کد: 139806154018710023

 دومین دوره رویداد ملی روناک با معرفی برگزیدگان خاتمه یافت

گیلیمو استارتاپ برگزیده و برنده جایزه روناک 

کد: 139806154018710023

http://bit.ly/2LyMh2d

، اردبیل , (اخبار رسمی): استارتاپ گیلیمو در دومین دوره رویداد ملی روناک توانست عنوان استارتاپ برتر و جایزه ی ویژه این جشنواره را به دست آورد. این استارتاپ از بین 67 ایده ارسالی به دبیرخانه رویداد روناک موفق به کسب این عنوان شد.

گیلیمو استارتاپ برگزیده و برنده جایزه روناک 
استارتاپ گیلیمو برگزیده دومین رویداد سراسری روناک (موسسه رویش کوثر) شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر دومین دوره رویداد سراسری روناک (رویداد نوآورانه و استارتاپی کوثر) با محوریت شناسایی طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه، توسعه‌ی کسب و کار‌های خرد و کوچک مقیاس، توانمندسازی افراد و ایجاد درآمد پایدار برای مناطق روستایی، در حالی به کار خود خاتمه داد که استارتاپ گیلیمو موفق به کسب جایزه روناک به خاطر بهترین طرح و ایده استارتاپی شد.

کارن آهنگری مدیراجرایی استارتاپ گیلیمو در حاشیه این رویداد گفت: استارتاپ گیلیمو با هدف برندینگ، طراحی، تولید و فروش محصولات صنایع دستی کار خود را از شهریورماه 1397 آغاز و در این مدت توانسته است به عنوان استارتاپ برگزیده رویداد جایزه فیروزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش کالای فرهنگی، کارآفرینی اجتماعی وزارت کشور، کارآفرینی اجتماعی استانداری اردبیل، گردشگری زمستان بیدار اردبیل، گردشگری همدان 2018 معرفی شود.

وی افزود: در سال گذشته وب سایت گیلیمو در جشنواره وب و موبایل ایران به انتخاب داوران جزو 5 کاندیدای اصلی بهترین فروشگاه اینترنتی کالای فرهنگی و هنری قرار گرفت. تولید محتوا، عکاسی، فروش و ارسال از خدماتی ایست که استارتاپ گیلیمو برای تولیدکنندگان تلاشگر صنایع دستی و هنری ارائه می‌دهد.

کارن آهنگری در ادامه گفت: با اشاره به مجوز سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی به‌عنوان مبادی ارائه مجوز خلاق به شرکت‌ها اظهار داشت: در راستای حمایت جهاد دانشگاهی استان اردبیل از استارتاپ‌ها در سال 1397 با ارزیابی استارتاپ گیلیمو و مشاهده نوآوری، مدل کسب‌وکار زمان‌بندی شده و خلاقیت در طرح‌ها، این استارتاپ توانست شاخص‌های لازم برای ورود به برنامه زیست‌بوم صنایع خلاق را به‌دست بیاورد.

وی افزود: شرکت ایده پردازان هنر آریایی در حوزه طراحی، تولید و عرضه صنایع‌دستی و هنری فعال است و می‌تواند در حوزه اشتغال کسب‌وکارهای خانگی  نیز فعالیت‌های روبه رشدی داشته باشد.

آهنگری بیان کرد: گیلیمو در  تلاش است تا نقش تسهیل‌گری را در اکوسیستم کارآفرینی ایفا کند و برای این هدف در حال ترسیم برنامه منسجم استارتاپی در حوزه کسب‌وکارهای خانگی است تا  مسیری روشن را برای کارآفرینان استان ترسیم کند.

وی اذعان داشت: در فازهای آتی این شرکت توسعه کسب و کارهای مشاغل خانگی برای استان اردبیل در اولویت خواهد بود تا محصولات اصیل در این فروشگاه عرضه شود.

مدیر اجرایی استارتاپ گیلیمو مستقر در پارک علم و فناوری اردبیل خاطرنشان کرد: ارزیابی گیلیمو در قالب تیم ارزیابی متشکل از مربیان کسب و کار، کارآفرینان و کارشناسان زبده سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاد دانشگاهی و در چند مرحله شامل تکمیل و بررسی کاربرگ‌ها، مصاحبه حضوری، بازدید از محل فعالیت، بررسی محصولات تولیدی و ارزیابی بازار فعرضه و فروش صورت گرفته و با امتیاز مناسب به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی شد.

کارن آهنگری ادامه داد: از انتخاب به عنوان استارتاپ برتر در رویداد روناک خوشحالیم و امیدواریم با حمایت‌های مجموعه رویش کوثر بتوانیم قدم‌های بلندتری را برای بهبود معیشت تولیدکنندگان صنایع دستی در این اوضاع اقتصادی برداریم.

مدیر تیم گیلیمو گفت: یک ضرب‌المثل انگلیسی است که می‌گوید وقتی نمی‌دانید به کجا می‌روید احتمالا به جایی می‌روید که نمی‌خواهید، استارت آپ‌ها ابتدا این جمله را برای خودشان حل می‌کنند. وقتی می‌بینیم که استارت‌آپ‌ها رشد می‌کنند و حتی اگر شکست می‌خورند پیروز هستند به این خاطر است که هم تولیدکننده، هم پرورش دهنده و هم توسعه دهنده خودشان هستند. حلقه مفقوده فعالیت‌ها در کشور فرهنگ است باید بتوانیم همین عنوان فناوری‌های فرهنگی را در کشور جا بیندازیم. صنایع دستی ما هالیوود ایرانی هستند چرا که اگر به آنها بنگریم چیزی جز رنگ و شادابی نمی‌بینیم. متاسفانه اکنون به ورطه فراموشی و فنا رفته است.

در پایان استارتاپ گیلیمو (صنایع دستی و سوغاتی) به عنوان استارتاپ برتر، سیسم مدیریت زنجیره مواد غذایی تولید روستا با استفاده از بلاکچین ایده دوم و شرکت فناوری برتر تندرستی به عنوان ایده سوم معرفی شدند و از آنها تقدیر شد.

گیلیمو به فروش صنایع دستی از طریق وبسایت گیلیمو می‌پردازد. گیلیمو صنایع دستی تولیدات منطقه شمال غرب را از فروشگاه آنلاین به فروش می‌رساند و علاوه بر آن به سفارشی سازی صنایع دستی اعم از گلیم، گبه، جاجیم و .. براساس سلیقه و اندازه دلخواه مشتری می‌پردازد. گیلیمو از طریق تولید محتوا، به آموزش‌هایی در این زمینه می‌پردازد تا از طریق آن به حفظ صنایع دستی بپردازد.

گفتنی است این جشنواره از تاریخ 1 تیرماه تا 13 شهریورماه با بررسی 67 ایده ارسالی مرتبط با جشنواره به میزبانی تهران در هتل هما برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گیلیمو

برند تجاری گیلیمو تحت شرکت ایده پردازان هنر آریایی در زمینه طراحی خلاقانه، تولید، بسته بندی و فروش صنایع دستی همچون گلیم و ... در استان اردبیل فعالیت دارد. محصولات تولیدی از طریق وبسایت گیلیمو به فروش می رسد.