اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805173937812420

تحصیل در ایتالیا راهی برای مهاجرت با بورسیه

کد: 139805173937812420

http://bit.ly/2Kva4j6

، تهران , (اخبار رسمی): کشور ایتالیا آموزش عالی با کیفیت، شهریه مقرون به صرفه تر از سایر کشورهای اروپای غربی و همچنین بورسیه‌های مختف برای همه مقاطع ارائه می‌دهد. همچنین تاریخ و سنت غنی آموزش عالی ایتالیا آن را به گزینه‌ای جذاب برای دانشجویان تبدیل کرده است.

تحصیل در ایتالیا | راهی برای مهاجرت با بورسیه
تحصیل در ایتالیا راهی برای مهاجرت با بورسیه

برخی از اولین دانشگاه‌های اروپا در ایتالیا در قرون وسطا و رنسانس تأسیس شدند. دانشگاه بولونیا که در سال 1088 تأسیس شده است به عنوان قدیمی ترین دانشگاه شناخته شده است که هنوز هم فعالیت می‌کند. امروزه ایتالیا خانه بسیاری از مؤسسات معتبر آموزش عالی است. بسیاری از مؤسسات ایتالیا در رده بندی دانشگاه‌های جهانی QS عملکرد خوبی دارند و هر سال در رتبه‌های برتر 200 قرار می‌گیرند.

ایتالیا در اصلاحات اخیر آموزش عالی نقش مهمی داشته است. این اصلاحات به عنوان فرآیند بولونیا شناخته می‌شود. این کشور یکی از چهار کشوری است که منطقه آموزش عالی اروپا را ایجاد کرده است. این کار با امضای اعلامیه سوربن در سال 1998 شکل گرفت، که اولین قدم برای اصلاح آموزش عالی بود. امروزه روند بولونیا در سراسر اروپا اجرا می‌شود.

ایتالیا حدود 97 دانشگاه دارد که به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • دانشگاه‌های ایالتی: این مؤسسات دولتی با بودجه دولتی و اکثریت ایتالیا را تشکیل می‌دهند.
  • سایر دانشگاه‌های با بودجه عمومی: توسط استان تأمین می‌شود.
  • دانشگاه‌های خصوصی: بودجه غیر دولتی
  • مدارس تحصیلات تکمیلی برتر (Scuola Superiore Universitaria): این مؤسسات مستقلی هستند که دوره‌های آموزشی و تحقیقاتی پیشرفته و متخصص در مطالعات کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهند.

همچنین 137 موسسه آموزش عالی دیگر در سراسر ایتالیا نیز خواهید یافت. اینها آکادمی‌هایی هستند که در بخش‌های خاصی تخصص دارند. آنها از کالج‌های هنر، موسیقی و رقص گرفته تا مؤسسات تحقیقاتی و فنی مستقر هستند.

ایتالیا دارای چندین سطح آموزش عالی است. اتمام تحصیلات کارشناسی می‌تواند منجر به تحصیلات کارشناسی ارشد و کسب مدرک کارشناسی ارشد شود. تحصیلات لیسانس به طور معمول 3 سال طول می‌کشد و تحصیلات کارشناسی ارشد 1 سال طول می‌کشد. پس از اتمام تحصیلات کارشناسی ارشد می‌توان یک دکترا که معمولاً 3 سال تحصیلی است، انجام داد.

بیشتر دوره‌ها و برنامه‌های ارائه شده به زبان ایتالیایی تدریس می‌شود اما تعداد برنامه‌های زبان انگلیسی موجود در حال افزایش است. بنابراین، اگر مهارت‌های زبان ایتالیایی به اندازه کافی خوب نیست، می‌توان دوره‌هایی را که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند یافت.

هزینه تحصیل و زندگی در ایتالیا

شهریه در موسسات ایتالیایی متفاوت است، اما آنها به طور کلی نسبت به سایر مناطق اروپا یا آمریکای شمالی پایین هستند. این باعث می‌شود دانشگاه‌های ایتالیا گزارشی جذاب برای دانشجویان خارجی باشند. دانشجویان بین المللی در ایتالیا این شانس را دارند که با هزینه‌ای مناسب، آموزش عالی دریافت کنند.

دوره لیسانس به طور متوسط ​​در یک موسسه دولتی سالانه 900 تا 4000 یورو هزینه خواهد داشت. هزینه‌های یک موسسه خصوصی معمولاً به طور متوسط ​​6000 تا 20،000 یورو در سال هزینه است. افرادی که اهل اتحادیه اروپا یا EEA هستند، احتمالاً مبلغی بیشتر از شهروندان ایتالیایی پرداخت نخواهند کرد. سایر دانشجویان بین المللی باید انتظار هزینه‌های دوره بالاتر را داشته باشند.

گزینه‌هایی برای کمک در بودجه تحصیل وجود دارد. همه دانشجویان (ایتالیایی و بین المللی) می‌توانند برای بورسیه تحصیلی درخواست دهند. بودجه با توجه به وضعیت مالی و شایستگی تحصیلی توزیع می‌شود.

در ایتالیا موسسات معمولاً سالن‌های اقامتی ندارند. با این حال آنها خدمات ارائه می‌دهند تا به افراد در یافتن مکانی برای زندگی کمک کنند. این می‌تواند شامل مسکن متعلق به دانشگاه یا کمک به یافتن مسکن مناسب خصوصی باشد. اجاره خصوصی در ایتالیا گزینه گران تر است، بنابراین باید مطمئن شد که برای این کار بودجه کافی وجود دارد.

ویزا

بسته به تابعیت افراد، ممکن است نیاز به اخذ ویزا برای تحصیل در ایتالیا باشد. همه دانشجویان باید جزئیات اسکان، اثبات ثبات مالی و یک بیمه نامه جامع بیمه درمانی را ارائه دهند. اگر دانشجو غیر اتحادیه اروپا یا EFTA باشد، پس از اخذ ویزا باید درخواست اجازه اقامت دهد. این کار باید طی 8 روز از ورود به کشور انجام شود. می‌توانید این درخواست را در اداره پست شهر جدید محل سکونت خود انجام داد.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای درخواست اجازه اقامت باید بیمه درمانی داشته باشند. برای دانشجویان بین المللی سه گزینه متفاوت وجود دارد.

با خدمات بهداشتی ایتالیایی (SSN) ثبت نام کرد. می‌توان این کار را در اداره بهداشت محلی خود انجام داد. یک بیمه نامه بیمه درمانی خصوصی را در کشور خود خریداری کرد. همیشه توصیه می‌شود این سفارش را توسط سفارت ایتالیا تأیید کرده و به ایتالیایی یا انگلیسی ترجمه شود. یک بیمه نامه بیمه درمانی خصوصی در ایتالیا خریداری کرد. می‌توان این کار را قبل یا بعد از ورود انجام داد، اما برای درخواست اجازه اقامت به آن احتیاج است.

مهاجرت تحصیلی یکی از برترین روش‌های مهاجرت در تمامی کشورهاست. زیرا افراد با تحصیل در کشورهای مختلف علی‌الخصوص ایتالیا، راه‌های بسیاری را پیش روی خود دارند. متقاضیان تحصیل در ایتالیا به این موضوع واقف هستند که مهم ترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه‌های مختلف است.

برند آریاناپارس تنها موسسه ی دارای مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  با به کارگیری چندین وکیل پایه یک دادگستری با سوابق بسیار درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور را فراهم آورده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه مهاجرتی آریاناپارس

موسسه مشاوره شغلی و کاریابی بین المللی آتیه پردازان و موسسه سفیران حامی که دارای مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شماره مجوز ۴۷۴۴۹۱ و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری به شماره مجوز ۴۲/۴۸۹۹۸ با نام تجاری آریانا پارس است با سابقه ۷ ساله در امور کاریابی، مهاجرت ، اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی، اقامت سرمایه گذاری، اخذ اقامت کاری و اقامت دائم بر اساس توان مهارتی یا همان skilled worker ، برخورداری از تجارب بسیار درخشان در این زمینه، آماده ارائه انواع خدمات مشاوره و انجام امور مهاجرتی به شما هموطنان عزیز می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]