اطلاعات تماس
  • 021447*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806164021813091

چرا برای مخازن آتش نشانی حتما باید از مخازن گالوانیزه استفاده کرد؟

لزوم استفاده از مخزن گالوانیزه پیش ساخته برای مخزن آتش نشانی

کد: 139806164021813091

http://bit.ly/32JjFsH

، تهران , (اخبار رسمی): کاربرد گسترده مخازن آب در ساختمان‌ها جهت ذخیره سازی آب آشامیدنی و آب مورد نیاز جهت آتشنشانی است. این مخازن از جنس فلزی یا پلیمری ساخته می‌شوند. با وجود ورود گسترده مخازن پلیمری به بازار، مخازن فلزی (مخزن گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد و استیل) کماکان بازار خود را دارند.

لزوم استفاده از مخزن گالوانیزه پیش ساخته برای مخزن آتش نشانی
مخزن گالوانیزه ساخت ایستا پلیمر شریف

مخازن از دیرباز برای ذخیره سازی سیالات به ویژه آب استفاده می‌شد. از ابتدا مخازن سیمانی و بتنی از انواع مخازن مورد استفاده بود و با پیشرفت علم، مخازن فلزی (آهنی، گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم) و سپس مخازن پلیمری که بیشتر از جنس پلی اتیلن یا کامپوزیت است، رواج یافت. با توجه به نوع سیال و محیطی که مخزن آب در آن قرار می‌گیرد، جنس مخزن انتخاب می‌شود.

ایرانیان ایستا پلیمر شریف تولیدکننده انواع مخازن ذخیره آب، با تجربه طولانی در زمینه تولید مخازن نگهداری آب در ساختمان‌ها و به ویژه ساخت مخازن آب آتش نشانی اطلاعاتی در این مورد را در اختیار افراد قرار می‌دهد که می‌تواند بسیار راهگشای راه باشد.

کاربرد گسترده مخازن آب در ساختمان‌ها جهت ذخیره سازی آب آشامیدنی و آب مورد نیاز جهت آتشنشانی است. این مخازن از جنس فلزی یا پلیمری ساخته می‌شوند. با وجود ورود گسترده مخازن پلیمری به بازار، مخازن فلزی (مخزن گالوانیزه گرم، گالوانیزه سرد و استیل) کماکان بازار خود را دارند.

چرا برای مخازن آتش نشانی حتما باید از مخازن گالوانیزه استفاده کرد؟

مخازن آب آتشنشانی برای مدت زمان 15 دقیقه باید حداقل دبی 50درصد کل جعبه‌های آتشنشانی را تامین کند. باید توجه داشت که حجم مخزن آب آتشنشانی با توجه به مساحت تحت پوشش، دبی پمپ، قطر لوله اصلی، تعداد نازل اسپرینکلر و تعداد جعبه‌های آتش نشانی تعیین می‌شود. برای ساخت مخازن آتشنشانی گالوانیزه جوشی، ضخامت آن به نسبت ظرفیت و شکل ظاهری آن باید محاسبه شود.

مخازن گالوانیزه گرم بدون پوشش فلز روی گاهی برای مصارف غیرشرب مانند آتش نشانی می‌تواند استفاده شود. اما به دلیل وجود نقاط جوش و وقوع پدیده زنگ‌زدگی، عمر مفید آنها کاهش پیدا می‌کند. مخازن گالوانیزه مادولار یا مخازن گالوانیزه پیش ساخته نسل جدیدی از مخازن آتش نشانی هستند که عمر مفید آنها در مقایسه با مخازن گالوانیزه جوشی بسیار بالاتر است.

باید در نظر داشت که مخزن آتش نشانی باید مقاوم بالایی داشته باشد. با توجه به اینکه در مصارف آتش نشانی دوام بالا بسیار مهم است و مخازن گالوانیزه دارای دوام مناسب و مقاومت بالا در برابر آتش نسبت به مخازن پلی اتیلن ایستا پلیمر شریف و مخازن کامپوزیت دارند؛ استفاده از آنها در این مصارف الزامی است.

مخازن پلی اتیلن و مخازن کامپوزیت با توجه به خواص عایق حرارت بودن، در صورت تماس با آتش، به راحتی منبعی برای سوخت می‌شوند. ورق گالوانیزه مدولار از جنس فولاد است که به روش غوطه وری با فلزات ضد زنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. پنل‌های تولیدی مخازن توسط پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌گردند و با استفاده از نوار درزبند EPDM آب بندی می‌شوند. مخازن گالوانیزه مدولار یا مخازن فلزی پیش ساخته مقدار روی مصرفی بر دوام آن تاثیر مستقیم دارد و داشتن سطحی یکنواخت، مقاومت به تنش، عدم چروک و عدم حالت مواج در آنها مهم است.

مزیت‌های مخازن گالوانیزه ساخت ایرانیان ایستا پلیمر شریف

مقاومت بسیار بالا در برابر ضربات شدید

مقاوم در برابر دماهای بالا

اتصالات فلزی قابل نصب

ساخت ابعاد مورد نیاز مشتری

تیم تحقیق و توسعه شرکت ایرانیان ایستا پلیمر شریف مجرب در ساخت انواع مخازن ذخیره‌سازی و نگهداری، طرحی دارد که بیان می‌کند از آنجا که مخازن گالوانیزه مقاوم در برابر آتش بوده و در مکان‌هایی که احتمال آتش سوزی است بهتر است از این نوع مخازن به جای مخازن پلیمری (مخزن پلی اتیلن یا مخزن کامپوزیت) بهره برد. طول عمر مخازن گالوانیزه با توجه به استفاده و با توجه به فلز روی که قابلیت ضدخوردگی و ضد زنگ زدگی ایجاد شود تامین می‌شود. برای نتیجه نهایی میت‌وان گفت تنها به دلیل مقاومت بیشتر در برابر آتش و تحمل دمایی بالاتر آنها نسبت به مخازن دیگر از جمله مخازن پلاستیکی، در کاربرد آتش نشانی در ساختمان‌ها الزام دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایرانیان ایستا پلیمر شریف

شرکت ایرانیان ایستا پلیمر شریف (IRPolymer) درسال 1389 در مرکز رشد پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران تاسیس گردید. با توجه به نیاز روز افزون صنـایع داخلی به پلیمرهای صنعتی و مشکلات پیش رو برای تامین این نیاز با هدف ارائه مواد و راهکار های صنعتی شروع به کار کرد و در گام دوم به توجه به فن آوری های دوستدار طبیعت کار خود را در جهت تامین مواد هوا زیست تخریب پذیر کننده پلیمرها و تولید پلیمرهای گرما خور مورد نیاز در صنایع کم مصرف الکترونیکی گسترش داد. این شرکت با تکیه بر دانش فنی نوجوانان ایرانی و تیمی پرتلاش

اطلاعات تماس
  • 021447*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان