اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980426386199365

پنج روش توسعه فرصت‌های کارآفرینانه

کد: 13980426386199365

http://bit.ly/2Smv0Lj

، تهران , (اخبار رسمی): برای کارآفرین همیشه حداقل یک فرصت دیگر وجود دارد که در پس ذهن او به عنوان گام بعدی توسعه کسب و کار به آن می‌نگرد. از طرفی تأمین سرمایه برای ایده‌ها چالش دیگری است که وجود دارد. در ادامه پنج روش توسعه کارآفرینی معرفی شده است.

پنج روش توسعه فرصت های کارآفرینانه
پنج روش توسعه فرصت های کارآفرینانه

افرادی که قصد دارند گستره کارآفرینی خود را توسعه دهند یکی از سخت‌ترین و مشکل‌ترین مسائل برای یک کارآفرین یافتن فرصت کارآفرینانه بعدی برای کسب درآمد و خلق ارزش است. برای کارآفرین همیشه حداقل یک فرصت دیگر وجود دارد. در ادامه پنج روش توسعه کارآفرینی معرفی شده است.

۱- در چند شرکت سرمایه گذاری کرد

بیشتر میلیاردرهایی که با تلاش خود میلیاردر شدند افرادی هستند که به جای تمرکز بر روی یک ایده، در فرصت‌های گوناگون اقتصادی سرمایه گذاری کرده‌اند. در حالی که بسیاری از صاحبان مشاغل روی یک ایده متمرکز شده‌اند و موفق هم بوده‌اند در مقابل تعداد زیادی از کارآفرینان تجربه اتخاذ استراتژی تمرکز که منجر به شکست شده است را دارند. هر شکست موجب از بین رفتن منابع مالی، وقت، انگیزه و روحیه کارآفرین خواهد شد. بنابراین به عنوان یک کارآفرین باید سعی کرد تا در چند فرصت کارآفرینانه سرمایه گذاری کرد.

۲- سرمایه گذاران فرشته یا Angel Investors

این سرمایه گذاران در برخی از طرح‌های کسب و کار بیش از سرمایه گذاران دیگر سرمایه گذاری می‌کنند. به این معنا که آنها با شناسایی و ارزیابی چندین طرح کسب و کار و با اتخاذ استراتژی تنوع، بر روی چند طرح بطور همزمان سرمایه گذاری می‌کنند و در حد توان خود برای هم افزایی طرح‌ها و انتقال تجربیات استفاده می‌کنند. آنچه سرمایه گذاران فرشته انجام می‌دهند از سرمایه گذاری و مشارکت یک سویه بانک‌ها بهتر است و مزیت‌ هایی برای کارآفرین به ارمغان می‌آورد که بانک‌ها به آن بی توجهند.

۳- مشارکت در جمع سپاری‌های مالی

یکی دیگر از روش‌های تأمین مالی، ارائه طرح در پلتفرم‌های جمع سپاری مالی یا Crowdfundingها است. روش این پلتفرم‌ها به این شکل است که کارآفرین با اراده بخش‌هایی کلی (و نه با ارائه جزئیات) از طرح کسب و کار خود را در آن ارائه کرده و علاقمندان در آن می‌توانند به میزان دلخواه یا میزان مشخص و تعیین شده در آن سرمایه گذاری کنند.

۴- اینکوباتورهای استارتاپ یا شتاب دهنده‌ها

شتاب دهنده‌ها مجموعه‌هایی هستند که با هدف رشد دادن اولیه استارتاپ‌ها شکل گرفته‌اند. این شتاب دهنده‌ها همچون آنجل اینوسترها با مطالعه و ارزیابی بیزینس پلن‌ها سعی می‌کنند تا چند طرح را برای رشد و سرمایه گذاری انتخاب کنند. انتخاب شتاب دهنده‌ها مبتنی بر چند پارامتر عمومی و نیز چند پارامتر اختصاصی است. مثلاً قابلیت رشد و توسعه در زمان کوتاه، نوآوری، سودآوری و … از جمله متغیرهای عمومی شتاب دهنده‌ها برای سرمایه گذاری روی استارتاپ‌های مختلف است.

لازم به ذکر است که شتاب دهنده‌ها برای سرمایه گذاری روی طرح‌ها میزان مبلغ کم و مشخصی را که در بازه ریسک آنها قرار دارد را سرمایه گذاری می‌کنند.

۵- بازارهای خارجی

ممکن است برخی از ایده‌های کارآفرینانه در شهر یا کشوری یک فرصت نباشد اما در یک بازار خارجی یک نوآوری، یک آرزو و یا یک فرصت کارآفرینانه به شمار آید. بنابراین لازم است تا مزیت رقابتی یا امتیاز ویژه طرح را در اتمسفر بازارهای خارجی نیز مورد ارزیابی قرار داد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانند به سایت آژانس کاریابی بین المللی کارپیرا مراجعه کنند. .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاریابی بین المللی کارپیرا

کاریابی بین المللی کارپیرا در طول سالها به یکی از پیشگامان عرصه اشتغال و کاریابی بین المللی مبدل شده است. ما دانش وسیع خود از خواسته ها و نیازهای شغلی کارجویان ایرانی را با دانش، تخصص و مهارت خود در حوزه اشتغال بین المللی ترکیب می کنیم تا ارائه دهنده خدمات جامع و تخصصی برای کارفرمایان و کارجویان باشیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]