اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980618402907665

حفره امنیتی خطرناک و هک گوشی اندروید توسط یک پیام کوتاه

کد: 13980618402907665

http://bit.ly/2LxZoRl

، تهران , (اخبار رسمی): ممکن است پیام‌های کوتاهی که برای گوشی یا تبلت اندرویدی (Android) ارسال می‌شوند، حاوی بدافزارهایی باشند که به گوشی آسیب رسانده و حتی اقدام به سرقت اطلاعات ایمیل کنند. در ادامه پروسه هک اندروید توسط پیام کوتاه بررسی شده است.

حفره امنیتی خطرناک و هک گوشی اندروید توسط یک پیام کوتاه!
هک گوشی و تبلیت مجهز به سیستم عامل اندروید (Android) فقط با ارسال یک پیام کوتاه

پیام‌های آلوده ممکن است آسیب‌های گوناگون به گوشی یا تبلت وارد کنند. برخی باعث کرش کردن گوشی شده و برخی حاوی یک لینک به سایتی آلوده هستند. در تحقیق جدیدی که توسط موسسه Check Point Research انجام پذیرفته، مشخص شده گوشی‌های شرکت‌هایی همانند سامسونگ، هواوی، ال‌جی و سونی تماما در معرض خطر هک توسط پیامک آلوده قرار دارند.

 پروسه هک اندروید توسط پیام کوتاه چگونه انجام می‌شود؟

در این نوع از هک، یک هکر می‌تواند با بکارگیری یک پیام مشخص، به کلیه ترافیک ایمیل دست یابد. این هکرها از یک روش سنتی استفاده می‌کنند و با این تکنیک اجازه می‌یابند که با فرستادن تنظیمات جدید برای یک گوشی‌، به ایمیل‌های کاربر آن دسترسی پیدا کنند.

هک هر گوشی نیازمند یک روش متفاوت است، چرا که بسته به نوع گوشی، پیامک ممکن است نیازمند شماره IMSI یا کد پین آن دستگاه باشد، لیکن نتیجه نهایتا یکسان است، چرا که هکر صاحب دستگاه را متقاعد می‌کند که پیامک تنها حاوی یک سری تغییرات در تنظیمات گوشی است که توسط اپراتور برای وی ارسال شده است.

بروز این مشکل ناشی از وجود آسیب پذیری جدی در سیستم ارسال تنظیمات است. ممکن است شرکت‌های تولید کننده گوشی یا تبلت تلاش کنند که اقدامات امنیتی ضروری برای جلوگیری از این آسیب را انجام دهند، لیکن هکرها همچنان توانایی دور زدن این اقدامات را دارند. برخی از مدل‌های گوشی‌ سامسونگ حتی نیازمند شناسایی نیستند و بدون شناسایی به راحتی هک خواهند شد.

البته شرکت‌های تولید کننده به آرامی متوجه مسئله مهم هک پیامکی اندروید شده‌اند. شرکت سامسونگ چند ماه پیش با ارائه آپدیت امنیتی جدید، این مشکل را برطرف کرد. شرکت ال‌ جی نیز چنین آپدیتی را عرضه کرد اما شرکت هواوی تا عرضه سری میت 30 (mate 30) آپدیتی برای این مشکل ارائه نخواهد کرد و حتی ممکن است چندین ماه عرضه این وصله بروزرسانی طول بکشد و شرکت سونی هم که کلا این آسیب پذیری را قبول نکرده و برنامه‌ای هم برای ارائه آپ دیت ندارد.

همانطور که در این خبر اعلام شد، سیستم تنظیمات پیامکی به شدت آسیب پذیر هستند. از آنجایی که این شرکت‌ها سهم بزرگی از بازار اندروید را در اختیار دارند، عدم توجه آنان به این آسیب، بسیار خطرناک است

هکرها نیاز به ابزار زیادی ندارند و تنها لازم است که یک مودم GSM یا یک گوشی ساده در اختیار داشته باشند. با استفاده از یک سری نرم‌افزارهای پایه آن‌ها می‌توانند به راحتی پیامک‌ها را طراحی و ارسال کنند.

برای حفظ امنیت تا زمانی که شرکت‌ها یک راه ‌حل دقیق ارائه دهند، می‌توان از این پیامک‌ها چشم پوشی و لینک‌ها یا تنظیمات دریافتی را  به هیچ وجه اجرا نکرد. بهتر است در مورد این آسیب پذیری هوشمند عمل کرد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آنتی ویروس جی دیتا ( G DATA )

فروشگاه آنلاین آنتی ویروس ( ضد ویروس ) جی دیتا شاپ، نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش محصولات آنتی ویروس ( ویروس کش ) قدرمند شرکت جی دیتا آلمان , آنتی ویروس (ویروسیاب قدرتمند) ایست نود32 (ناد32) , آنتی ویروس (ویروس کش ) بیت دیفندر (BITDEFENDER) , آنتی ویروس کسپراسکی (آنتی باج افزار کسپرسکی) و آنتی ویروس قوی اویرا (آویرا) در کشور ایران می باشد. محصولات خانگی و تحت شبکه آنتی ویروس قدرتمند جی دیتا (آنتی ویروس هوشمند) ، آنتی ویروس قدرتمند کسپراسکی (کسپرسکی) ، آنتی ویروس قدرتمند ایست ناد32 (نود۳۲ - ایست) ، آنتی ویروس بیت‌دیفندر (آنتی ویروس قدرتمند بیت دیفندر) و آنتی ویروس اویرا (آنتی ویروس قدرتمند آویرا) بطور کامل امنیت اطلاعات مهم و حیاتی کاربران را در برابر انواع بدافزار و باج افزار حفظ می نمایند. جهت دریافت استعلام قیمت لایسنس اورجینال آنتی ویروس (ضد ویروس) جی دیتا، آنتی ویروس کسپراسکی (KasperSky) ، آنتی ویروس ایست ناد32 (ESET | NOD32) ، آنتی ویروس بیت‌دیفندر (BitDefender) و آنتی ویروس اویرا (Avira) ( استعلام قیمت آنتی ویروس نسخه تحت شبکه و استعلام قیمت ویژه آنتی ویروس نسخه خانگی) با ما از طریق شماره 09032258973 تماس بگیرید. به امنیت اطلاعات خود اهمیت دهید و بخاطر داشته باشید امنیت در فضای مجازی امری نسبی است، ولی با ارتقا دانش خود و کسب مهارت و مطالعه اخبار و مقالات منتشر شده در حوزه فناوری اطلاعات می‌توانید به حداکثر شرایط امن فضای مجازی دست پیدا کنید. www.gdatashop.ir

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]