اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980624403887665

گوگل کروم را جهت رفع نقص امنیتی بروزرسانی کنید

کد: 13980624403887665

http://bit.ly/32Hn5MK

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت گوگل از کاربران ویندوز، مک و لینوکس خواسته تا مرورگر کروم خود را سریعا به نسخه‌ ۷۶.۰.۳۸۰۹.۱۳۲ آپدیت کنند.

اخطار:گوگل کروم را جهت رفع نقص امنیتی بروزرسانی کنید!
با نصب وصله بروزرسانی جدید گوگل کروم، نقص امنیتی مرورگر را برطرف نمایید

شرکت گوگل، مرورگر کروم خود را جهت رفع یک نقص امنیتی زیاد که هکرها را قادر به انجام حملات اجرای کد از راه دور (RCE) می‌کرد، آپدیت کرد.

به گزارش جی دیتا شاپ، این آسیب‌پذیری که با شناسه‌ «CVE-۲۰۱۹-۵۸۶۹» معرفی می‌شود، یک نقص «استفاده پس از آزادسازی» (use-after-free) است که در موتور مرورگر Blink وجود دارد.

Blink یک موتور مرورگر اوپن سورس است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ و بصورت خاص بعنوان بخشی از پروژه‌ کرومیوم و با چارچوب‌های مختلف نرم‌افزاری قابل استفاده‌ مجدد برای سیستم‌ عامل اندروید، تولید شد. این موتور مرورگر از گوگل کروم استفاده می‌کند.

موتورهای مرورگر در بطن هر مرورگر اصلی قرار دارند و نقش اصلی آن‌ها، تبدیل اسناد HTML و سایر منابع صفحه‌ وب به نمایش‌های بصری در دستگاه‌های کاربران است.

محققان هشدار داده‌اند که سوءاستفاده‌ موفقیت‌آمیز از آسیب‌پذیری مذکور در Blink می‌تواند به مهاجمان مجوز دهد تا کد مورد نظر را در متن مرورگر اجرا کنند و در نتیجه اطلاعات حساس را به دست آورند، از محدودیت‌های امنیتی عبور کنند و اقدامات غیرمجاز را انجام داده یا موجب شرایط انکار سرویس (DoS) شوند.

پس از نفوذ، مهاجم می‌تواند نرم‌افزارهایی را نصب، داده‌ها را مشاهده یا حذف کرده و آن‌ها را تغییر دهد یا حساب‌های جدید با دسترسی کامل کاربر ایجاد کند.

نقص موجود در Blink می‌تواند با ترغیب کاربر به بازدید از یک صفحه‌ وب خاص طراحی‌شده، موجب سوءاستفاده از وی شود، بنابراین مهاجمان از راه دور می‌توانند چنین صفحه‌ وبی را راه‌اندازی کنند و از راه دور به سیستم قربانیان حمله کنند.

این نقص در نسخه‌های گوگل کروم قبل از نسخه ۷۶.۰.۳۸۰۹.۱۳۲ تأثیر می‌گذارد.

به‌ گفته‌ کارشناسان، در حال حاضر هیچ گزارشی از سوء استفاده‌ گسترده از این آسیب‌پذیری گزارش نشده است؛ اما گوگل از کاربران ویندوز، مک و لینوکس خواسته است تا مرورگر کروم خود را سریعا به نسخه‌ ۷۶.۰.۳۸۰۹.۱۳۲ آپدیت کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آنتی ویروس جی دیتا ( G DATA )

فروشگاه آنلاین آنتی ویروس ( ضد ویروس ) جی دیتا شاپ، نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش محصولات آنتی ویروس ( ویروس کش ) قدرمند شرکت جی دیتا آلمان , آنتی ویروس (ویروسیاب قدرتمند) ایست نود32 (ناد32) , آنتی ویروس (ویروس کش ) بیت دیفندر (BITDEFENDER) , آنتی ویروس کسپراسکی (آنتی باج افزار کسپرسکی) و آنتی ویروس قوی اویرا (آویرا) در کشور ایران می باشد. محصولات خانگی و تحت شبکه آنتی ویروس قدرتمند جی دیتا (آنتی ویروس هوشمند) ، آنتی ویروس قدرتمند کسپراسکی (کسپرسکی) ، آنتی ویروس قدرتمند ایست ناد32 (نود۳۲ - ایست) ، آنتی ویروس بیت‌دیفندر (آنتی ویروس قدرتمند بیت دیفندر) و آنتی ویروس اویرا (آنتی ویروس قدرتمند آویرا) بطور کامل امنیت اطلاعات مهم و حیاتی کاربران را در برابر انواع بدافزار و باج افزار حفظ می نمایند. جهت دریافت استعلام قیمت لایسنس اورجینال آنتی ویروس (ضد ویروس) جی دیتا، آنتی ویروس کسپراسکی (KasperSky) ، آنتی ویروس ایست ناد32 (ESET | NOD32) ، آنتی ویروس بیت‌دیفندر (BitDefender) و آنتی ویروس اویرا (Avira) ( استعلام قیمت آنتی ویروس نسخه تحت شبکه و استعلام قیمت ویژه آنتی ویروس نسخه خانگی) با ما از طریق شماره 09032258973 تماس بگیرید. به امنیت اطلاعات خود اهمیت دهید و بخاطر داشته باشید امنیت در فضای مجازی امری نسبی است، ولی با ارتقا دانش خود و کسب مهارت و مطالعه اخبار و مقالات منتشر شده در حوزه فناوری اطلاعات می‌توانید به حداکثر شرایط امن فضای مجازی دست پیدا کنید. www.gdatashop.ir

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]