اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805203947112822

کاربرد انواع فوم و اسفنج در صنعت تشک و خواب

کدام نوع اسفنج خواب راحتی برای انسان ایجاد می‌کند؟

کد: 139805203947112822

http://bit.ly/2Kwl7IE

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مهم ترین موارد موثر بر کیفیت خواب و آرامش شب، محل خوابیدن فرد است. تشک به عنوان یک عامل کلیدی نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند. در تولید تشک از انواع اسفنج و فوم‌ها استفاده می‌شود. در این مطلب به انواع این مواد اولیه صنعت کالای خواب پرداخته شده است.

کدام نوع اسفنج خواب راحتی برای انسان ایجاد می کند؟
انواع فوم و اسفنج در صنعت تشک کاربرد موثری در بهبود راندمان خواب دارد.

هزینه کردن برای یک خواب راحت شب، ارزشی بیش از سلامتی و خوب بودن به ارمغان می‌آورد. طبق مطالعات دانشگاه هاروارد کم خوابی نتایج زیر را در بر دارد:

  • چاقی
  • فشار خون بالا
  • دیابت
  • اختلال روحی
  • بیماری‌های قلبی
  • کاهش طول عمر

یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش‌ها برای به دست آوردن خوابی راحت، استفاده از یک تشک مناسب است. افرادی که قصد خرید تشک دارند ممکن است با نام انواع فوم‌ها و اسفنج‌ها برخورد کرده باشند. 

فوم پلی اورتان

این نوع از فوم‌ها پرکاربردترین نوع فوم در صنعت تشک است. از این فوم به نام فوم‌های کامفورت نیز شناخته می‌شود. تقریبا در بسیاری از تشک های طبی و طبی فنری از این نوع فوم استفاده می‌شود.

طراحی فوم پلی اورتان مشابه مموری فوم است. با این تفاوت که در مموری فوم موادی اضافی استفاده می‌شود که حالت پذیری فوم را افزایش می‌دهد. سه نوع فوم پلی اورتان وجود دارد که بر اساس چگالی تقسیم بندی می‌شوند.

پلی اورتان یک فوم مقرون به صرفه است

بودجه برای خرید تشک از هرچیزی بیشتر اهمیت دارد، تشک‌های پلی فوم گزینه مناسبی است. هزینه کمتر به معنای کیفیت کمتر و در نتیجه راحتی کمتر است. دوام فوم‌های پلی اورتان کم و حداکثر 3 الی 4 سال است.

مزایایی فوم پلی اورتان در تشک

هنگام خرید تشک اهداف متفاوتی دنبال می‌شود. ممکن است بودجه کمی برای خرید تشک فرزند نوجوان خود در نظر گرفت اما برنامه تعویض آن را در سال‌های آتی باید در نظر گرفت. در صورت در نظر داشتن دوام قابل قبول در کنار قیمت مناسب این نوع فوم‌ها مناسب هستند.

مموری فوم

مواد و روش مورد استفاده در تولید مموری فوم تقریبا مشابه فوم پلی اورتان است. در این نوع فوم از موادی اضافه استفاده می‌شود که چگالی و هم چنین چسبندگی بین ذرات آن را افزایش می‌دهد. نکته قابل توجه در رابطه با مموری فوم، شکل پذیری و حالت گیری سریع آن است.

تشک مموری می‌تواند با حالت پذیری به شکل بدن و پر کردن فرو رفتگی‌های بدن مانند گودی کمر و کتف، فشار را از روی بدن برداشته و خوابی راحت بدون فشار عضلانی و استخوانی فراهم کند.

مموری فوم از سال 1990 وارد صنعت تولید تشک شد.  هدف از تولید و استفاده از مموری فوم در تشک کاهش فشار بر روی ستون فقرات و مفاصل است. یکی از ایرادات مموری فوم گرم شدن آن است.

ژل مموری فوم

مموری فوم در بدن استفاده کننده ایجاد گرما می‌کند. علت ان فرو رفتن بدن داخل فوم و کاهش جریان هوا است. جهت رفع این مشکل در سال‌های اخیر تکنولوژی ژل مموری فوم معرفی شد. این نوع مموری فوم قابلیت انتقال گرما از بالا به پایین را دارد لذا از گرم شدن بیش از حد تشک جلوگیری می‌کند. افرادی که قابلیت‌های تشک مموری فوم را دوست دارند و به دنبال گرما هم نیستند باید از گزینه ژل مموری فوم استفاده کنند.

فوم لاتکس

فوم لاتکس نوعی فوم حفره دار است که در تشک های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالت پذیری بسیار عالی و هم چنین گردش هوای مناسب از مهم ترین ویژگی‌های این نوع فوم است. فوم لاتکس در صنعت تشک جزو مواد اولیه رده بالا و به روز محسوب می‌شود.

اگرچه نمونه‌های مصنوعی فوم لاتکس (همانند کلیه محصولاتی که در ایران به نام لاتکس به فروش می‌رسد) وجود دارد، اما هیچ یک خواص لاتکس طبیعی را ندارند.

فوم لاتکس اورجینال از صمغ درختی به نام Hevea brasiliensis برداشت می‌شود و پس از طی مراحل فراوری و تولید تبدیل به لاتکس می‌شود. این فوم کاملا گیاهی، تجدید پذیر و برای طبیعت بدون ضرر است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت خوابینه به آدرس khabine.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خوابینه

فروشگاه اینترنتی خوابینه با هدف عرضه تولید به مصرف محصولات کالای خواب اعم از انواع تشک ، تشک طبی ، بالش و تخت و سرویس خواب تاسیس شده است. روش این مجموعه بر پایه ارایه اطلاعات صحیح و به روز به مشتری بنا شده است. خرید تشک طبی و محصولات ارتوپدیک هم چون بالش های طبی ضامن سلامتی و آرامش مشتریان است. لذا سعی داریم بهترین محصولات این صنعت را بدون واسطه با بهترین قیمت در اختیار مشتریان عزیز بگذاریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | دکوراسیون و منزل