اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808064167613308

انواع دوربین‌های مداربسته از لحاظ کیفیت و تکنولوژی

کد: 139808064167613308

http://bit.ly/2NoJf0b

، تهران , (اخبار رسمی): دوربین مداربسته در بازار انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خودشان را دارند.

انواع دوربین های مداربسته از لحاظ کیفیت و تکنولوژی
انواع دوربین مدار بسته

افراد و شرکت‌های مختلف با توجه به بودجه‌ ای که برای خرید دوربین مداربسته تعیین کرده‌اند، می‌توانند یکی از آنها را انتخاب و خریداری کنند. هر کدام از این نوع از دوربین‌های مداربسته دارای امکانات و قابلیت‌های مختلفی هستند که این امکانات و قابلیت‌ها در تعیین نوع و قیمت آنها تاثیرگذار است.

1- دوربین مدار بسته آنالوگ:

این نوع سیستم سیگنال‌های دریافتی از دوربین مدار بسته را به صورت آنالوگ انتقال می‌دهد. کیفیت دوربین مدار بسته آنالوگ به صورت TVL (تی وی لاین) است و معمولا بین 420 TVL تا 1200 TVL قرار دارد و بستر کابل کشی دوربین‌های آنالوگ با کابل کواکسیال RG59 است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و با ورود دوربین‌های مداربسته AHD می‌توان گفت دوربین‌های آنالوگ دیگر کارایی سابق خود را از دست داده‌اند و کمتر کسی از این نوع دوربین‌ها استفاده می‌کند، در بازار هم دیگر مزیت رقابتی ندارد و طبق موجودی که از قبل در انبارهای فروشندگان وجود دارد مبادله می‌شود.

2- دوربین مداربسته AHD:

این دوربین‌ها امروزه به عنوان کاربردی‌ترین دوربین‌های مدار بسته شناخته می‌شوند. دوربین‌های AHD از لحاظ قیمت، بستر کابل کشی و سادگی سیستم مانند دوربین‌های مداربسته آنالوگ هستند و از لحاظ کیفیت تصویر و رزولوشن مانند دوربین‌های تحت شبکه یا IP هستند.

کیفیت این نوع دوربین‌ها انواع مختلفی دارد که به آنها اشاره می‌شود:

2-1-دوربین مدار بسته HD:

کیفیت یا رزولوشن این نوع دوربین 3/1 مگاپیکسل است. دوربین‌های AHD بعد از دوربین‌های آنالوگ وارد بازار شدند اما بعد از مدت کوتاهی با پیشرفت تکنولوژی دوربین‌های AHD هم مانند دوربین آنالوگ منسوخ شدند و جای خود را به دوربین‌های پیشرفته‌تر دادند.

2-2- دوربین‌های مدار بسته FULL HD:

در حال حاضر رایج‌ترین نوع دوربین مدار بسته در بازار است که به جرات می‌توان گفت در 80درصد ساختمان‌های مسکونی، ادارات و مغازه‌ها از دوربین‌های FULL HD استفاده می‌شود که دارای کیفیت 2 مگاپیکسل هستند.

2-3- دوربین‌های مداربسته 4K:

بعد از دوربین‌های 2 مگاپیکسل( FULL HD) با پیشرفت تکنولوژی دوربین‌هایی وارد بازار شدند، با کیفیت 4 مگاپیکسل یا به اصلاح 4K که در مکان‌هایی با حساسیت بالاتر استفاده می‌شوند و از کیفیت تصویر بالاتری برخوردارند و جزئیات را با دقت بیشتری نمایش می‌دهند.

3-دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)

بستر این نوع دوربین شبکه است و کیفیت آنها مانند دوربین‌های AHD بر حسب مگاپیکسل محاسبه می‌شود. در دوربین‌های مدار بسته تحت شبکه انتقال تصاویر و ویدیوها از طریق کابل‌های شبکه که رایج‌ترین آن CAT6 است به دستگاه NVR صورت می‌گیرد. کاربرد آن در مناطقی با حساسیت بالا مانند مناطق نظامی ،بانک‌ها و یا ادارات خاص است و به سبب قیمت بسیار بالا، پیچیدگی سیستم و همین طور نیاز به داشتن دانش شبکه هنوز مورد استقبال عوام قرار نگرفته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

امنیت

فروش انواع دوربین

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی