اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980619402985432

چگونه پیامک تبلیغاتی هدفمند ارسال کنیم؟

کد: 13980619402985432

http://bit.ly/35ohHjE

، تهران , (اخبار رسمی): پیامک‌های تبلیغاتی و نحوه ارسال آن و یا مسدودسازی پیامک‌های تبلیغاتی مساله‌ای است که در موفق بودن یا عدم موفقیت یک کمپین تبلیغاتی بسیار موثر است. در ادامه نکاتی پیرامون چگونگی ارسال هدفمند پیامک تبلیغاتی بیان شده است.

چگونه پیامک تبلغیاتی هدفمند ارسال کنیم؟
چگونه پیامک تبلیغاتی هدفمند ارسال کنیم؟

همه‌ مردم روزانه چندین پیامک با پیش شماره‌های 1000 و 2000 و 3000 و 5000 و یا 021 و 026 دریافت می‌کنند. این پیامک‌ها از بستری به نام پنل پیامک ارسال می‌شود. این ساده‌ترین تعریف برای سامانه‌های پیامکی است و شاید بهترین و خودمانی‌ترین تعریف نیز همین باشد. اما این پنل پیامک دقیقا چه کارایی دارد و چه موردی باعث می‌شود که چنین بستری تهیه شود؟

3 نوع کارایی اصلی برای پنل اس ام اس وجود دارد:

- ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی و هدفمند

- اطلاع رسانی به مشتریان و دوستان و ...

- ارتباط با مشتری

اگر این موارد جزو نیازهای یک کسب و کار نیست، پس نیازی به خرید پنل پیامک نیست و حتی اگر پنلی خریداری شود یک خرید هیجانی انجام شده که استفاده‌ای هم از آن نمی‌شود.

قبل ازینکه راجع به این 3 مورد صحبت شود اول بهتر است به افرادی اشاره کرد که نه تنها به پنل پیامک نیازی ندارند، بلکه از دریافت پیامک تبلیغاتی نیز کلافه شدند و مایلند هیچ پیامک تبلیغاتی دریافت نکنند. این افراد کافی است *800# را شماره گیری کرده تا برای همیشه با پیامک‌های تبلیغاتی خداحافظی کنند.

ارسال پیامک تبلیغاتی و هدفمند

برای یک کمپین تبلیغات پیامکی موفق، بجای اینکه بر روی واژه تبلیغاتی مانوور داد، بهتر است برروی کلمه هدفمند تمرکز داشت. اما منظور چیست؟ یعنی اگر یک بوتیک در پاساژ کوروش افتتاح شد، بهتر است در منطقه غرب تهران پیامک را ارسال کرد نه برای جنوب یا شرق تهران؛ یا اگر قرار است لوازم آرایشی تبلیغ شود برای خانم‌ها ارسال پیامک انجام شود که نتیجه بهتری خواهد داشت.

چندین بانک شماره در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد که بر طبق نیاز خود بتوانند از آن استفاده کنند.

- ارسال بر اساس رده سنی و جنسیت ( مثال : فقط آقایان بین 20 الی 35 سال و یا فقط خانم‌های 18 الی 25 سال)

- ارسال بر اساس محله ( مثال : ارسال فقط برای محله یوسف آباد تهران)

- ارسال بر اساس پیش شماره (مثال : ارسال فقط برای پیش شماره کد 1 شماره‌های همراه اول شهر کرج)

- ارسال بر اساس شهر و استان ( مثال : ارسال برای شماره‌های دائمی و یا اعتباری همراه اول شهرستان خوی)

- ارسال بر اساس کد پستی و از روی نقشه (مثال : ارسال برای خیابان 35 متری گلستان در جنت آباد تهران)

- ارسال بر اساس دکل ( مثال : ارسال برای شماره‌هایی که در 48 ساعت گذشته از محدوده موردنظر تردد داشته‌اند)

- ارسال بر اساس مشاغل و اصناف (مثال : ارسال برای پزشکان عمومی شهر مشهد و یا مهندسین عمران )

کدام بانک مفیدتر است؟ این بستگی به کسب و کار دارد. به طور مثال آژانس‌های هواپیمایی بیشتر از روی نقشه ارسال می‌کنند و یا نمایندگی‌های بیمه بر اساس رده سنی و جنسیت بازخورد مناسب‌تری دریافت می‌کنند. اطلاع رسانی کسب و کار جدید را بهتر است از طریق دکل مخابراتی انجام داد. سوالات در این مورد را می‌توان از طریق پشتیبانی مطرح کرد. درضمن تمامی مواردی که اشاره شد در مورد ابزار ارسال پیامک بود. مواردی مانند متن پیامک خلاقانه و زمان ارسال نیز عوامل بسیار مهمی در کمپین تبلیغاتی هستند!

2 : اطلاع رسانی

ممکن است یک کسب و کار نرم افزار و یا سایتی داشته باشد که باید اطلاعات کاربران را ارسال کند، مدیر یک مدرسه ممکن است لازم باشد زمان جلسات و کلاس‌ها را برای اعضا ارسال کند و یا در سایر موارد اطلاع رسانی ممکن است به بانک شماره نیاز داشت.

- اگر کسب و کاری سایت و یا اپلیکیشن و یا ... داشته باشد: می‌تواند از طریق وب سرویس (و یا افزونه‌های وردپرس و ووکامرس و جوملا و اپن کارت و پرستاشاپ و ...) سایت و یا اپلیکیشن خود را به سامانه پیامکی وصل کرده و اطلاع رسانی به کاربران را انجام دهد.

- اگر شماره‌ها موجود در فایل متنی یا اکسل است : می‌توان با همان فایل اکسل و یا متنی پیامک را از داخل سامانه ارسال کرد.

- ارسال بر اساس اسم و یا کد و یا هر کلمه کلیدی مدنظر. مثال : (نام و نام خانوادگی) عزیز کد عضویت شما در (اسم برنامه) برابر با (عدد) است.

ارسال بر اساس تاریخ مدنظر نظر و یا ارسال زمان‌دار. مثال : کاربر عزیز تا تاریخ انقضا شما (Xروز) باقی است / مثال 2 : زادروز تولد شما فرخنده باد

برای تمامی موارد بالا آموزش تصویری در سامانه قرار داده شده است. ولی به درخواست کاربران پیاده سازی این موارد بصورت رایگان توسط پشتیبانی انجام می‌شود.

3 : ارتباط با مشتری

نیاز به یک پل ارتباطی بین خود و مخاطبین دارید؟ پیامک راهکاری کم‌هزینه و در دسترس است.

دریافت نظرسنجی از مخاطبین

راه اندازی سیستم کدخوان

برگزاری قرعه‌کشی بین اعضا

ایجاد باشگاه مشتریان

ارسال قبض و یا فاکتور بطور مستقیم از نرم افزار حسابداری

منشی هوشمند

با هرکدام از ابزارهای بالا می‌توان ارتباط بیشتر و بهتری با کاربران خود داشت و وفاداری مشتریان را نسبت به خود افزایش داد.

مواردی که اشاره شد درواقع امکانات یک سامانه پیامکی بود که می‌توان از آن استفاده کرد.

در ادامه مرور کوچکی برروی افسانه‌های پیامکی انجام شده است. قدیمی‌ترین و شاید رایج‌ترین افسانه پیامکی عبارات زیر هستند:

1- پنل پیامک مخابرات! سامانه پیام کوتاه همراه اول! پنل اس ام اس ایرانسل!

مخابرات و اپراتورهای سیمکارت هیچ پنل پیامک رسمی و یا حتی غیررسمی ندارند و اگر چنین ادعایی دارند در واقع و متاسفانه از عدم اطلاع افراد  سواستفاده می‌کنند.

2- ارسال پیامک با نام تجاری شما

این افسانه نیست و واقعیت دارد. ولی مشکل از جایی شروع می‌شود که هزینه واقعی این امکان به افراد اطلاع رسانی نمی‌شود. ارسال براساس نام تجاری هزینه بین 10 الی 100 میلیون در سال دارد و همین باعث می‌شود که شرکت‌ها و اشخاص بسیار کمی ازین امکان استفاده کنند.

3- بهترین پنل. پر امکانات ترین سامانه

نه واقعا چنین نیست. تقریبا تمامی پنل‌های پیامکی امکانات و حتی ظاهری یکسان دارند و تقریبا امکانی نیست که در یک پنل پیامکی باشد و در پنل پیامک دیگری یافت نشود. پس موردی که باید در هنگام انتخاب پنل ملاک قرار داد مواردی چون تعرفه پیامک و پشتیبانی سامانه است.

4- خطوط اعجاز برانگیز و سرشماره‌های طلایی

برخی از همکاران اشاره می‌کنند که خطوطی که به افراد اختصاص می‌دهند ویژگی‌های بیشتر و کیفیت بالاتر و حتی دلیوری بیشتری دارند. این مورد چیزی نیست جز یک افسانه و داستان پردازی! تمامی پیش شماره‌ها کیفیت و سرعت و حتی دلیوری کاملا یکسانی دارند و گزارش دلیوری نیز در تمامی سامانه‌ها از سمت اپراتور ارائه می‌شود.

ارسال به بلک لیست؟ آری یا خیر؟

مطمئنا درصد قابل توجهی از افراد کل متن را پایین می‌آیند تا ببینند امکان ارسال بلک لیست میسر است یا خیر؟

دو پاسخ وجود دارد:

اگر برای مورد دوم و سوم نیاز است و برای ارتباط با مشتری و یا اطلاع رسانی و ارائه خدماتمورد  نیاز است؟ بله از همان روز اول این امکان وجود دارد که با خطوط خدماتی با مشتریان خود در ارتباط بود و خدمات خود را به آنها ارائه کرد.

اگر برای ارسال تبلیغات انبوه تمایل به ارسال بلک لیست است ؟ خیر چنین امکانی در اختیار افراد قرار نمی‌گیرد و حتی این راهکار پیشنهاد هم نمی‌شود. به چه علت؟ زیرا شخصی که پیام تبلیغاتی خود را مسدود کرده است، علاقه‌ای به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارد. حتی اگر به زور برای آنها ارسال شود پیامک بدون اینکه باز شود در موبایل شخص حذف می‌شود. این کسب و کار برای این اشخاص نامی مزاحم تلقی می‌شود و برندینگ خود را نابود کرده است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پیام تک به ادرس www.payamtak.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ملی پرتال

ملی پرتال، یک سیستم مدیریت محتوای وبسایت (CMS) تحت وب است که با محیط کاربری بسیار ساده (بدون نیاز به تخصص و دانش برنامه نویسی)، امکانات قدرتمندی جهت طراحی سایت به صورت پیشرفته را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد.اگر به دنبال راهی آسان برای ساخت سایت و طراحی سایت حقیقی یا حقوقی هستید، به جمع کاربران ما بپیوندید و به مدت 7 روز امکانات ملی پرتال را به صورت رایگان آزمایش نمایید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]