اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806264053712833

انواع لنز چشمی و کاربردهای مختلف آن

کد: 139806264053712833

http://bit.ly/2LzV188

، تهران , (اخبار رسمی): لنزهای چشمی رنگی و طبی رنگی هم جنبه زیبایی دارد و هم جهت اصلاح عیوب انکساری و رفع تاری دید کاربرد دارند. لنزهای رنگی صرفا جنبه زیبایی دارند ولی لنزهای طبی رنگی و طبی جایگزین عینک طبی در افراد می‌شوند. مهم ترین کاربرد لنزهای چشمی در علم پزشکی، اصلاح دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم چشم است.

انواع لنز چشمی رنگی، طبی و طبی رنگی و کاربرد هر کدام
انواع لنز چشمی تماسی سخت و نرم

لنز چشمی یا لنز تماسی وسیله‌ای شبیه به یک عدسی نازک است که فرد آن را روی قرنیه قرار می‌دهد. این لنزهای کوچک در بهبود کیفیت زندگی بسیاری از افراد در سراسر جهان تاثیرگذار بوده‌اند. انواع لنزهای چشمی در سه طیف گسترده لنز طبی، لنز رنگی و لنز طبی رنگی تولید شده است.

لنز چشمی طبی برای اصلاح عیوب انکساری در افرادی که مشکلات بینایی دارند، به کار می‌رود. لنزهای طبی می‌توانند جایگزین عینک‌های طبی باشند در افرادی که چشم‌های ضعیفی دارند و یا به دلایل مختلفی و یا بیماری خاصی نمی‌توانند از عینک استفاده کنند. به طور مثال بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای نمی‌توانند از عینک استفاده کنند و بایستی از انواع لنزهای چشمی اسنفاده کنند. 

لنزهای رنگی چشمی صرفا جنبه زیبایی داشته و جزو محصولات آرایشی پر طرفدار به شمار می‌آیند. در حالت عادی نمی‌توان رنگ چشم‌ها را تغییر داد و با روش‌های معمول میسر نمی‌شود. انتخاب لنزهای رنگی زیبا بهترین گزینه برای ایجاد تنوع و تغییر رنگ چشم در افراد است.

انواع لنز چشم طبی 

اصلی ترین و مهم ترین کاربرد لنزهای چشمی در علم پزشکی، اصلاح دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم چشم است. به همین خاطر انواع لنزهای چشمی برای رفاه بیشتر بیماران و با در نظر گرفتن نوع مشکل دید به وجود آمده در بیمار، لنزها به دو دسته کلی سخت و نرم  تقسیم می‌شوند.

  • لنز چشمی سخت

لنز سخت یکی از تجهیزات پزشکی است که خود دارای دو نوع  متفاوت به شرح زیر است:

الف- لنز سخت استاندارد

برای اصلاح دید بیمارانی که دچار آستیگماتیسم چشمی هستند و معمولا بایستی از لنز سخت استفاده کنند، مفید است. این لنزها با استفاده از نوعی محلول نرم کننده روی چشم قرار می‌گیرد. ساختار لنز چشمی سخت به گونه‌ای است که مانع عبور اکسیژن شده و فرد برای جبران کمبود اکسیژن قرنیه ناچار به پلک زدن بیشتر است.

ب- لنز سخت نافذ اکسیژن

سلامت قرنیه وابسته به دریافت اکسیژن است و در صورت کمبود اکسیژن با جاری شدن اشک و پلک زدن این مشکل تا حدودی کم می‌شود. با توجه به مشکلاتی که استفاده از لنزهای چشمی سخت در بیماران ایجاد می‌کرد نوع لنز سخت نفاذ اکسیژن از پلیمرهای مخصوص تولید شد.

  • لنز چشمی نرم

لنزهای نرم خاصیت انعطاف پذیری بیشتری دارند و رضایت مصرف کننده‌ها را بیشتر جلب می‌کنند. لنز نرم هیدروفیل است و توانایی جذب محلول نمکی اشک چشم را دارد. به دلیل نرمی بالا و طبیعی بودن، تحمل لنز نرم بسیار راحت‌تر از لنزهای سخت چشمی است. انواع لنز نرم تولید شده از جمله:

  • لنز نرم روزانه
  • لنز نرم سالانه
  • لنز یکبار مصرف
  • لنزهای توریک

انواع لنز چشمی رنگی کدامند؟

اگر چه اغلب لنزهای رنگی جنبه زیبایی دارند ولی لنز طبی رنگی و نمره دار هم تولید می‌شود. انواع لنزهای طبی رنگی و رنگی عبارتند از:

  • لنز رنگی مرئی
  • لنز طبی مات
  • لنز رنگی فیلتر نور
  • لنز چشمی رنگی تشدید کننده

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص استفاده از انواع لنز چشم و مشاوره جهت خرید لنز چشم می‌توانند به سایت ایران لنز به ادرس iranlens.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران لنز

ایران لنز از سال 1390 تاکنون به مدیریت سحر قاسمی اپتومتریست شماره نظام پزشکی 2104 ب و سالار حمیدی شماره نظام پزشکی 2129 ب در اینستاگرام و تلگرام مشغول به فعالیت بوده و هست. این شرکت مفتخر است تمامی لنز های رنگی، طبی رنگی و طبی را در انواع بهترین برند لنز طبی رنگی و همچنین بهترین مارک لنز رنگی و طبی بدون رنگ با قیمتی مناسب توزیع کرده و به دست مشتریان عزیز و همکاران گرامی این حوزه برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی