اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805093906812629

لیزر موهای زائد چند وقت یک بار باید انجام شود؟

کد: 139805093906812629

http://bit.ly/2YH1Zvw

، تهران , (اخبار رسمی): برای آنکه افراد بتوانند بهینه ترین نتیجه را از این شیوه درمانی بگیرند نیاز است که 5 الی 10 جلسه لیزر را پشت سر بگذارند و هر یک از این جلسات باید در فاصله زمانی 10 هفته از جلسه قبل خود قرار گیرد.

جلسات لیزر موهای زائد چند وقت یک بار باید انجام گیرد؟
لیزر موهای زائد چند وقت یک بار باید انجام شود؟

از بین بردن موهای زائد

شیوه از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر با وجود آنکه به سرعت در میان افراد رایج شده است و بسیاری افراد برای از بین بردن موهای زائد بدن خود به آن روی آورده‌اند، یک فرایند سریع و زود بازده نیست و برای آنکه بتواند تمامی موهای زائد در یک ناحیه را از بین ببرد به زمان نیاز دارد. برای آنکه افراد بتوانند بهینه‌ترین نتیجه را از این شیوه درمانی بگیرند نیاز است که 5 الی 10 جلسه لیزر را پشت سر بگذارند و هر یک از این جلسات باید در فاصله زمانی 10 هفته از جلسه قبل خود قرار بگیرد.

این مساله به دلیل طبیعت بدن افراد و روند رویش موهای زائد است که چرخه استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد را مستقیما تحت تاثیر قرار می‌دهد.
در ادامه شیوه عملکرد این فرایند بررسی شده است.

چرخه رویش موهای بدن انسان

برای آنکه متوجه شد روند از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر به چه صورت است ابتدا نیاز است دانست که چرخه رشد موهای زائد در بدن به چه صورت است. در اعماق پوست بدن حفره‌ها و یا روزنه‌های کوچکی وجود دارد که فولیکول‌های مو در آن قرار دارند. فولیکول‌های مو در واقع ریشه موها هستند و موها از داخل آنها شروع به رشد می‌کنند.

هر فولیکول مو سه فاز مختلف رشد را در طول روند رشد خود طی می‌کند که هر یک از این فازها می‌تواند از چند روز چند ماه و یا سال به طول بیانجامد. این مساله کاملا بستگی به محل قرار گیری آن فولیکول مو و نوع موی زائد دارد. در زیر فازهای مختلفی که فولیکول‌های مو در طول فرایند رشد خود آن را طی می‌کنند به تفسیر آورده شده است.

فاز رشد: فاز رشد که از آن با نام علمی آناجن (Anagen) نیز یاد می‌شود، فاز فعالیت فولیکول‌های مو است. موهای زائد بدن ممکن است از چند روز تا چند ماه در این فاز باقی بمانند. در هر دوره از زمان 15 الی 20 در صد از موهای بدن در فاز رشد قرار دارند. این موهایی که در فاز رشد قرار دارند و یا اصطلاحا فعال هستند همان موهایی هستند که لیزر آنها را هدف قرار می‌دهد و موجب از بین رفتن آنها می‌شود.

فاز انتقال: فاز انتقال که نام علمی آن کاتاجن (Catagen) است، مدت زمانی است که رشد موها متوقف می‌شود و موها از حالت فعال به حالت منفعل تغییر فاز می‌دهند. در این دوره از زمان اندازه فولیکول‌ها کوچک‌تر از حالت فعال است و از منابع تغذیه‌ای خود که مواد لازم برای رشد را فراهم کرده جدا می‌شود.

در این دوره بر آمدگی‌هایی که در محل رویش موهای زائد بر روی پوست ایجاد می‌شود و دلیل آن رشد موهای زائد است از بین می‌رود و سطح پوست در محل منافذ کاملا یکدست و بدون برآمدگی می‌شوئ. موهای زائد ممکن است برای مدت چند روز تا چند هفته در این وضعیت باقی بمانند.

فاز استراحت: فاز استراحت که نام علمی آن تلوجن (Telogen) است، مدت زمانی است که فولیکول‌ها برای بازیابی نیروی خود و جذب مجدد ذخیره‌های غذایی بدان نیاز دارند تا فعالیت خود را از سر بگیرند. در این دوره پس از آنکه فولیکول‌ها مواد غذایی مورد نیاز خود را جذب کردند  مجددا شروع به رشد می‌کنند و برآمدگی‌های ناشی از رشد موها دوباره بر روی پوست نمایان شده و موهای زائد دوباره بر روی پوست نمایان می‌شوند. پس از این دوره موها مجددا وارد فاز فعالیت یا آناجن شده و رویش خود را از سر می‌گیرند.

لیزر موهای زائد چگونه موجب از بین رفتن موها می‌شود؟

در طول فرایند لیزر کردن موهای زائد یک تکنسین کار آزموده که دارای مدرک و مجوز رسمی فعالیت باشد از یک دستگاه لیزر بر روی پوست استفاده می‌کند. دستگاه لیزر اشعه‌های نوری لیزر را به صورت تشدید شده و متمرکز شده در آورده، تا فولیکول‌های موهای زائد را در پوست از بین ببرد. این اشعه‌های نور متمرکز شده به حرارت تبدیل می‌شوند و توسط فولیکول‌های مو که در فاز فعالیت هستند جذب می‌شود.

این فرایند با نام علمی فوتوترمویسیس (Photothermoysis) شناخته می‌شود. زمانی که فولیکول‌های مو حرارت اشعه لیزر را جذب می‌کنند، غیر فعال شده و در واقع این مساله موجب می‌شود که فولیکول‌ها توانایی خود را در رویاندن موهای جدید از دست بدهند. در فاصله زمانی کوتاه نسبت به زمانی که فولیکول‌ها اشعه‌های متمرکز شده لیزر را جذب می‌کنند، موهای زائد می‌ریزند و دیگر هیچ گاه مجددا رویش ندارند.

در مرحله رشد از چرخه رویش موها، رنگ دانه‌های مویی درون فولیکول‌ها در بیشترین مقدار خود قرار دارند و این مساله موجب می‌شود که به خوبی اشعه‌های لیزر را جذب کنند. این فولیکول‌های مو قادر هستند که بخش اعظمی از حرارت و انرژی اشعه‌های لیزر را جذب و این مساله رشد آنها را غیر فعال می‌کند.

از آنجایی که میزان رنگ دانه‌ها در فولیکول‌های مو در سایر فازهای سیکل رشد به اندازه زمانی آنها در فاز فعالیت یا رشد هستند، نیست، لذا موهایی که در سایر فازها قرار دارند به اندازه موهایی که در فاز فعالیت قرار دارند تحت تاثیر اشعه لیزر قرار نمی‌گیرند.

از این رو اشعه لیزر تنها می‌تواند فولیکول‌های موهایی که در فاز رشد قرار دارند را از بین ببرد. در هر دوره از زمان تنها یک سوم و یا کمتر از موها در فاز رشد قرار دارند. به همین دلیل هر فرد نیاز به جلسات لیزر متعددی دارد تا همه موهای زائد بدن وی از بین بروند.

برنامه ریزی زمانی برای جلسات درمانی لیزر موهای زائد

به دلیل آنکه تمامی موهای بدن با یک جلسه لیزر از بین نمی‌روند و جلسات لیزر متعددی نیاز است تا تمامی فولیکول‌های موهای زائد تحت تاثیر اشعه‌ی لیزر قرار گیرند و برای همیشه غیر فعال شوند، از این رو نیاز است که برنامه زمان بندی دقیق و منظمی برای جلسات لیزر خود داشت. بسته به اندازه ناحیه و نوع موهای بدن فرد اکثر افراد 5 الی 10 جلسه لیزر نیاز دارند تا بتوانند به نتیجه دلخواه خود و خلاصی از شر موهای زائد برسند.

از آنجایی که این جلسات باید در فاصله زمانی 10 هفته از یکدیگر قرار بگیرند، گروه جدیدی از فولیکول‌های مو در هر یک از جلسات لیزر تحت تاثیر اشعه قرار می‌گیرند. پس از هر جلسه بخشی از موهای بدن فرد برای همیشه از بین می‌روند و پوست فرد نرم تر و لطیف تر از قبل می‌شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیزر موهای زائد و دریافت راهنمایی و مشاوره در این مورد می‌توانند به سایت کلینیک لیزر موهای زائد دکتر رلامی به ادرس www.tehranlaserclinic.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک لیزر موهای زائد دکتر رلامی

اگر از راه هایی برای از بین بردن موهای زائد مثل موم، بند و… خسته شده اید، لیزر موهای زائد دکتر رلامی می تواند به شما کمک کند. در این روش از نور متمرکز شده لیزر استفاده می شود که به داخل فولیکول مو نفوذ می کند. از لیزر می توان برای رفع موهای زائد بدن استفاده کرد، برای مثال دست، بازو، پا، لیزر زیر بغل و ... . دقت دستگاه لیزر موهای زائد بسیار بالاست (این مسئله تا حد زیادی به دستگاه لیزر مورد استفاده بستگی دارد)، هر پالس از لیزر در کمتر یک ثانیه عمل کرده و در یک لحظه می تواند مقدار زیادی از موهای زاید را حذف کند. جلسات درمانی بستگی به وسعت نواحی تحت درمان دارد بطور مثال نواحی با وسعت کم مثل پشت لب زمانی کمتر از ۱ دقیقه و نواحی وسیع تر مانند پشت پا زمانی حدود یک ساعت طول خواهد کشید. در ۹۰ درصد از موارد درمان موهای زائد بدن و صورت بعد از 3 الی 5 جلسه می توانید، از موهای زاید خود برای همیشه خلاص شوید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی