اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980428386719365

نارضایتی از کار شاید یک فرصت است

کد: 13980428386719365

http://bit.ly/2Lz6Tst

، تهران , (اخبار رسمی): بر اساس یک مطالعه که توسط موسسه گالوپ در ایالات متحده انجام گرفته است، حدود ۶۴ درصد از آمریکایی‌ها از محیط کار خود ناراضی هستند. برای بسیاری از افراد این شرایط غیرقابل قبول است. این دسته از افراد در حال تلاش هستند تا بتوانند در زندگی خود شادی بیشتری کسب کنند.

افرادی که از کار خود ناراضی هستند، خواندن این مطلب را از دست ندهند
افرادی که از کار خود ناراضی هستند، خواندن این مطلب را از دست ندهند

تعداد دیگری از افراد وجود دارند که در برابر نارضایتی و خستگی خود در محیط کار، تحمل کردن را درپیش گرفته‌اند

آژانس کاریابی بین المللی کارپیرا بر اساس یک مطالعه که توسط موسسه گالوپ در ایالات متحده انجام گرفته است، حدود ۶۴ درصد از آمریکایی‌ها از محیط کار خود ناراضی هستند. برای بسیاری از افراد این شرایط غیرقابل قبول است. این دسته از افراد در حال تلاش هستند تا بتوانند در زندگی خود شادی بیشتری کسب کنند و در زمیه شغلی خود پیشرفت بیشتری داشته باشند.

تعداد دیگری از افراد وجود دارند که در برابر نارضایتی و خستگی خود در محیط کار، تحمل کردن را درپیش گرفته‌اند. عواملی مثل راحتی، ترس از تغییر، تعهدات یا حتی تنبلی مانع از این می‌شود که آن‌ها به تغییر فکر کنند.

در ادامه با طرح هفت سؤال، همه می‌توانند خود را در موقعیتی قرار دهند که قدم لازم بعدی خود را بشناسند.

۱- موفقیت برای شما چیست؟

ابتدا باید سخت‌ترین سؤال را پاسخ داد. اگر شخص بداند که موفقیت برای او چه معنایی دارد، لازم است به این سؤال پاسخ دهد که آیا شغل فعلی، شرکتی که در آن مشغول است یا حرفه او، به او در موفق بودن کمک می‌کند یا خیر؟

اغلب موفقیت‌ها چیزهایی هستند که در آن موقعیت‌ها حس پرشور بودن وجود دارد. به عنوان مثال اگر شخص در زمان پدر یا مادر شدن احساس پرشور و هیجانی دارند، آنها یک پدر یا مادر موفق به حساب می‌آیند.

موفقیت را در موقعیت‌های مختلف زندگی خود باید تعیین کرد تا برای پاسخ به این سؤال در مورد کار، زندگی مشترک و دیگر مسائل بتوان میزان موفق بودن خود را سنجید.

۲- آیا کار خود را به دست آورده‌اید؟

منظور از این سؤال این است که شخص چقدر برای به دست آوردن کار خود تلاش کرده است؟ آیا فردی است که با تلاش و پشتکار فراوان جایگاه شغلی خود را به چنگ آورده یا بر اساس اتفاق‌ها یا دلایل دیگر به این شغل مشغول است؟

در صورتی که موقعیت شغلی خود را به طور اکتسابی کسب کرده، یک قدم بزرگ از نارضایتی از کار فاصله خواهد داشت اما در حالی که مثلا به دلیل نیاز مالی به کاری مشغول است ممکن است یک دلیل بزرگ برای خستگی و نارضایتی از کار خود داشته باشد.

۳- آیا در مورد چشم انداز حرفه‌ای کار خود به هیجان می‌آیند؟

شخص باید به این فکر کندکه آیا برای شغل فعلی خود چشم انداز و آینده‌ای در نظر گرفته یا خیر؟ برخی از افراد نه تنها برای شغل خود بلکه برای بسیاری دیگر از مسائل زندگی خود یک نگاه بلند مدت دارند اما در مقابل افرادی هستند که اساساً خیلی به آینده و افق کار و دیگر موارد زندگی خود فکر نمی‌کنند.

به هر حال باید به این فکر کرد که در آینده شغلی خود چه چیزی در انتظار شخص است؟ اگر برای آن آینده شغلی احساس رضایت و هیجان وجود دارد یعنی با خستگی و نارضایتی گذرا رو به رو است. اما در صورتی که در مورد آینده شغلی خود احساس خوبی ندارد لذا نارضایتی تا حدود زیادی بر حق و منطقی است.

۴- آیا مدیری دارید که به شما در پیشرفت کمک می‌کند؟

اگر مدیر مستقیم فردی است که هفته‌ای دو مرتبه، در خصوص فقط و فقط مسائل کار جلسه پرسش و پاسخ دارد و در عمل هیچ شناخت شخصی و انگیزشی از شخص ندارد، آن شخص از داشتن یک مدیر ترقی دهنده محروم است.

مدیرانی که هیچ شناختی از علایق و انگیزه‌های شخصی پرسنل خود ندارند و هیچ کمکی هر چند کوچک به پیشبرد این اهداف افراد نمی‌کنند نه تنها مانع پیشرفت پرسنل می‌شوند بلکه خستگی و نارضایتی از کار را برای نیروی انسانی به بار می‌آورند.

بعضی مواقع وجود دارند که لازم است تا شخص با مدیر خود در این مورد به طور مستقیم یا غیرمستقیم صحبت کند. احتمال تغییر شرایط نیز وجود دارد.

۵- آیا از موفقیت شرکت در بلند مدت اطمینان دارید؟

در زمانی که به وضوح دیده می‌شود که مدیران شرکت هیچ آینده‌ای به موضوع فعالیت شرکت ندارند و به فعالیت‌های غیرمرتبط با شرکت می‌پردازند، طبیعتاً انگیزه آنها کم کم از بین خواهد رفت.

اما در مقابل زمانی که می‌بینند مسیر پیشرفت شرکت به نحوی است که آینده خوبی در انتظارش است، او هم می‌تواند هم‌زمان با این پیشرفت شرکت رشد کند.

۶- آیا در محیط کاری همکارانی که به رشد و پیشرفت کمک کنند، وجود دارد؟

بهترین سازمان‌ها و شرکت‌ها به شکلی در استخدام نیروها عمل می‌کنند که در عمل وابستگی کارکنان به مدیران بسیار محدود باشد. چراکه پرسنل می‌توانند در موارد مختلف به اصطلاح با یکدیگر همپوشانی داشته باشند.

آیا می‌توان همکاران خود را مربیان خود دید؟ از آن‌ها در جهت رشد خود کمک گرفت؟ آیا همکاران، مانع پیشرفت کاری و علمی می‌شوند؟

پاسخ به این سؤال، شخص را از میزان صحت یکی از پارامترهای رضایت از محیط کار مطلع خواهد کرد.

۷- آیا کسب تخصص توسط شخص باعث پیشرفت شغلی او می‌شود؟

مدرک تحصیلی، دوره مهارتی و یادگیری جدید، باعث پیشرفت شغلی می‌شود یا خیر؟ سازمان‌هایی که براساس شایستگی یا همان شایسته سالاری چیده می‌شوند در زمانی که آنها شایستگی تخصصی جدیدی را کسب کنند جایگاه شغلی را ارتقا خواهند داد.

در مقابل شرکت‌هایی وجود دارند که کسب مهارت و تخصص جدید پرسنل را بهانه پرداخت بیشتر به آن فرد و ناخوشایند می‌دانند.

نارضایتی شاید یک فرصت است

در مورد سؤالات هفت گانه بالا باید به خوبی فکر کرد. اگر در مجموع از کار و محیط شغلی راضی بود پس شخص به سمت موفقیت در حال حرکت است. اما اگر از محیط کار خود ناراضی است و فضای کاری خود را خسته کننده می‌داند، ممکن است وقت آن باشد که برای به دست آوردن شغلی که به او احساس بهتری دهد برنامه‌ریزی کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاریابی بین المللی کارپیرا

کاریابی بین المللی کارپیرا در طول سالها به یکی از پیشگامان عرصه اشتغال و کاریابی بین المللی مبدل شده است. ما دانش وسیع خود از خواسته ها و نیازهای شغلی کارجویان ایرانی را با دانش، تخصص و مهارت خود در حوزه اشتغال بین المللی ترکیب می کنیم تا ارائه دهنده خدمات جامع و تخصصی برای کارفرمایان و کارجویان باشیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام