اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980701406796254

راهنمای سفر به باکو

کد: 13980701406796254

http://bit.ly/2OfPcP5

، تهران , (اخبار رسمی): باکو یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای آذربایجان و پایتخت این کشور است. این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی در ساحل غربی دریای خزر قرار گرفته و مساحت آن حدود 285 کیلومتر مربع است. همچنین جمعیت باکو طبق آخرین آمار ارائه شده در سال 2015 بیشتر از 2 میلیون نفر بوده است.

راهنمای سفر به باکو
راهنمای سفر به باکو

واحد پول این کشور منات است. باکو در باور مردم محلی به معنای بادکوبه یعنی جایی که باد زیاد می‌وزد، است. یکی از دلایل اصلی شهرت یافتن شهر باکو پیدا شدن اولین میدان نفتی در زمان شوروی سابق در این شهر است؛ به طوری که به واسطه آن مراکز و خیابان‌های متعدد و جاذبه‌های گردشگری فراوانی در پایتخت آذربایجان ساخته شد. در ادامه اطلاعاتی در مورد بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و معماری، مراکز خرید و بسیاری از چیزهای دیگر در این شهر اطلاعاتی ارائه شده و راهنمای سفر به باکو به طور جامع تضیح داده شده است.

دیدنی‌های باکو

شهر باکو پایتخت آذربایجان دارای دیدنی‌های بسیار زیادی است که افراد را مسحور خود خواهد کرد. وقتی با تور باکو یا خرید بلیط هواپیما به این شهر سفر شود، بهتر است به سراغ دیدنی‌های آن نیز رفت چرا که یکی از اصلی ترین هیجانات سفر بازدید از امکان تاریخی و فرهنگی است. 

ارگ قدیمی باکو یا ایچری شهر یکی از مکان‌های دیدنی باکو است که در سال 2000 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این ارگ قدیمی دارای 23 محله، 2 کاروانسرا، 3 چشمه آب، میدان و بازار است. قلعه زیبای دختر هم که 29 و نیم متر طول و 6 طبقه دارد از دیگر دیدنی‌های این شهر محسوب می‌شود.

این بنا هم که در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است روزگاری نیایشگاه آناهیتا بوده و زرتشتیان برای زیارت به آن جا می‌رفتند. موزه تاریخ باکو هم آثار متعدد تاریخ این شهر را در خود جای داده و می‌توان سکه‌های قدیمی، اشیا نظامی، استخوان انسان‌ها، مقبره‌ها و بسیاری از چیزهای دیگر را در آن جا مشاهده کرد.

گل فشان باکو هم که در پارک ملی قبوستان واقع شده، ساختار بسیار متفاوتی دارد و حباب‌هایی که از آن بیرون می‌زند، معمولا سردتر از تصورات افراد خواهد بود. افرادی که به باکو سفر می‌کنند بهتر است از مجموعه حیدر علی اف هم دیدن کنند. در این مجموعه گالری هنری، سالن کنسرت، رستوران، سالن کنفرانس و... وجود دارد.

معبد آتشگاه هم ساختمان قلعه مانندی است که حیاط آن توسط خانه‌های روحانیان زرتشتی محاصره شده و در مرکز آن محرابی قرار دارد. قدمت این معبد بسیار زیبا هم تقریبا به قرن هجدهم میلادی باز می‌گردد. از دیگر دیدنی‌های این شهر می‌توان به پارک ملی قبوستان، ونیز کوچک، کوه یانار داغ، روستای زیبای شکی و... اشاره کرد.

آب و هوای باکو

یک نکته مهم و جالب در رابطه با آب و هوای شهر باکو این است که میانگین دمای سالانه در این شهر حدود 14 درجه سانتی گراد است که این دما منطبق بر میانگین دمای کل خشکی زمین است. تابستان‌های این شهر گرم و مرطوب و زمستان‌های آن خنک، نمناک و بسیار فرح بخش است. با تمام این اوصاف و با توجه به همجوار بودن این شهر با دریای خزر، دمای هوای فصلی کمتر از بسیاری از مناطق قاره ای در این محدوده جغرافیایی است.

هزینه‌های اقامتی در باکو

شهر باکو دارای هتل‌ها و مراکز اقامتی بسیار مختلفی است که بسته به بودجه خود می‌توان یکی از آنها را انتخاب کرد. از هاستل‌ها و مسافرخانه‌ها گرفته تا هتل‌های لوکس و پنج ستاره می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب باشد. البته برای انتخاب یک محل اقامت مناسب باید به مواردی مانند نزدیکی به مرکز شهر و دسترسی به مراکز خرید نیز دقت داشت. چرا که در این صورت هزینه‌های بسیار زیادی را برای حمل ونقل درون شهری باید متحمل شد. با این حساب اقامت در هتل‌های سه ستاره چیزی  حدود 300 تا 650 هزار تومان، اقامت در هتل‌های چهار ستاره 350 تا 800 هزار تومان، هتل‌‍های پنج ستاره هم چیزی حدود 480 تا 1 میلیون و 800 هزارتومان هزینه نیاز دارد.

شهر باکو هتل‌ها و مراکز اقامتی بسیار زیادی دارد که از جمله مهم ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هتل پنج ستاره فیرمونت باکو می‌تواند اقامتی دلنشین را برای افراد به همراه داشته باشد. این هتل تمامی امکانات یک اقامت عالی را فراهم کرده است. هتل پنج ستاره چهارفصل باکو امکانات بسیار زیادی را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا بتوانند سفری دلچسب را تجربه کنند. یکی دیگر از هتل‌های بسیار معروف باکو هتل پنج ستاره هیلتون است که در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی بسیار خوبی به مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری دارد.

این هتل انتخاب بسیاری از کسانی است که به باکو سفر می‌کنند. هتل پنج ستاره ماریوت آبشرون هم از دیگر هتل‌های پنج ستاره باکو است که امکانات بسیار خوبی را برای یک اقامت عالی در اختیار قرار می‌دهد. هتل کمپینسکی بدمدار باکو، هتل پنج ستاره فیرمنت باکو، هتل چهار ستاره پارک این بای رادیسون و... هم از دیگر هتل‌های شهر باکو هستند.

هزینه خورد و خوراک در باکو

در شهر باکو برای خوردن یک وعده غذا در یک رستوران ارزان و معمولی باید حدود 10 منات هزینه کرد. برای خوردن یک وعده غذای دو نفره در یک رستوران متوسط و معمولی باید حداقل 40 منات پرداخت شود. رستوران‌های مک دونالد در باکو قیمت نسبتا ارزانی دارند و باید برای خرید غذاهای این رستوران چیزی حدود 7 منات در نظر گرفت.

البته می‌توان با کمی جستجو غذاهایی با قیمت کمتر پیدا کرد. به این رستوران‌ها در اصطلاح استریت فود می‌گویند. قیمت آب معدنی هم در این شهر 0.35 منات است.

مهم ترین رستوران های شهر باکو به شرح زیر است:

شهر باکو دارای رستوران‌های مختلفی است که می‌توان از میان آنها هر کدام را که مناسب است انتخاب کرد. از جمله مهم ترین رستوران‌های این شهر می‌توان به رستوران ایتالیایی اسکالینی که چند انتخاب خوب برای افراد رژیمی هم در منوی آن وجود دارد، رستوران آنادولو که قیمت‌های بسیار مناسبی دارد و کیفیت غذاهای آن هم بسیار مناسب است، اشاره کرد.

البته در زمان سفارش غذا حتما لازم است تاکید کرد که غذای حلال مد نظر است. رستوران پاولز گاردن با فضای دلنشین یک انتخاب بسیار مناسب برای افراد است، مک دونالد یک انتخاب خوب برای کسانی است که می‌خواهند یک فست فود عالی را نوش جان کنند. کافی سیتی نیز یک مکان مناسب برای ملاقات‌های دوستانه است.

مراکز خرید باکو

تا چند سال گذشته مردم شهر باکو را با آثار تاریخی فراوانی که در آن وجود دارد، می‌شناختند اما امروزه مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری زیادی در آن جا ساخته شده است که از جمله مهم ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مرکز خرید 28 مال که بسیار هم پرطرفدار است، مرکز خرید مترو پارک در خیابان تبریز باکو، مرکز خرید پارک بلوار، مرکز خرید پورت باکو و...

حمل و نقل در باکو

سیستم حمل و نقل شهر باکو شامل اتوبوس، تاکسی، دوچرخه و مترو است. این شهر ترافیک بسیار شدیدی در ساعات شلوغی دارد و اگر قصد رفتن به جای خاصی وجود داشته باشد بهتر است کمی زودتر از هتل یا محل اقامت خود خارج شد. بهتر است برای بازدید از امکان تاریخی و جاذبه‌های گردشگری از دوچرخه استفاده شود. از آن جا که باکو یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمدترین پایتخت‌های اروپا محسوب می‌شود، راه‌های ارتباطی متعددی برای تردد در سطح شهر برای آن در نظر گرفته شده است. برای کاهش هزینه‌های حمل و نقل در باکو  بهترین راه آن است که از حمل و نقل عمومی استفاده شود. هزینه حمل و نقل عمومی در شهر باکو به شرح زیر است:

  • هزینه بلیط تک سفره 0,20 منات
  • هزینه بلیط ماهانه 13،50 منات
  • هزینه تاکسی هم به این شکل است که زمانی که فرد وارد ان می‌شود باید 1،90 منات پرداخت کند و در ادامه به ازای هر کیلومتر 0،70 منات به مبلغ پایه اضافه می‌شود. اگر تاکسی منتظر فرد بماند باید 3 منات پرداخت کند.

هزینه هر لیتر بنزین در شهر باکو 0،86 منات است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

قاصدک 24

برای علاقمندان به مسافرت و دوست داران سفر و گردش، دستیابی به بلیط هواپیما یا بلیط چارتر ، یکی از گزینه‌های اقتصادی و راحت برای سفر به حساب می‌آید که با کاهش هزینه‌ها در سال‌های اخیر رواج بیشتری نیز یافته است. سایت خرید اینترنتی بلیط هواپیما قاصدک 24 در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات گردشگری الکترونیک، اقدام به ارائه انواع پروازهای چارتری و سیستمی نموده است و این تضمین را به مشتریان خود می‌دهد که به سرعت و سهولت انواع بلیط هواپیما مورد نظر خود را در کلیه خطوط هواپیمایی کشور جستجو و اقدام به خرید بلیط هواپیما نمایند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]