اطلاعات تماس
  • 031345*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804283867612534

تقویت مکالمه با این ۵ تکنیک فوق العاده

کد: 139804283867612534

http://bit.ly/2SvCHil

، (اخبار رسمی): در این مقاله روش‌هایی، آموزش داده می‌شود که با آن بتوان به راحتی مکالمه‌ای روان و بهتر داشت.

تقویت مکالمه با این ۵ تکنیک فوق العاده
تقویت مکالمه با این ۵ تکنیک فوق العاده

همه یادگیرندگان زبان به این فکر هستند که چگونه می‌توانند مکالمه‌ای سریع‌تر بهتر و روان‌تر داشته باشند. در این مطلب ۵ تکنیک فوق العاده معرفی می‌شود که می‌توان در هنگام مطالعه و یادگیری استفاده کرد و بازدهی خود را ۷۰ تا ۹۰ درصد افزایش داد.

تکنیک جایگذاری

یکی از تکنیک‌های بسیار کاربردی برای تقویت مکالمه انگلیسی استفاده از روش جایگذاری است. در روش جایگذاری به ازای هر کلمه در یک جمله، کلمه جدیدی قرار داده می‌شود و جمله جدیدی ساخته می‌شود. برای مثال در جمله‌ای فاعل، تغییر داده می‌شود و از فاعل‌های مختلف استفاده می‌شود. این روش بسیار به زبان آموز کمک می‌کند تا با نحوه جمله سازی آشنا شود. به این روش به اصطلاح substitution گفته می‌شود. substitution به معنی جایگذاری و جایگزینی است. مثال‌های این روش شامل موارد زیر است:

I haven't been there for 5 years.
پنج سال است که آنجا نبوده‌ام

I haven't been there for 4 years
‏چهار سال است که آنجا نبوده‌ام
You haven't been there for 4 years
۲۴ سال است که آنجا نبوده‌ای
They haven't been there for 4 years
چهار سال است که آنجا نبودند
We haven't been there for 4 years
چهار سال است که آنجا نبوده‌ایم
She hasn't been there for 4 years
چهار سال است که آنجا نبوده است
She hasn't been there for 6 years
شش سال است که آنجا نبوده است
He hasn't been there for 6 years
شش سال است که آنجا نبوده است

در این جملات از فاعل‌های مختلف و زمان‌های مختلف برای جمله سازی استفاده شده است. به این صورت می‌توان این ساختار را بهتر یاد گرفته و ملکه ذهن خود کرد. تفاوتی ندارد که ساختار جمله، مثبت منفی و یا سوالی باشد. به راحتی می‌توان از این شیوه در هر موقعیتی استفاده کرد. افرادی که مدرس زبان انگلیسی هستند می‌توانند با خلاقیت از این روش به خوبی در کلاس درس خود استفاده کنند و بازدهی یادگیری دانشجویان را افزایش دهند. افرادی که فراگیر زبان هستند می‌توانند از این روش در هنگام تمرینات استفاده کنند که شدیداً باعث پیشرفت شخص در یادگیری ساختارها و مکالمه صحیح خواهد شد.

تکنیک تغییر حالت‌های جمله

یکی دیگر از روش‌های بسیار موثر برای تقویت مکالمه انگلیسی تغییر حالت جمله است. برای مثال تبدیل جمله مثبت به منفی تبدیل جمله مثبت به سوالی و یا تبدیل جمله منفی به سوالی و یا بالعکس. این روش را می‌توان برای تمامی زمان‌ها و ساختارها در زبان استفاده کرد. معلمان این رشته می‌توانند به خوبی از این روش در هنگام تدریس گرامر یا مکالمه استفاده کنند. به افرادی که در منزل در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند پیشنهاد می‌شود از این روش به طور مکرر استفاده کنند و جملات مختلف را به حالت‌های مختلف تغییر دهند. برای مثال در جمله زیر یک عبارت مثبت وجود دارد که آن، به منفی و سپس به سوالی تبدیل می‌شود.

I have a lot of friends

من دوستان زیادی دارم (مثبت)

I don't have a lot of friends

من دوستان زیادی ندارم (منفی)

Do you have a lot of friends?

آیا تو دوستان زیادی داری؟(سوالی)

She is a great teacher.

او معلم خوبی است. (مثبت)

She isn't a great teacher

او معلم خوبی نیست (منفی)

Is she a great teacher?

آیا او معلم خوبی است؟ (سوالی)

با استفاده از این تکنیک بسیار ساده، شخص یاد می‌گیرد که چگونه سریع و بدون فکر کردن جملات مختلف را تبدیل کند. می‌توان این روش را با شیوه جایگزینی که قبلا توضیج داده شد ادغام کرده و تنوع بیشتری به جملات داد.

تکنیک توصیف داستان

سومین تکنیک بسیار مهم تکنیک توصیف داستان است که در کلاس‌های آنلاین، به اصطلاح به آن ریپورت دادن می‌گویند. این تکنیک به این صورت است که شخص بعد از مطالعه یک مکالمه و یا شنیدن آن و یا حتی پس از خواندن یک داستان، در مورد آن داستان و یا مکالمه به طور خلاصه صحبت کند. نیازی نیست که از تمامی ساختارها و کلمات در خلاصه خود استفاده کرد. کافی است کلمات کلیدی و ساختارهای اصلی را در دفترچه‌ای یادداشت کرده به کمک آن‌ها در مورد بخش مورد نظر صحبت کرد. اگر شخص در حال خواندن یک داستان باشد پس از اینکه یک فصل از داستان را به اتمام رساند خلاصه داستان را برای خود بازگو کند. برای دریافت نتیجه‌ای بهتر می‌توان از یک ماژیک هایلایت کمک گرفت و کلمات کلیدی را در آن داستان علامت زد. از این روش بسیار موثر باید حتما استفاده کرد.

فیلم‌ها و سریال‌های زبان اصلی

چهارمین تکنیک بسیار مهم در این زمینه استفاده کردن از فیلم‌ها و سریال‌های زبان اصلی است. پیشنهاد می‌شود که بیشتر به سمت سریال‌ها رفته، چرا که زبان مورد استفاده در سریال در قسمت‌های مختلف بارها و بارها تکرار می‌شود. همچنین باید دقت کرد که سریال‌هایی که موضوع اجتماعی و خانوادگی دارند را انتخاب کرد. به دلیل اینکه زبانی گویا تر و قابل فهم‌تر دارند. حال سوال اینجاست که چطور می‌توان از طریق فیلم زبان انگلیسی را یاد گرفت.

بسیاری از زبان آموزان ممکن است این عقیده را داشته باشند که یادگیری به وسیله فیلم می‌تواند کسل‌کننده باشد. اما اگر نکاتی رعایت شود، هرگز این اتفاق رخ نخواهد داد.

چندین تکنیک مختلف وجود دارد که می‌تواند به شخص در زمینه یادگیری زبان از طریق فیلم کمک کند. تکنیک اول: می‌توان در هنگام تماشای فیلم با زیرنویس اصلی تنظیمات را به گونه‌ای انجام داد که زیر نویس، دیرتر از زمان پخش فیلم ظاهر شود. فقط یک یا دو ثانیه دیرتر. به این صورت شخص پیش از این که کلمات و جملات را ببیند آنها را می‌شنود و حدس می‌زند و در ثانیه بعد پاسخ را خواهد دید. 

اما اگر شخصی یک فراگیر تازه کار در زمینه زبان انگلیسی است بهتر است که از روش زیر برای یادگیری از طریق فیلم و سریال استفاده کند. اول اینکه می‌توان به جای فیلم و سریال از کارتون‌های زبان اصلی استفاده کرد. یک یا دو دقیقه از کارتون را انتخاب کرد، آن را پخش کرد در مرحله دوم همراه با پخش فیلم زیرنویس فیلم را نیز مشاهده کرد . در مرحله سوم پس از هر جمله فیلم را متوقف کرده و عبارت‌هایی که مشکل و یا جدید هستند را در دیکشنری پیدا کرده و در دفترچه یادداشت کرد. و در مرحله آخر مجددا کلیپ را بدون زیرنویس تماشا کرد این شیوه بسیار موثر به تقویت شنیدار و افزایش دامنه لغات کمک خواهد کرد.

اپلیکیشن‌های تعاملی

تکنیک آخر استفاده از اپلیکیشن‌های تعاملی است. در اپلیکیشن‌های تعاملی می‌توان با فراگیران و کسانی که زبان مادری‌شان زبان انگلیسی است مکالمه و چت کرد. مهم نیست شخص به دنبال یادگیری چه زبانی باشد در این اپلیکیشن‌ها اکثر زبان‌های رایج و زنده دنیا پشتیبانی می‌شود. صحبت با دیگران در کشورهای مختلف، اعتماد به نفس می‌دهد و کمک می‌کند تا سریع‌تر مکالمه انگلیسی را یاد گرفت. افرادی که در حال رفتن به کلاس زبان هستند و کسی را پیدا نمی‌کنند که با او صحبت کنند این اپلیکیشن‌ها می‌تواند برای آنها یک دوست و یک یار تمرینی باشد که می‌توان در هر زمان به آن مراجعه کرده و آنچه که در کلاس درس یاد گرفته را تمرین کرد. اپلیکیشن hello talk را می‌توان بهترین گزینه دانست.

افرادی که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی در تمامی مهارت‌ها هستند می‌توانند در دوره آنلاین صفر تا صد آکادمی زبان استاد صادقیان شرکت کنند و زبان انگلیسی را به صورت مکالمه محور و آنلاین یاد بگیرند. در این دوره تمامی تکنیک‌ها و شیوه‌های پرکاربرد برای تقویت مکالمه انگلیسی که در بالا در مورد آن صحبت شد استفاده می‌شود و تنها دوره آنلاینی است که دانشجویان و استاد می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته و صحبت کنند. 

علاقه‌مندان به ثبت در دوره آنلاین صفر تا صد آکادمی زبان استاد صادقیان می‌توانند به سایت این آکادمی در لینک زیر مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی زبان استاد صادقیان

آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی به صورت انلاین

اطلاعات تماس
  • 031345*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش