اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806314063213280

اهمیت انتخاب دقیق ساعت دیواری

کد: 139806314063213280

http://bit.ly/2mqx0Gt

، تهران , (اخبار رسمی): بهتر است قبل از خرید ساعت محل نصب آن را مشخص کرده و با توجه به رنگ دیوار و بافت دیوار ساعت دیواری را انتخاب کرد زیرا در حال حاضر اساسی‌ترین وسایل در منزل محسوب شده و دقت در انتخاب آن مهم است. ساعت‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند. یکی از شرایط خرید یک ساعت دیواری خوب شناخت انواع برندهای سازنده آن است.

اهمیت انتخاب دقیق ساعت دیواری
ساعت دیواری - فروشگاه اینترنتی مانسرا

انتخاب ساعت دیواری مناسب با فضای داخلی یکی از نکات بسیار مهم است. ساعت‌های دیواری به یک عنصر طراحی محبوب تبدیل شده‌اند که می‌توانند به سرعت و به راحتی رنگ، بافت، هنر و سبک را به اتاق اضافه کنند. بهتر است قبل از خریداری ساعت محل نصب آن را نیز مشخص کرده و با توجه به رنگ دیوار و بافت دیوار فضای مورد نظر ساعت دیواری را انتخاب کرد، زیرا ساعت در حال حاضر اساسی‌ترین وسایل دکوری در منزل و محل کار محسوب شده و دقت در انتخاب آن مهم است. ساعت‌ها دارای مدل‌های مختلفی است مانند ساعت دیواری فانتزی، مدرن و یا  تبلیغاتی.

یکی از شرایط خرید یک ساعت دیواری خوب شناخت انواع برندهای سازنده آن است. برای دیوارهای باریک که اکثرا نیز ستون فضا محسوب می‌شوند از ساعت باریک‌تر باید استفاده کرد، اما اگر در فضای مد نظر دیوار پهنی وجود دارد، استفاده از ساعت کوچک برای آن اصلا مناسب نخواهد بود ولی می‌توان آن را در ترکیب با قاب‌های دیگری نصب کرده تا در فضا تعادل بیشتری ایجاد شود. 

هزینه خرید ساعت دیواری

یکی از نکات مهم برای خرید یک ساعت خوب میزان بودجه است، زیرا به تناسب بودجه‌ می‌توان ساعت دیواری را خریداری کرد که برندی گران قیمت باشد یا یک ساعت معمولی. 

خدمات پس از فروش

اگر بتوان اطلاعات لازم درباره سازندگان ساعت دیواری داشت می‌توان مطمئن بود که اگر احیانا یکی از قطعات ساعت دیواری خراب شود امکان تعمیر یا تعویض آن نیز وجود دارد.

شناسنامه و کاتالوگ ساعت دیواری

بعضی از برندها دارای شناسنامه هستند و می‌توان از فروشنده شناسنامه یا کاتالوگ ساعت دیواری آن را درخواست کرد. در این کاتالوگ‌ها یک سری اطلاعات نظیر سال خاص، کشور تولیدکننده، تعداد قطعات تولید شده، شماره کالیبر، شماره مرجع و ... وجود دارد.

سایز ساعت دیواری

هر کدام از انواع ساعت متناسب با بخشی متفاوت از محیط خانه یا محل کار است که نکته مهم آن دانستن محل نصب ساعت است. زیرا در برخی از فضاها نصب یک ساعت دیواری بزرگ پاندول‌دار مناسب است و در برخی دیگر یک ساعت مدرن اما کوچک.

سبک ساعت دیواری

یکی دیگر از نکات مهم خرید ساعت دیواری خوب این است که مدل ساعت باید با مدل دیگر وسایل منزل یا محیط همخوان باشد. برای مثال ساعت‌های دیواری تبلیغاتی مناسب فضای منزل نیست. بهتر است ساعت‌های دیواری جایی نصب شود که قابل مشاهده نیز باشد، اما کسانی که به صدای عقربه ساعت حساس هستند می‌توانند آن را در جایی نصب کنند که صدای عقربه‌ها کمتر به گوش برسد یا حتی از ساعت دیواری دیجیتالی استفاده کنند که فاقد صدا است.

ساعت دیواری در سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یک سری ویژگی‌های خاصی دارد و دارای جذابیت‌های خاص خودش است و باید این نکته برای تمام وسایل و لوازم هم رعایت شود. ساعت‌های ایستاده کلاسیک در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی که دارند می‌توانند اصالت دکوراسیون داخلی منزل را بیشتر کنند. ساعت‌های پاندولی ایستاده یا دیواری برای سبک کلاسیک منزل انتخابی خوب است. اما اگر احتمالا شخصی بخواهد از ساعت ساده‌تری برای دکوراسیون فضای داخلی منزل خود استفاده کند می‌توان ساعت دیواری گرد را انتخاب کرد. رنگ‌هایی چون رنگ طلایی برای ساعت دیواری با سبکی کلاسیک بسیار مناسب است. به طور کلی ساعت‌های کلاسیک دارای مدل‌هایی خاص است که جدابیت فضا را دو چندان می‌کند. این نوع ساعت‌ها دارای اعداد رومی یا عقربه‌های فرم‌دار هستند. رنگ‌های شاد یا متریال‌های جدید در سبک‌های کلاسیک وجود کمتر دیده می‌شوند.

ساعت دیواری در سبک فانتزی و مدرن

ساعت‌های دیواری با طرحی فانتزی و مدرن مناسب منازلی است که دکوراسیونی مدرن نیز دارند. از این نوع ساعت می‌توان در اتاق خواب یا آشپزخانه نیز استفاده کرد. به نوعی  ایجاد تزیین برای دیوارهای ساده محسوب  می‌شوند که انتخاب هر کدام از این مدل‌ها بستگی به طراحی فضایی دارد که ساعت در آن قرار می‌گیرد.

ساعت دیواری سلطنتی

انواع مختلفی از ساعت‌های دیواری سلطنتی وجود دارد و این دسته از ساعت‌ها یکی از زیباترین مدل‌ها محسوب می‌شود که در دو نوع ساده یا پاندول‌دار در بازار می‌توان آن را یافت که تنوع جنس و رنگ‌بندی متنوعی دارد.

دانستنی‌های جالبی در دنیای ساعت سازی

بزرگترین ساعت دنیا

در بزرگراه مدرس تهران، یکی از بزرگ‌ترین ساعت‌های دنیا قرار گرفته شده است. این ساعت که در تقاطع این بزرگراه با بزرگراه همت قرار گرفته است. حدود 6 هزار و دویست و چهل شاخه گل و 50 میلیون تومان اعتبار برای ساخت ساعت گل به کار گرفته شده است تا این ساعت با استفاده از 70 تن بتن در این تقاطع نصب شود. بعضی‌ها می‌گویند این ساعت پس از ساعت 80/7 متری آلمان به عنوان بزرگترین ساعت جهان محسوب می‌شود. طول عقربه‌های دقیقه شمار این ساعت 5/7 متر و طول عقربه ساعت شمار آن 5/5 متر است که وزن این عقربه‌ها 250 کیلوگرم است. قطر ساعت گل 15 متر و 14 تن میلگرد برای ساخت آن استفاده شده است.

ساعت صلح

اگر شخصی به ساعت فروشی با کلاس سر زده باشد یا تبلیغات ساعت‌های معروف دنیا را دیده باشد متوجه می‌شود که اکثر آنها ساعت را روی ده و ده دقیقه و سی و پنج ثانیه تنظیم کرده‌اند. این کار دلیل خاصی دارد، در اروپا بعد از پایان جنگ جهانی دوم تصمیم گرفتند که به یُمن پایان این جنگ خانمان‌سوز زمان پایان آن را برای همیشه به یاد بسپارند، به همین دلیل ساعت ده و ده دقیقه که زمان پایان جنگ جهانی دوم بود را روی ساعت‌های خود قرار دادند تا ساعت ده و ده دقیقه به ساعت صلح معروف شود.

گران قیمت‌ترین ساعت‌ها

گران قیمت‌ترین ساعت جهان چوبار نام دارد و سازنده آن سوئیسی است. این ساعت از 2000 قطعه برلیان با وزن 66 قیراط الماس تشکیل شده است. قیمت این ساعت یک میلیون و 130 هزار دلار است. ضمن اینکه دومین ساعت گران قیمت جهان را نیز سوئیس ساخته است که از 740 قطعه مجزا تشکیل شده و بند آن از پوست سوسمار است، قیمت این ساعت نیز یک میلیون دلار است.

قطب ساعت سازی جهان

سوئیس با بیش از صد سال سابقه و تا سال 1968 سازنده انواع ساعت‌ها بود. این کشور 65 درصد از بازار جهانی و 80 درصد از سود ساعت‌سازی را مالک بود، اما 10سال بعد سهم این کشور از بازار ساعت‌سازی کمتر شد که علت آن اختراع ساعت کوارتزی بود. کوارتز می‌تواند نیاز به باتری و انرژی مکانیکی را بسیار کم کند، در حالی که سازنده خود کوارتز نیز سوئیسی‌ها بودند. برخی از متعصبان این کشور اجازه ورود کوارتز را به صنعت ساعت‌سازی ندادند، در نتیجه این اختراع به کشورهایی چون ژاپن و آمریکا رفت و به دلیل قیمت پایین آن بازار ساعت‌سازی از سوئیس گرفته شد.

انواع ساعت‌هایی که در گذشته بشر برای تعیین زمان استفاده می‌شدند شامل:

ساعت آبی

در این نوع ساعت از جریان آب استفاده می‌کردند، بدین شکل که داخل ظرف مدرج سوراخ دار را با آب پر می‌کردند و آب به صورت قطره قطره از سوراخ می‌چکیده که با توجه به مقدار آب خروجی زمان تعیین می‌شد.

ساعت آفتابی

در ساعت آفتابی میله‌ای عمود به سطح افق نصب می‌کردند که با اندازه‌گیری سایه میله زمان مشخص می‌شد.

ساعت شنی

ساعت شنی یا ماسه‌ای از دو حباب شیشه‌ای چسبیده به هم تشکیل می‌شده که میان آنها سوراخ باریکی برای خروج شن یا ماسه‌ای که در حباب‌ها قرار داشته‌اند وجود داشت تا شن‌ها به تدریج از حباب بالا به درون حباب پایین ریخته شود که با مشخص کردن تعداد دفعات جابجا شدن شن‌ها در حباب‌ها زمان به طور تقریبی تعیین می‌شد.

ساعت شمعی

در این نوع ساعت بدنه شمع یا شمعدانی را مدرج می‌کردند و سپس با سوختن شمع و کوتاه شدن آن، زمان را تعیین می‌کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زمانسرا

زمانسرا یک فروشگاه آنلاین عرضه کننده ی ساعت های دیواری است که فعالیت آن فروش انواع ساعت های دیواری در سبک های مختلف به صورت عمده و تک فروشی است.در حال حاضر دارای یک شعبه فروش با مدیریت جناب حیدری است. همچنین زمانسرا آماده عقد قرار داد با شرکت ها مدیران و فروشگاه ها برای عرضه عمده محصولات می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی