کد: 139804233851412272

3 قدم در برگزاری مسابقه اینستاگرامی

چگونه می‌توان مسابقات اینستاگرامی برگزار کرد؟

کد: 139804233851412272

http://bit.ly/30DvZJV

، تهران , (اخبار رسمی): با جدی‌تر شدن فعالیت کسب و کارها در اینستاگرام، برگزاری مسابقات و کمپین‌های مختلف شدت گرفته‌اند و کسب و کارهای زیادی با اهداف متفاوتی از برگزاری مسابقات در اینستاگرام برای رشد کسب و کار خود استفاده می‌کنند؛ برخی با هدف افزایش فالوور اینستاگرام و برخی با اهدافی غیر از افزایش فالوور.

چطور مسابقات اینستاگرامی برگزار کنیم؟ 3 قدم در برگزاری مسابقه اینستاگرامی
برگزاری مسابقات اینستاگرامی

نکات زیادی در برگزاری موفق یک مسابقه اینستاگرامی وجود دارند که باید به آنها توجه شود، اما در این مطلب به سه نکته اساسی یا به عبارت بهتر به سه قدم اساسی در برگزاری مسابقه اینستاگرامی اشاره می‌شود.

تعیین هدف برگزاری مسابقه

در قدم اول باید هدف خود را مشخص کرد. هدف یا اهداف اصلی  از برگزاری مسابقه کدامند؟ آیا نتیجه اصلی مسابقه برای  افزایش تعداد فالوورها خواهد بود؟ آیا نتیجه اصلی افزایش آگاهی از برند است؟ آیا افزایش تعامل یا مخاطبان هدف اصلی  است؟

مسلما شناسایی درست هدف به روشن‌تر شدن ادامه مسیر مسابقه کمک شایانی می‌کند و قطعا سناریوی بهتری را طراحی خواهد کرد.

شناخت مخاطبان هدف

در قدم دوم باید علاوه بر شناخت هدف از برگزاری مسابقه، مخاطبان این مسابقه را هم شناسایی کرد. آیا مخاطبان از افرادی هستند که در سناریوی طراحی شده شرکت می‌کنند؟

آیا مخاطبان  به اندازه‌ای فعال هستند که برای شرکت در مسابقه به محلی که تعیین شده بروند و عکسی را با هشتگ مشخص شده منتشر کنند؟ یا شاید هنوز انقدر فعال نیستند یا از جنس مخاطبانی نیستند که در چنین مسابقاتی شرکت کنند و بهتر است سناریوی راحت تری را برای  آنها طراحی کرد.

پس شناخت مخاطبان مسابقه به افراد کمک می‌کند که سناریوی متناسب تر طراحی کنند و به این شکل احتمال شرکت در مسابقه افزایش پیدا می‌کند.

طراحی سناریوی یا مدل شرکت در مسابقه

در این بخش باید براساس شناختی که از مخاطبان به دست آمده و همینطور هدفی که از برگزاری مسابقه وجود دارد یک سناریوی شرکت در مسابقه طراحی کرد. به عنوان مثال اگر هدف از برگزاری مسابقه این است که به مرور دنبال کنندگانی بیشتر به دست آورد مسلما باید سناریو را به شکلی تعریف کرد که در روند مسابقه به تعداد دنبال کنندگان افزوده شود، مثلا لازم باشد که شرکت کنندگان یک صفحه را دنبال کنند و دوستان خود را تگ کنند.

یا اگر هدف از برگزاری مسابقه افزایش آگاهی از برند است، خب بهتر است که شرکت کنندگان عکسی ر ا با هشتگ یک صفحه منتشر کنند و آن پیج را در عکس منشن کنند. 

سناریوهای متفاوت و خلاقانه‌ای را می‌توان طراحی کرد تنها باید دقت داشت که این سناریو هم متناسب با مخاطبان باشد و هم هدف از برگزاری مسابقه را پوشش دهد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت رونق.کام به آدرس ronaaq.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رونق.کام

یاد بگیریم، تجربه کنیم و شفاف باشیم. اگر به دنیای بازاریابی دیجیتال علاقه دارید و از مطالعه و یادگیری در این زمینه لذت می‌برید، رونق.کام میتونه یکی از سایت هایی باشه که گاهی بهش سر می زنید.

منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح