتی می‌توان در مواقع ضروری آن را باز یا بسته کرد.

دو سر لرزه گیر آکاردئونی دو عدد فلنج تعبیه شده است که آماده اتصال به فلنج های دیگر است. همان طور که ذکر شد مزیت استفاده از لرزه گیر آکاردئونی فلنج دار، باز و بسته شدن راحت آن است. همچنین اتصالات فلنج دار یکی از مورد اطمینان‌ترین اتصالات از نظر تحمل فشار و دمای آب بندی است.

توجهات لرزه گیرهای آکاردئونی:

  • لرزه گیرهای آکاردئونی شرکت ارتعاشات صنعتی ایران با توجه به فشار به انواع (PN10 (10 بار و (PN16 (16 بار و class 150 (کلاس 150) تقسیم بندی می‌شوند.
  • برای مهار لرزش‌های بیشتر میله‌های مهار در اطراف لرزه گیرهای آکاردئونی نصب شده است که به لرزه گیرهای آکاردئونی مهاردار معروف هستند که قدرت مهار ارتعاش بالاتری دارند.
  • بدنه لرزه گیر آکاردئونی جوشی شرکت ارتعاشات صنعتی استیل است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایپ کالا

سایت اینترنتی پایپ کالا- مرجع معرفی و ارائه آنلاین پیش فاکتور لوله , اتصالات و شیرآلات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]