اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807044078813039

آشنایی با طراحی سایت‌های فروشگاهی

کد: 139807044078813039

http://bit.ly/2mzUN7j

، تهران , (اخبار رسمی): ممکن است فردی به تازگی وارد کسب و کارهای اینترنتی شده باشد و از مفهوم طراحی سایت اطلاعی نداشته باشد. درواقع طراحی وب سایت یا همان Web Design، به معنای ایجاد یک نوع پایگاه اینترنتی برای به اشتراک گذاشتن محصولات و ارائه خدمات به کاربران است.

آشنایی با طراحی سایت های فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی

با رونق گرفتن فعالیت‌های اینترنتی، اکثر کسب و کارها در این محیط راه اندازی شده‌اند. هر یک از این کسب و کارها نیازمند وب سایت و محیطی هستند که بتوانند در آن محصولات و کالاهای خود را به اشتراک بگذارد تا کاربران بتوانند در این وب سایت فعالیت داشته باشند.

طراحی سایت فروشگاهی موردی است که باید در رونق بخشیدن به کسب کارهای اینترنتی از آن اطلاع کاملی داشت.

وردپرس و PHP، یک سیستم مدیرت محتوا و یک زبان برنامه نویسی هستند که می‌توان از آنها برای طراحی سایت استفاده کرد. 

طراحی وب سایت چیست؟

در واقع طراحی وب سایت، به عملکرد و روند برنامه نویسی گفته شده که سایت در آن ایجاد می‌شود. طراحان وب معمولا برای ایجاد ساختار سایت از زبان اشاره‌ای HTML و برای نمایش سایت از CSS استفاده می‌کنند. پس برای ایجاد یک وب سایت که از طریق آن بتوان به ارائه محصولات و خدمات پرداخت باید نکات و موارد طراحی سایت را به خوبی انجام داد تا رتبه خوبی در گوگل داشت. طراحی سایت با دو روش استاتیک و داینامیک انجام می‌شود که هر یک از این روش‌ها مزیت‌ها و ویژگی‌های به خصوص خود را دارند.

طراحی وب سایت استاتیک

استاتیک نوعی طراحی سایت به حساب می‌آید که مزیت‌های فراوانی به همراه دارد. این نوع طراحی دیتابیس نداشته و از امنیت فوق العاده بالایی بر خوردار است، به بیان دیگر سایت‌های استاتیک به هیچ عنوان قابل هک شدن نیستند و می‌توان با اطمینان فعالیت خود را انجام داد.

سایت‌های استاتیک از طریق زبان‌های مارکال HTML و CSS ایجاد شده‌اند که این موارد مربوط به نمایش رابط کاربری (UI) است. بنابراین سرعت لود بسیار افزایش خواهد یافت. همچنین در طراحی سایت‌های داینامیک نیز در برخی مواقع بخش‌هایی را به حالت استاتیک ایجاد می‌کنند که این کار در سرعت لود سایت‌های داینامیک تاثیر گذار خواهد بود.

طراحی وب سایت داینامیک

طراحی سایت به صورت داینامیک کاملا با استاتیک متفاوت بوده و موارد به خصوص خود را به همراه دارد. وب سایت‌های داینامیک با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی PHP، Laravel، React Native، SQLو... ایجاد می‌شوند و یا می‌توان از طریق CMS‌های آماده‌ای مثل Wordpress، Joomla، Drupal و.. برای ساخت وب سایت‌های داینامیک استفاده کرد.

در طراحی سایت‌های داینامیک، هم می‌توان یکی از زبان‌های نام برده را استفاده کرد و هم در صورت نیاز می‌توان برخی از آنها را ترکیب کرده و CMS مورد نیاز را برای سایت داینامیک بوجود آورد؛ همچنین SQL زبانی است برای ایجاد دیتابیس مورد نیاز برای وب سایت‌های داینامیک.

زبان برنامه نویسی PHP

در واقع php نوعی زبان برنامه نویسی بوده که مخفف عبارت Hypertext Preprocessor است. این نوع زبان برنامه نویسی اپن سورس ( open source) بوده، به این معنا که رایگان است و می‌توان بدون پرداخت هزینه، از آن در طراحی وب سایت فروشگاهی و یا موارد دیگر استفاده کرد. کدهای PHP باید بر روی یک سرور استفاده شوند، این سرور می‌تواند واقعی باشد و یا می‌تواند بر روی سرور موجود در کامپیوتر شخصی از طریق برنامه‌های Xampp ، Wamp استفاده شوند. اکثر وب سایت‌های موجود با استفاده از زبان PHP راه اندازی شده‌اند.

زبان برنامه نویسی Laravel

در واقع لاراول (Laravel) یک نوع فریم ورک (Framework) زبان برنامه نویسی PHP بوده و به علت مزیت‌های فراوانی که دارد نه تنها آن را در میان فریم ورک‌های دیگر PHP مجزا کرده، بلکه در مدت زمان کوتاهی، افراد زیادی را به خود علاقه مند کرده است. در واقع لاراول، ایجاد و توسعه برنامه‌های تحت وب را ساده کرده و کمک فراوانی به انجام پروژه های PHP می‌کند.

زبان برنامه نویسی React Native

این نوع زبان برنامه نویسی یک چهارچوب توسعه نرم افزاری موبایل است که از طریق آن می‌توان به توسعه برنامه‌های اندورید و ios با استفاده از عناصر بومی UI پرداخت. در نگاه کلی React Native کتابخانه‌ی جاوااسکریپت بوده که از طریق کدهای آن برنامه نویس‌ها می‌توانند کیفیت و سرعت کار خود را بالا ببرند.

زبان برنامه نویسی SQL

عبارت SQL مخفف جمله Structerd Query Language است. این نوع یکی از محبوب ترین زبان‌های برنامه نویسی تحت حوزه وب است. از این نوع زبان برنامه نویسی برای کاهش، افزایش و یا تغییر داده استفاده می‌شود. همانطور که گفته شد از طریق این نوع زبان، برنامه نویسان و طراحان سایت می‌توانند برای ایجاد دیتابیس استفاده کنند.

عناوینی که به آنها اشاره شد زبان‌های برنامه نویسی بوده که از طریق آنها می‌توان CMSمورد نیاز خود را ایجاد کرد.

نگاهی سطحی به وردپرس

به زبان ساده وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای، سایت ساز و پکیج راه انداز وب سایت‌های فروشگاهی و غیرفروشگاهی است که می‌توان به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه‌ای از آن استفاده کرد. می‌توان این سیستم را از سایت رسمی وردپرس دانلود و در فضای هاست نصب کرده و سپس سایت مورد نظر خود را با جزئیات، امکانات متفاوت و طرح دلخواه بر روی آن راه اندازی کرد. با استفاده از وردپرس می‌توان پس از راه اندازی سایت، مطالب و بخش مختلف سایت را مدیریت کرد.

تمامی مطالب فوق مواردی هستند که در راه اندازی سایت‌های داینامیک مورد استفاده بوده و در واقع سایت را ایجاد می‌کنند. سایت‌های داینامیک تفاوت زیادی با استاتیک داشته از این بابت که در این نوع طراحی یک دیتابیس داشته و باید برای هک نشدن امنیت سایت را بالا برد، علاوه برآن نیز سرعت در این نوع سایت‌ها بستگی به بهینه بودن CMS وب سایت دارد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت نیک وب سایت به ادرس nicwebsite.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیک وب سایت

طراحی و برنامه نویسی وب سایت های شرکتی و فروشگاهی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]