اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980511390929365

مهاجرت ساده و سریع برای ورزشکاران

کد: 13980511390929365

http://bit.ly/2Kjo6nS

، تهران , (اخبار رسمی): مشاغل ورزشی در کانادا شامل قهرمانان ورزشی، مربیان ورزشی، مسؤولان ورزشی و داوران، مدیران برنامه و مدرسان فعالیت‌های تفریحی، ورزشی و تندرسی است. به طور کلی برای مهاجرت در هر یک از رشته‌های فوق باید به صورت خوداشتغال در داخل و یا در سطح بین المللی فعالیت داشت.

مهاجرت ساده و سریع برای ورزشکاران
مهاجرت ساده و سریع برای ورزشکاران

ورزشکاران و دست‌اندرکاران امور ورزشی می‌توانند از طریق روش خوداشتغالی فدرال Self-employed به کشور کانادا مهاجرت کنند

ورزشکاران و دست اندرکاران امور ورزشی می‌توانند از طریق روش خوداشتغالی فدرال Self-employed به کشور کانادا مهاجرت کنند. یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا که کمتر به آن توجه می‌شود روش خوداشتغالی Self-employed Persons است.

این روش در دو سطح فدرال و استانی است. در ادامه به روش فدرال و تنها یکی از سه گروهی که از این روش به کانادا مهاجرت می‌کنند، یعنی  ورزشکاران، پرداخته می‌شود. علاوه بر ورزشکاران، کشاورزان و دامداران و نیز هنرمندان می‌توانند به روش خوداشتغالی به کانادا مهاجرت داشته باشند.

ورزشکار خوداشتغال کیست؟

از نظر قانون مهاجرت کانادا ورزشکار خوداشتغال به کسی می‌گویند که در پنج سال قبل از زمان رسیدن مدارک مهاجرتی به اداره مهاجرت کانادا تا زمان رسیدگی به پرونده حداقل دارای یکی از شرایط زیر باشد:

1. دو سال تمام فعالیت خوداشتغالی در زمینه فعالیت‌های ورزشی (یعنی منبع درآمد وی از این راه بوده است)

2. دو سال تمام فعالیت‌های ورزشی در سطح بین المللی

3. یک سال تمام خود اشتغالی در زمینه فعالیت‌های ورزشی به اضافه یک سال تمام فعالیت‌های ورزشی در سطح بین‌المللی همچنین این فرد باید نشان دهد که قصد وی پس از ورود به کشور کانادا ادامه فعالیت‌های خوداشتغالی Self-employment است و امکان چنین کاری را دارد.

چه نوع فعالیت‌هایی در کانادا جزو ورزش هستند؟

1.قهرمانان ورزشی 2. مربیان ورزشی 3. مسؤولان ورزشی و داوران 4. مدیران برنامه و مدرسان فعالیت‌های تفریحی، ورزشی و تندرسی

فهرست فوق تنها برای راهنمایی است و صرف قرار گرفتن در یکی از دسته بندی‌های فوق برای این روش مهاجرت به کانادا  کافی نیست. به طور کلی برای مهاجرت به کانادا در هر یک از رشته‌های فوق باید به صورت خوداشتغال و یا در سطح بین‌المللی فعالیت داشت. مثلا اگر کسی داور ورزشی ولی کارمند یک موسسه دولتی یا خصوصی باشد، پذیرفته نمی‌شود. اما اگر همان فرد با دریافت پول از موسسات دولتی یا خصوصی مسابقات‌شان را داوری و از این راه امرار معاش کند آن وقت خوداشتغال محسوب می‌شود. پس حتما به این نکته باید دقت داشت.

امتیازبندی گروه ورزشکاران چگونه است؟

ورزشکاران و دست اندرکاران امور ورزشی خوداشتغال باید برای ورود به کانادا سه شرط را داشته باشند. اگر یکی از این شرایط  نباشد ویزای مهاجرتی کانادا صادر نمی‌شود.

1. حداقل دو سال سابقه کار با شرایطی که در بالا آمد و نیز نشان دادن این امر که بعد از ورود به کشور کانادا خوداشتغال خواهند ماند شرط اولیه و اساسی است.

2.حداقل 35 امتیاز بیاورند

3.به کانادا ممنوع الورود نباشند

نحوه امتیازبندی به شرح زیر است.

تحصیلات تا 25 امتیاز

سابقه کار تا 35 امتیاز

سن تا 10 امتیاز

آشنایی به زبان انگلیسی یا فرانسه تا 24 امتیاز

سازگاری (انطباق پذیری) تا 6 امتیاز

اگر فردی در 5 سال گذشته هر 5 سال را سابقه خوداشتغالی ورزشی داشته باشد حداقل 35 امتیاز لازم را می‌آورد و نیاز چندانی به امتیازات سایر موارد ندارد. در خصوص آشنایی با زبان‌های رسمی کانادا (یعنی انگلیسی و فرانسه) اگر فرد ادعا کند که با این زبان‌ها آشنایی دارد لازم است مدرک نشان دهد. مثلا برای انگلیسی نتیجه آزمون آیلتس کانادا IELTS و برای فرانسه نتیجه آزمون تافل کانادا TEF.

چند مسأله مهم در مهاجرت خوداشتغالی به کانادا:

متقاضی در پنج سال از قبل از اقدام برای مهاجرت به کانادا تا هنگامی که افسر کانادا درباره پرونده تصمیم‌گیری می‌کند حداقل دو سال پیوسته در تعریف خوداشتغالی گنجانده شود. درآمد متقاضی از محل خوداشتغالی به گونه‌ای باشد که در آن دو سال قادر باشد زندگی خود و خانواده‌اش را تأمین کند. متقاضی نشان دهد که می‌خواهد و می‌تواند بعد از ورود به کشور کانادا فعالیت خوداشتغالی خود را ادامه دهد.

روش خوداشتغالی مخصوص کسانی است که ثابت کنند خوداشتغال بوده‌اند (در زمینه‌های هنری، ورزشی یا کشاورزی) و همچنین بعد از ورود به کشور کانادا می‌خواهند خود اشتغال بمانند و به پیشرفت هنر، ورزش یا کشاورزی کانادا کمک کنند. این روش برای دور زدن نظام مهاجرتی کانادا نیست و نه تنها پرونده افرادی که سعی بر مدرک‌سازی کنند یا شرایط لازم را نداشته باشند رد می‌شود، بلکه ممکن است به مدت 5 سال به کانادا ممنوع‌الورود شوند. هنگام اقدام برای این روش به این نکته مهم باید دقت شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاریابی بین المللی کارپیرا

کاریابی بین المللی کارپیرا در طول سالها به یکی از پیشگامان عرصه اشتغال و کاریابی بین المللی مبدل شده است. ما دانش وسیع خود از خواسته ها و نیازهای شغلی کارجویان ایرانی را با دانش، تخصص و مهارت خود در حوزه اشتغال بین المللی ترکیب می کنیم تا ارائه دهنده خدمات جامع و تخصصی برای کارفرمایان و کارجویان باشیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام