اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807014070313308

بررسی دوربین مدار بسته از جمله تجهیزات امنیتی

کد: 139807014070313308

http://bit.ly/2mJOuhe

، تهران , (اخبار رسمی): دوربین مدار بسته ترجمه شده close circuit television یا مختصر آن cctv است که به معنی جعبه جادویی مدار بسته است و به دوربینی اطلاق می‌شود که در جای خود ثابت است. دوربین مدار بسته به کلیه دوربین‌هایی گفته میشود که در محل ثابت بوده و تصویر یک یا چند محل را ارسال می‌کنند.

تجهیزات امنیتی
دوربین مدار بسته امنیت

از دوربین مدار بسته برای حفاظت، نظارت و سیستم‌های مانیتورینگ امنیت استفاده می‌شود. این واژه بیشتر به همین حیطه کاری منحصر می‌شود ولی معنی فنی آن به دوربین‌های ویدیو تلفن و کنفرانس نیز گفته می‌شود. اولین بار بوسیله شرکت زیمنس آلمان طراحی شد.

دوربین‌های مدار بسته امنیتی

انتخاب دوربین‌های مدار بسته امنیتی برای منزل در وهله اول بنظر یک انتخابی کاملا منطقی بنظر می‌رسد، اما با همه آپشن‌های متفاوت در حال دسترسی تبدیل به انتخابی سخت شده است. با پیشرفت در ویدیو، بی سیم و فناوری‌های هوشمند، تعداد زیادی از دوربین‌های مدار بسته وجود دارد که هر کدام دارای مزیت‌های متفاوتی هستند. پیمایش نیازهای بازار در ابتدا موجب شناخت پایه‌های متفاوت درباره دوربین مدار بسته و چگونگی تامین امنیت مورد نیاز شده است.

انواع دوربین مدار بسته

محبوب‌ترین دوربین‌ها، دوربین‌های بولت، دام، و دوربین‌های آی پی است. از عوامل متمایز برای جستجو بین دوربین امنیتی این است که آیا می‌توان آنها را داخل خانه یا بیرون خانه استفاده کرد. دوربین‌های بالتی یا گلوله‌ای و برآمده بخاطر شکل ظاهری به این نام، نامگداری شدند که دو نوع از رایج ترین دوربین مدار بسته هستند. بسیاری از دوربین‌های مدار بسته‌ را می‌توان برای داخل خانه یا بیرون خانه استفاده کرد.

  • دوربین گلوله‌ای

دوربین‌های گلوله‌ای بخاطر شکل استوانه‌ای بلندی که شبیه گلوله است به این نام نامگداری شده‌اند. ظاهر متمایز آن قابل مشاهده برای متجاوزان است فایده آن این است که در صورت مشاهده شدن آن سارقان احتمالا مکان دیگری را برای سرقت انتخاب می‌کنند.

با این حال از آنجا که آنها به راحتی قابل دیدن هستند، نسبت به دوربین‌های بر آمده مستعد خرابکاری هستند. شکل استوانه‌ای موجب می‌شود که بتوان هر روز بریک مکان ثابت دقت کرد. مثل مکان‌های ورود یا خروج. در حالیکه فقط یک مکان ثابت وجود دارد ممکن است به چندین دوربین مدار بسته نیاز باشد. دوربین مدار بسته بالت به راحتی بر روی دیوار یا سقف قابل نصب می‌شود. در بالای بالت دوربین بالت لبه‌ای یا پوششی وجود دارد که آن را از آب و هوا حفاظت می‌کند و نور را کاهش می‌دهد تا بتوان بصورت ایده آل برای محیط بیرون استفاده کرد.

  • دوربین دام

مانند دوربین بالت، دوربین دام نیز شکل منحصربفردی دارد. در حالیکه آنها از دوربین‌های بالتی باهوش‌تر هستند. اغلب بعنوان دوربین‌های سقفی استفاده می‌شوند. دوربین‌های دام معمولا در داخل خانه استفاده می‌شود ولی در بیرون خانه نیز قابل استفاده است.

دوربین دام شامل بسیاری از مشخصه‌های دوربین بالتی است اما فواید متفاوتی با هم دارند. بخصوص دوربین‌های دام زاویه دید وسیع تری دارند. بعلاوه اینکه دوربین‌های دام نسبت به دوربین‌های بالتی مقاومت بیشتری در برابر خرابکاری و دستکاری شدن دارند. همچنین نصب دوربین بالتی، دوربین دام به راحتی در داخل خانه و بیرون خانه امکان پذیر است و می‌توانند روی دیوار و سقف هم نصب شوند.

هر دو دوربین بالتی و دام می‌توانند دید در شب و فن اوری سنجش گرما و ویژگی‌های مورد نیاز دوربین‌های امنیتی مدرن را داشته باشند. همچنین اینکه آنها می‌توانند به ضبط کننده‌های DVR یا NVR متصل شوند.

دوربین‌های وایرلس بعنوان دوربین‌های وایرلس آی پی شناخته می‌شوند، داده‌ها را از طریق شبکه بی سیم جمع آوری و پخش می‌کنند. بدین ترتیب دوربین‌های آی پی به وای فای خانه متصل شده و به افراد امکان می‌دهند فیلم‌های دوربین مدار بسته خود را از هر مکانی مشاهده کنند. در دوربین مدار بسته امنیتی آی پی می‌توان دوربین‌های آی پی سیمی، بی سیم و بدون سیم را دید.

دوربین مدار بسته امنیتی سیمی، بی سیم و بدون سیم

اگرچه نام‌ها قابل درک هستند اما تفاوت‌های واضحی بین دوربین‌های امنیتی سیمی، بی سیم و بدون سیم وجود دارد.

دوربین مدار بسته سیمی یکی از قدیمی ترین انواع دوربین مدار بسته است. دوربین مدار بسته سیمی مستقیما به ضبط کننده‌ای که به روتر یا اینترنت متصل است متصل می‌شود. بسته به دوربین مدار بسته سیمی ممکن است به کابل برق جداگانه‌ای نیاز باشد. دوربین مدار بسته سیمی به اتصال به ضبط کننده‌های DVR و NVR برای ذخیره و مشاهده فیلم‌های امنیتی نیاز دارد.

  • دوربین‌های گلوله‌ای
  • دوربین‌های دام
  • دوربین‌های آی پی
  • دوربین‌های ورود و خروج
  • دوربین‌ های وایرلس و بدون سیم و سیمی
  • دوربین یکپارچه صدا

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

امنیت

فروش انواع دوربین

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]