اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808204209912833

مایع لنز چیست؟

مایع یا محلول لنز چه کاربردی در ضد عفونی و نگهداری لنز چشم دارد؟

کد: 139808204209912833

http://bit.ly/32AU9FO

، تهران , (اخبار رسمی): مایع یا محلول لنز اصلی ترین ماده برای پاک کنندگی و ضد عفونی انواع لنز چشم رنگی، لنز طبی و لنز طبی رنگی است. علاوه بر محلول لنز، قرص لنز و محلول‌های پراکسید و آنزیمی می‌توانند کمک کننده حذف آلودگی و پروتئین‌های سطح لنز چشم باشند.

مایع یا محلول لنز چه کاربردی در ضد عفونی و نگهداری لنز چشم دارد؟
مایع یا محلول لنز چه کاربردی در ضد عفونی و نگهداری لنز چشم دارد؟

محلول لنز که به آن مایع لنز نیز گفته می‌شود جهت شستن و نگهداری از انواع لنز چشم ( لنز طبی، لنز رنگی، لنز طبی رنگی) به کار برده می‌شود. تنها ماده‌ای که از آن می‌توان به عنوان تمیز کننده و حفظ بهداشت چشم و لنز استفاده کرد محلول‌های ضد عفونی کننده و پاک کننده لنز چشم هستند که بیشتر آنها عملکرد شبیه به هم دارند. اگر در پاک کردن و  بهداشت لنز سهل انگاری انجام شود، آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به چشم وارد خواهد شد که بهترین و سریع‌ترین روش برای ضد عفونی و تمیز کردن لنز استفاده از محلول شستشوی لنز است.

چرا برای شستشوی لنز باید از محلول یا مایع لنز استفاده کرد؟

مراقبت و حفظ بهداشت لنزها بسیار پر اهمیت است که اگر رعایت نشود باعث عفونت چشم و یا حتی منجر به نابینایی می‌شود. نگهداری از لنزها کار آسانی است و فقط باید به نکات ریزی که شایداز نظر کاربر بی اهمیت است توجه شود تا بتواند تا پایان زمان انقضای لنز بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کند.

برای نگهداری و نوع محلول لنز حتما با پزشک یا اپتومتریست خود مشورت شود به این خاطر که بعضی از لنزها با محلول‌ها سازگاری ندارند و سبب خرابی لنز خواهند شد و به چشم‌ها آسیب جدی وارد می‌کند و یا باعث عفونت باکتریایی و قارچی چشم می‌شود. متاسفانه در حال حاضر محلول‌هایی در بازار هستند که به دلیل برند بودن، کاربران لنز از آن استفاده می‌کنند و شاهد خرابی لنز یا احساس ناراحتی در چشمان خود هستند. برای جلوگیری از اتلاف هزینه اضافی و صدمه رسیدن به لنز و چشم خود حتما پیش از خرید محلول لنز، از پزشک یا اپتومتریست راهنمایی گرفت..

چند نوع مایع یا محلول لنز وجود دارد؟

محلول‌های تمیز کننده و ضد عفونی کننده لنز بسیار مفید هستند و قادر به تمیزی سطح لنز، پاک کردن رسوبات و پروتئین‌های چسبیده به لنز، رطوبت رسانی به لنز جهت راحتی لنز در چشم در طول زمان استفاده، تشکیل یک لایه محافظ در برابر جمع شدن رسوبات چربی و پروتئین‌ها و برقراری رطوبت یکسان در روی سطح لنز هستند که در انواع مختلفی تولید شده که عبارتند از:

  • محلول پاک کننده روزانه لنز چشم چیست؟

برای استفاده از لنز تماسی ابتدا آن را با یک مایع یا محلول لنز مناسب تمیز کرد.  چند قطره از محلول جهت تمیز کردن لنز تماسی کفایت می‌کند. با احتیاط هر دو سمت لنز را به مدت 20 ثانیه با محلول پاک کننده روزانه بسایید. سپس با محلول شستشو و ضد عفونی کار را تمام کنید.

  • مایع یا محلول لنز سالین چه کاربردی دارد؟

این محلول برای شستشوی لنز تماسی به کار می‌رود. استفاده از این محلول تنها در صورتی مجاز است که ضد عفونی کننده تداخلی با سالین نداشته باشد. چنانچه از قرص‌های آنزیمی جهت ضد عفونی استفاده می‌شود حتما به این محلول نیازمند خواهید بود.

  • محلول‌های لنز  پاک کننده چند منظوره

پرکاربردترین محلول  برای لنز چشم مایع لنزهای پاک کننده چند منظوره هستند. برای پاک کردن، شستشو، تمیز کردن و مراقبت از لنز طبی یا رنگی می‌توان از محلول‌های چند منظوره کمک گرفت. حتی می‌توان لنز چشمی را با همین محلول‌ها در ظرف مخصوص نگهداری کرد.

  • هیدروژن پر اکسید چه کاربردی در پاکیزگی لنز چشم دارد؟

محلول لنز پاک کننده، شوینده و ضد عفونی کننده هیدروژن پر اکسید یکی از بهترین محلول‌ها برای نگهداری از لنز تماسی است. قرص خنثی کننده برای از بین بردن واکنش حساسیتی به همراه این محلول توصیه می‌شود. قبل از استفاده محلول، لنز را محلول‌های دیگر بشویید.

  • محلول لنز پاک کننده آنزیمی چیست؟

به طور معمول هفته‌ای یک بار از پاک کننده آنزیمی جهت شستن لنزها استفاده می‌شود. این محلول در پاک کنندگی پروتئین‌ها بسیار کارامد است. طریقه مصرف از محلول لنز آنزیمی به این صورت است که ابتدا باید جا لنزی را با محلول پاک کننده آنزیمی پر کنید. یک قرص آنزیمی را داخل محلول بگذارید و پس از حل شدن قرص، لنز چشمی را داخل محلول قرار دهید. بعد از 15 دقیقه می‌توان  لنز را با محلول دیگری شسته و استفاده کنید.

  • پاک کننده پروتئین لنز چشم چیست؟

برای از بین بردن رسوب پروتئین روی لنز می‌توان از پاک کننده پروتئین چشم استفاده کرد. ابتدا جا لنزی را با محلول پاک کننده چند منظوره پر کرده و یک قطره پاک کننده پروتئین به آن اضافه کنید. طبق روش‌های قبلی لنز را با این محلول تمیز کنید. استفاده روزانه از پاک کننده پروتئین بلامانع است.

اگر دچار حساسیت و آلرژی‌های چشمی هستید به پزشک مراجعه کنید تا محلول‌های مناسب برای چشم را دریافت کنید.

  • بهترین برند مایع یا محلول لنز چشم چیست؟

اکثریت کاربران لنزهای تماسی تمایل به استفاده از محلول‌های چند منظوره لنز دارند زیرا کار با آنها نسبت به دیگر محلول ‌ای نامبرده شده راحت‌تر است و دیگر نیاز به ماده دیگری نیست و با این محلول‌ها، هم کار شستشو و تمیزی لنز انجام می‌شود و هم کار ضد عفونی.

اما با استناد به تحقیقات صورت گرفته اخیر استفاده از محلول‌های ضد عفونی کننده هیدروژن پراکسید به طور روزانه عملکرد بسیار بهتری جهت از بین بردن رسوبات مخاط و لیپیدها دارند و باعث درخشان شدن سطح لنز می‌شوند که این میزان از درخشندگی با محلول‌های چند منظوره کمتر است.

بهترین روش جهت از بین بردن پروتئین مضر چسبیده به لنز و رطوبت رسانی به چشم‌ها چیست؟

هترین محلول برای از بین بردن پروتئین‌ها، رطوبت رسان چشم‌ها و بهترین قطره چشم برای چشم‌های حساس عبارتند از:

 پاک کننده پروتئینی: از این نوع پاک کننده که بیشتر به صورت مایع هستند، روزانه استفاده می‌شوند و همانطور که در بالا گفته شد پیش از استفاده از آنها باید جا لنزی را با محلول لنز شستشو داد و از محلول پر کرد و سپس در آنها یک قطره پاک کننده اضافه کرد.

پاک کننده‌های آنزیمی: همان طور که گفته شد از این نوع محلول‌ها برای از بین بردن پروتئین‌های چسبیده به لنز استفاده می‌شود و مصرف آن به صورت هفتگی است که آن را با محلول سالین یا محلول‌های  ضدعفونی کننده چند منظوره هیدروژن پراکسید استفاده می‌کنند. 

محلول مخصوص چشم‌های حساس: این نوع محلول لنز برای چشمان افرادی که به لنزهای تماسی حساسیت‌های آلرژیک نشان می‌دهد تجویز می‌شود. البته ممکن است در هنگام استفاده از این نوع محلول فرد کاملا احساس رضایت و راحتی داشته باشد اما پس از مدتی فرد دچار خارش و قرمزی چشم، اشک ریزی و ترشحات چشمی شود که باید به پزشک مراجعه و علت آن بررسی شود.

قطره چشم: از قطره‌های چشم برای نرم کردن چشم و رطوبت رسانی سطح چشم استفاده می‌شود و طریقه استفاده آن بر روی  ظرف قطره درج شده است. از قطره‌های چشمی معتبر که مورد تایید چشم پزشکان و اپتومتریست‌ها هستند بهتراست استفاده شود.

بهتر است پیش از استفاده از هر نوع محلول لنز، قطره و … از یک برند معتبر و قابل اعتماد که مورد تایید پزشکان متخصص است استفاده کرد تا مشکلی به وجود نیاید.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره و خرید انواع لنز چشم می‌توانند به سایت ایران لنز به آدرس iranlens.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران لنز

ایران لنز از سال 1390 تاکنون به مدیریت سحر قاسمی اپتومتریست شماره نظام پزشکی 2104 ب و سالار حمیدی شماره نظام پزشکی 2129 ب در اینستاگرام و تلگرام مشغول به فعالیت بوده و هست. این شرکت مفتخر است تمامی لنز های رنگی، طبی رنگی و طبی را در انواع بهترین برند لنز طبی رنگی و همچنین بهترین مارک لنز رنگی و طبی بدون رنگ با قیمتی مناسب توزیع کرده و به دست مشتریان عزیز و همکاران گرامی این حوزه برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]