اطلاعات تماس
  • 031345*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804313876112534

حفظ بهتر لغات با ۵ تکنیک ساده و موثر

کد: 139804313876112534

http://bit.ly/2JYc4yM

، (اخبار رسمی): در ادامه ۵ تکنیک بسیار موثر برای حفظ لغات آموزش داده شده است. می‌توان از این ۵ تکنیک در هنگام مطالعه و یادگیری لغات استفاده کرد و تأثیر آن را در فرایند یادگیری دید.

حفظ بهتر لغات با ۵ تکنیک ساده و موثر
حفظ بهتر لغات با ۵ تکنیک ساده و موثر

حدس زدن

یکی از بهترین راه‌ها برای به یاد آوردن یک کلمه حدس زدن است. ممکن است که اشتباه حدس زد اما اگر با حدس زدن کلمه‌ای را به یاد آورد آن کلمه در ذهن باقی می‌ماند. بنابراین با حدس می‌توان شانس به یاد آوردن و حفظ کلمه را چند برابر افزایش داد.

تکرار تکرار و تکرار

از لحاظ علمی ثابت شده است که تکرار کردن یک عامل کلیدی برای کمک به حفظ است. بر اساس قاعده ۳۰ بار تکرار، در مواجهه با یک مطلب جدید باید آن را ۳۰ بار تکرار کرد تا در ذهن باقی بماند. برای مثال اگر اسم فردی برای اولین بار شنیده می‌شود باید آن را ۳۰ بار تکرار کرد تا در ذهن به خوبی حفظ شود.

از نشانه‌ها استفاده شود

از هر چیزی که کمک می‌کند کلمه را به یاد آورد باید استفاده شود. این نشانه می‌تواند یک عکس، یک شی، یک جسم و یا هر چیز دیگری باشد. این کار باعث می‌شود که افراد بین آن کلمه و آن نشانه ارتباط برقرار کنند و این نشانه برای به یاد آوردن معنی آن کلمه کمک می‌کند.

از قوه خیال استفاده شود

افرادی که تمایل دارند یک دسته از کلمات را در ذهن به خوبی حفظ کنند می‌توانند در ذهن خود یک اتاق را تصور کنند و هر قسمت از اتاق را به یک کلمه اختصاص دهند. مثلاً یک کلمه را روی تلویزیون قرار دهند، کلمه‌ای دیگر را روی مبل، یک کلمه را روی میز و… . به این صورت بعدا می‌توان کلمات را بهتر به یاد آورد.

به ذهن خود استراحت دهید

در فرایند حفظ لغات بهتر است پس از حفظ چند کلمه به ذهن خود کمی استراحت داد تا فضای بیشتر برای کلمات بعدی باز شود. ذهن نیاز به استراحت دارد. بنابراین در زمان‌هایی که استرس زیادی وجود دارد و یا آرامش کافی نیست نباید سراغ یادگیری و حفظ لغات رفت.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر و یادگیری زبان انگیلسی به شیوه‌ای نوین می‌توانند به سایت آکادمی زبان استاد صادقیان به آدرس alirezasadeghiyan.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی زبان استاد صادقیان

آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی به صورت انلاین

اطلاعات تماس
  • 031345*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش