اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807284139213308

نکات مهم در مورد دوربین مدار بسته

کاربردهای دوربین مدار بسته

کد: 139807284139213308

http://bit.ly/2VW7vdO

، تهران , (اخبار رسمی): دوربین مدار بسته دوربینی ست که به دلالیل امنیتی و نظارت بر اتفاقات داخل و اطراف خانه، مکان‌های عمومی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و به تبع آن گسترش جرم و جنایت در جوامع بشری، دوربین مدار بسته مهمترین ابزار برای کشف چرم به شمار می‌آید.

کاربردهای دوربین مدار بسته
دوربین مدار بسته

1- دوربین مدار بسته چیست؟

دوربین مدار بسته دوربینی است که به دلالیل امنیتی و نظارتی و برای جلوگیری از ایجاد ناهنجاری‌هایی از قبیل دزدی، قتل و همچنین جهت کنترل ترافیک شهری توسط پلیس و ... هزاران کاربرد دیگر استفاده می‌شود.

در واقع امروزه امنیت مکان‌های شهری از جمله مغازه‌ها، محیط‌های اداری و تجاری، بانک‌ها و سایر مکان‌های عمومی وابسطه به دوربین‌های مدار بسته است. حتی برای کنترل و ردیابی حیوانات در حال انقراض نیز استفاده از دوربین مدار بسته جایگاه خاص خود را دارد. به این معنی که اغلب برای نظارت بر ترافیک، امنیت ساختمان‌ها و زمین‌ها، امکانات پزشکی و سایر اهداف مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دوربین مدار بسته می‌توان برای ایمن سازی منزل و افراد خانه نیز استفاده کرد. می‌توان آن را از مانیتور، رایانه و حتی تلفن هوشمند خود نیز دید.

2- ترساندن سارقان و متجاوزان

نصب دوربین امنیتی می‌تواند برای سارقین و افراد متجاوز بازدارنده باشد. برخی از سارقان بسیار حرفه‌ای هستند و منتظر هستند که افراد خانه را ترک کنند. داشتن دوربین مدار بسته راهی برای دور نگه داشتن آنها از خانه است. حتی اگر آنها وارد خانه برای سرقت شوند دوربین‌های امنیتی می‌توانند به اجرای قانون در شناسایی متجاوزان و یافتن آنها کمک کنند.

3- فرزندان خود را نظارت کنید

با دوربین مدار بسته می‌توان فرزندان خود را هر لحظه چک کرد. دوربین مدار بسته خود یک پرستار هوشمند برای کودک محسوب می‌شود و نیز زمان باز گشت از مدرسه به خانه را می‌توان متوجه شد. در کل دوربین مدار بسته کمک شایانی به محافظت از اعضای خانواده می‌کند.

4- اختلالات مکان را شناسایی کنید

با استفاده از دوربین مدار بسته می‌توان از اختلالات ناگهانی که در منزل یا مکان مورد نظر ایجاد می‌شود با خبر شد. همین مطلع شدن به موقع می‌تواند از بروز خسارات و اتفاقات ناگوار جلوگیری بعمل آورد. بعنوان مثال دوربینی که در پایه پل‌ها کار گذاشته می‌شود در واقع به محض رخ دادن ترک در پایه پل، تیم نگهداری با حضور به موقع می‌تواند از خسارات جانی و مالی جلوگیری بعمل آورد.

5- از اتفاقات رخ داده در منزل خود با خبر شوید

زمانی که در منزل نیستید هر اتفاقی که علت آن را نمی‌دانید ممکن است رخ دهد یا رفتارهای مشکوک و رفت آمدهای غیر عادی در اطراف منزل یا محله شما انجام شود. دوربین مدار بسته با ضبط این گونه رفتارها می‌تواند با عث امنیت خانه یا محله یا شهر یا کل یک کشور شود. خرید دوربین مدار بسته برای امنیت یک سرمایه گذاری ارزشمند برای خانه و امنیت است.

با نصب دوربین مدار بسته در اماکن عمومی، محل کار، مغازه‌ها و پارکینگ اماکن تجاری و مسکونی می‌توان از حوادث اتفاق افتاده مطلع شد. حتی در صورتی که حادثه اعم از سرقت یا تصادف در زمانی که کسی متوجه وقوع آن نیست رخ دهد، می‌توان با مراجعه به تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته از نحوه وقوع مطلع شد و این فیلم ضبط شده بهترین مدرک برای مراجع قانونی است.

بدست آوردن فیلم ضبط شده دوربین مدار بسته از سازمان‌های دولتی

زمانی که حادثه‌ای رخ دهد که نیاز به بدست آوردن فیلم دوربین مدار بسته‌ای که در اطراف حادثه مورد نظر مثل سرقت یا تصادف نصب شده، باید در اولین گام به شورای حل اختلاف مراجعه شود و با ارائه مستندات و گرفتن رای و سپس تایید نهاد مافوق دولتی ( مثلا اگر دوربین روی دیوار انبار یکی از سازمان‌های دولتی نصب شده باشد از اداره دولتی مربوطه نامه دریافت فیلم اخذ کرد) و گرفتن نامه دریافت فیلم مربوطه، می‌توان در دادگاه‌ها آن را ارائه داد.

اگر با فیلم دوربین مدار بسته نتوان مشخصات خاطی را بدست آورد و خاطی فرار کرد و فیلم نشان دهد که تصادف صورت گرفته و صحنه ساختگی نیست و واقعا تصادف اتفاق افتاده است، آن وقت تمام هزینه‌های اورژانس و بیمارستان برای حادثه دیده رایگان محاسبه می‌شود.

کاربرد دوربین مدار بسته در صنعت

مهمترین استفاده دوربین‌های مدار بسته در صنایع پتروشیمی و نفت و گاز است. از آنجاییکه حادثه در محیط‌های صنایع پتروشیمی بسیار زیاد است در نتیجه دوربین مدار بسته نقش مهمی را در جلوگیری به موقع از حوادثی نظیر آتش سوزی و انفجار و حتی جلوگیری از افزایش خسارات ناشی از آتش سوزی و انفجار ایفا می‌کند. در واقع دوربین مدار بسته با استفاده از سنسورهای حرارتی وقوع حادثه را اعلام و مانع از بوجود آمدن خسارات مالی و جانی می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

امنیت

فروش انواع دوربین

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]