اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980431387660134

نحوه ساخت فلنج جوشی

کد: 13980431387660134

http://bit.ly/2SvZSsU

، تهران , (اخبار رسمی): فلنج جوشی قطعاتی فولادی هستند که برای اتصال بین اقلام متفاوت از جمله لوله و اتصالات، شیرآلات چدنی، لزره گیرهای لاستیکی، لرزه گیرهای آکاردئونی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نحوه ساخت فلنج جوشی
نحوه ساخت فلنج جوشی
نحوه ساخت فلنج جوشی
نحوه ساخت فلنج جوشی
نحوه ساخت فلنج جوشی
نحوه ساخت فلنج جوشی

هنگامی که دو فلنج در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند به واسطه پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌شوند و به راحتی قابل باز شدن هستند. برای مهار نشتی و آب بندی فلنج‌های جوشی از واشر و گسکت استفاده می‌شود. به طور عمده فلنج‌های جوشی فولادی به دو روش کلی فورجینگ و ریخته‌گری ساخته می‌شوند.

پایپ کالا به عنوان واردکننده مستقیم فلنج‌های جوشی فولادی از روش‌های ساخت فلنج  جوشی در ادامه توضیحاتی ارائه داده است.

فلنج‌ های ساخته شده به روش فورجینگ

قطعه فولادی به استاندارد آلیاژ ASTM A105 را وارد کوره می‌کنند تا بسیار حرارت ببیند و سپس از کوره خارج کرده و به وسیله پتک‌های الکترونیک به فرم فلنج جوشی درمی‌آید و بعد از شکل اولیه و سرد شدن به واسطه ماشین کاری به شکل نهایی فلنج جوشی تبدیل می‌شود. حال این سوال پیش می‌آید که آیا تمام فلنج های جوشی به یک شکل هستند؟ باید گفته شود که خیر!

لنج های جوشی پرکاربرد در صنعت و تاسیسات شامل موارد زیر هستند:

فلنج جوشی گلودار:

دارای گلویی بلند هستند که به لوله و اتصالات و... متصل می‌شوند و در فشار و دمای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مشاهده لیست قیمت فلنج های جوشی گلودار می‌توان به سایت پایپ کالا مراجعه کرد.

فلنج جوشی اسلیپون:

به مانند فلنج جوشی گلودار دارای گلو نیست و در فشار و دمای پایین استفاده می‌شود. برای مشاهده لیست قیمت فلنج های جوشی اسلیپون می‌توان به سایت پایپ کالا مراجعه کرد.

فلنج جوشی ساکت ولد:

فلنج جوشی ساکت ولد ظاهری مانند فلنج اسلیپون دارد ولی از نظر جوشکاری با فلنج اسلیپون متفاوت است و جوشکاری محکم‌تری دارد. برای مشاهده لیست قیمت فلنج های جوشی ساکت ولد می‌توان به سایت پایپ کالا مراجعه کرد.

فلنج کور:

برای مسدود کردن مسیر جریان آب از فلنج کور استفاده می‌شود. برای مشاهده لیست قیمت فلنج های جوشی گلودار می‌توان به سایت پایپ کالا مراجعه کرد.

حال برای هر کدام از انواع فلنج های جوشی فوق که شکل ظاهری متفاوت دارند، عملیات پتک کاری متفاوت است تا به شکل ظاهری خود برسند. بعد از به وجود آمدن شکل ظاهری فلنج جوشی، عملیات‌های مختلف ماشین کاری بر روی آن انجام می‌شود که عبارتند از:

مشخص کردن جای پیچ‌ها بر روی فلنج جوشی و سوراخ کردن آن، ایجاد کردن شیارهای روی فلنج جوشی برای قرار گرفتن واشر گسکت روی آن که به اصطلاح به آن فلنج فیس (flange face) گویند.

توجه شود که فلنج های جوشی ملسی از نوع فورجینگ ساخته می‌شوند که آلیاژ ساخت آن ها ASTM A105 است.

فلنج های جوشی ساخته شده به وسیله ریخته گری

ریخته گری فن شکل ‌دادن فلزات و آلیاژها از طریق ذوب، ریختن مذاب در محفظه‌ای به نام قالب و آنگاه سرد کردن و انجماد آن مطابق شکل محفظه قالب است. در این روش برای ساخت فلنج جوشی ابتدا آلیاژ فولادی را مذاب کرده و سپس بر اساس نوع فلنج در قالب آن ریخته می‌شود و بعد از سرد شدن از قالب خارج شده و شکل فلنج جوشی را به خود می‌گیرد، سپس با عملیات ماشین کاری سایر کارهای لازم بر روی فلنج جوشی انجام می‌شود تا به آن شکلی که در بازار موجود است تبدیل شود.

در روش ریخته گری، ساخت فلنج جوشی از آلیاژ و استاندارد خاصی پیروی نمی‌کند و به مانند آشپزی مقادیر عناصر مکمل آلیاژ به صورت تجربی به آن اضافه می‌شود.

فلنج های جوشی ساخته شده به روش ریخته گری به دو صورت یکرو تراش و دو رو تراش در بازار موجود می باشد که منظور از فلنج جوشی یکرو تراش آن است که فقط یک طرف فلنج جوشی تراشیده و سیقل داده شده است اما در فلنج جوشی دو رو تراش هر دو طرف فلنج تراشیده و سیقل داده می‌شود.

فلنج های جوشی ساخته شده به روش فورجینگ با آلیاژ ASTM A105 بسیار با کیفیت‌تر از فلنج های ساخته شده با روش ریخته گری بوده و در نهایت لیست قیمت فلنج های جوشی فورجینگ بالاتر از لیست قیمت فلنج های ریخته گری هستند.

پایپ کالا به عنوان وارد کننده فلنج های جوشی ملسی در انواع فلنج گلودار، اسلیپون، ساکت ولد و کور در فشارهای PN10، PN16، class150، class300، class600 منتشر کننده لیست قیمت تمام محصولات فلنج های ملسی است.

نوع دیگر از فلنج‌ها وجود دارند به نام فلنج دنده ای، که اتصال آنها به لوله و اتصالات و شیرآلات و... به صورت جوشی نیست بلکه اتصال دنده‌ای دارند.

فلنج های دنده ای در دو نوع گالوانیزه و سیاه وجود دارند که به هر دو روش فورجینگ و ریخته گری ساخته می‌شوند.

فلنج های دنده ای همگی از داخل دنده هستند که در اصطلاح به آنها توپیچ ماده گفته می‌شود.

علاقه‌مندان برای اطلاع از مشخصات فنی و همچنین لیست قیمت انواع فلنج جوشی و لوله و اتصالات می‌توانند به سایت پایپ کالا به نشانی اینترنتی www.pipekala.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایپ کالا

سایت اینترنتی پایپ کالا- مرجع معرفی و ارائه آنلاین پیش فاکتور لوله , اتصالات و شیرآلات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی