اطلاعات تماس
  • 021221*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807064081213172

بسته بندی لباس‌ها در اسباب کشی

کد: 139807064081213172

http://bit.ly/2od61z3

، تهران , (اخبار رسمی): شاید به نظر برسد که بسته بندی لباس در اسباب کشی چندان کار سخت و دشواری نباشد و تنها نیاز به چمدان و کیشه شخصی داشته باشند تا به راحتی جابجا شوند. اما باید توجه داشت که جمع کردن لباس‌ها کار سخت و دشواری است و نیاز به دقت بالایی دارد.

بسته بندی لباسها در اسباب کشی
آموزش بسته بندی لباسها در اسباب کشی

مراحل بسته بندی لباس در اسباب کشی به شرح زیر است:

بیرون آوردن و دسته بندی لباس ها

اولین قدم برای دسته بندی همه این لباس‌ها، بیرون آوردن آنها از کمد، گنجه، اتاق زیر شیروانی و زیر تخت است. همه چیز را باید بیرون کشید. چه آنهایی که بر روی زمین افتاده‌اند، یا روی تخت پخش هستند. لباس‌ها را باید براساس رنگ، اندازه و بافت پارچه با هم جفت کرد.

از شر وسایل اضافی خلاص شوید

باید لباس‌ها را بررسی کرد تا اثری از کپک، گلوله نفتالین، حشرات و ساس در آنها نباشد. آنها را بویید تا بوی کهنگی ندهند. مشخص کرد که آیا قدیمی شده‌اند یا خیر. وقتی که به خوبی کمد (قفسه) خود را جست‌وجو کردید، اکنون باید دسته‌ای از لباس‌های کهنه، کوچک شده و پاره برای دور انداختن داشت.

لباس‌هایی که هنوز شکل خود را حفظ کرده‌اند، اندازه نیستند و یا برای اقلیم خانه جدید مناسب نیستند را اهدا کرد. خیلی از مردم دوست دارند لباس‌ها را به خیریه‌ها و بهزیستی ببرند.

لباس‌هایی که پاره شده‌اند، لکه دارند و یا برای پوشیدن در مکان‌های عمومی زیادی کهنه شده‌اند را دور ریخت، این کار خصوصا زمانی به درد می‌خورد که زیرپوش کهنه و جوراب‌هایی در کمد به مدت طولانی روی هم انباشته شده‌اند.

لباس‌های پر کاربرد که فورا به آنها نیاز پیدا می‌شود را جدا کرد

به احتمال زیاد در روز اول اسباب کشی، همه بسته بندی‌ها باز نخواهد شد، پس یک کیف کوچک برای عوض کردن لباس در خانه جدید باید همراه خود داشت. باید به خاطر داشت که یک لباس مناسب برای روز اسباب کشی، همینطور زیرپوش و جوراب برای خود کنار گذاشت.

وسایلی را که بلافاصله بعد از رسیدن در خانه جدید به آنها نیاز پیدا می‌شود را در محفظه جداگانه‌ای قرار داد.

از لباس‌های کهنه برای بسته بندی شکستنی‌ها استفاده کرد

زمان اسباب کشی، باید ظرف‌ها، بلوریجات و… را هم منتقل کرد. این وسایل را در لباس‌های کهنه‌ای که قرار است دور ریخته شوند بپیچند. لباس‌هایی را پیدا کرد که با شکل و اندازه چیزی که قرار است در آن بپیچیده شود، تناسب داشته باشد. اگر وسایل باریکی است می‌توان آنها را در لنگه‌های شلوار جاسازی کرد، اگر بشقاب پهنی است که قرار است در چیزی پیچید، آن را در پهنای یک پیراهن جای داد.

وسایل را با دقت، روی هم یا کنار هم قرار دهید تا نشکنند

وقتی شروع به بسته بندی می‌شود، می‌توان لباس‌های کهنه بیشتری را بصورت لایه لایه در بین وسایل قرار داد. یک پیراهن یا شلوار اضافی بین وسایل گذاشت.

بعضی از وسایل را در کشوی کمد باقی گذاشت

اگر قرار است زمان اسباب کشی، دراور را هم با خود برد می‌توان بعضی از وسایل را در کشوی آن قرار داد. لباس‌های سبک مثل زیرپوش، جوراب، تیشرت و … لباس‌هایی مثل شلوار ورزشی، لباس‌های جین (لی) و کت‌ها را بیرون آورد. سپس، می‌توان کمد را به صورت سر هم و یا بصورت قطعات جدا از هم با خود برد. از افرادی که درشت اندام هستند و یا بالاتنه قوی دارند، برای حرکت دادن کمد کمک خواست.

اگر کشوها بطور کلی آزاد هستند و هیچ سیستم قفل کننده‌ای ندارند، بهترین کار این است که آنها را بیرون آورد و چیزی هم داخل آنها قرار نداد.

اگر شخصی تصمیم دارد که دراور را با کشوها حمل کند برای محافظت از آنها، باید طنابی را بردارد و آن را روی تمام کشو بپیچد و دو انتهای طناب را به هم گره بزند. سپس مقدار بیشتری طناب برداشته و به دور بقیه کشوها پیچید. تمام اطراف دراور را پوشانید و با احتیاط، آن را در کامیون اسباب کشی به صورت امن مستقر ساخت. همچنین می‌توان از طناب یا تسمه بالابر استفاده کرد. آنها را خیلی سفت به دور دراور پیچید و در گوشه‌ای از کامیون که امن باشد قرار داد.

لباس‌ها را بپیچید یا بقچه بندی کنید

اگر شخصی می‌خواهد مطمئن شود که لباس‌های پیچیده شده تمیز بمانند و آب یا چیز دیگری به آنها دخول نکند، بنابراین می‌توان هر چقدر که لباس درون جعبه‌های خود قرار دارد. بهترین راه این است که آنها را پشت و رو پیچید. در این حالت چروکی که بعد از پیچیدن به وجود می‌آید در هنگام باز کردن بسته بندی‌ها راحت‌تر رفع می‌شود. بقچه بستن هم فکر عالی است به شرطی که مشکلی با کمی چروک شدن لباس‌ها وجود نداشته باشد.

برای بقچه بستن، یک تکه پارچه با ابعاد بزرگ را روی یک سطح تمیز مثل میز قرار داد. این تکه پارچه می‌تواند ژاکت، کت زمستانی یا یک پلیور بزرگ باشد.

لباس‌ها را یکی یکی بر روی تکه پارچه قرار داد. از لباسی که بعد از آن (تکه پارچه)، بزرگترین سایز را دارد شروع کرد، تا رسیدن به سایز متوسط به کار خود ادامه داد، تا به کوچکترین سایز رسید. در آخر، یک انتهای تکه پارچه بزرگ را که در زیر همه قرار دارد، در دست خود گرفت و شروع به پیچاندن کرد، تا زمانی که همه لباس‌های درون بقچه سفت و محکم به هم پیچیده شده باشند. همچنین می‌توان تعدادی نوار لاستیکی دور بقچه پیچید تا آن را امن نگه دارد.

لباس‌ها را درون جعبه‌های کوچک بسته بندی کنید

این ارزان‌ترین روش برای انتقال لباس‌ها است، اگر شخصی خودش چمدان دارد. آن‌ها را به سادگی و به طور آراسته تا کرد و یکی را روی دیگری قرار داد. باید سعی کرد شلوار و شلوارک‌ها را در پایین چمدان قرار دهید و فضای بالای چمدان را برای پیراهن‌ها و لباس‌های بلند خالی گذاشت.

اگر می‌توان از چمدان‌های چرخ دار استفاده کرد. آنها برای اسباب کشی خیلی بهتر هستند، چه زمانی که قرار باشد لباس‌ها را به کامیون اسباب کشی حمل کرد و چه قرار باشد آنها را به خانه جدید برد.

لباس‌های ظریف و حساس را نباید خیلی سفت و محکم درون چمدان قرار داد. می‌توان آنها را آزادتر و یا با روش دیگری بسته بندی کرد. چمدان‌ها برای انتقال تیشرت، لباس‌های جین (لی) و شلوارک گزینه بهتری محسوب می‌شوند، همه اینها بعدا قابل اتوکشی هستند.

از کارتن رگال دار برای حمل لباس استفاده کرد

وقتی که شخصی در نظر دارد تیشرت و لباس‌های بلند و شلوارها و … را انتقال دهد، باید از چروک شدن آنها جلوگیری کند. جعبه‌های رگال دار بلند هستند و در هر دو طرف دستگیره دارند و بالای آنها به یک آویز لباس مجهز شده است. آنها به شخص این امکان را می‌دهند که لباس‌های خود را آویز کنند در نتیجه مجبور نیستند آنها را تا کنند. به این ترتیب بیشتر آویزهای لباس خود را هم بسته بندی کرد که به خوبی می‌توان از آنها استفاده کرد.

ترجیحا جعبه رگال دار با آویزهای فلزی پیدا کرد نه مقوایی. خصوصا زمانی که باید تعداد زیادی لباس را درون جعبه قرار داد. آویز فلزی مقاومت بهتری در نگه داشتن لباس‌ها در طول زمان دارد و همچنین بعدها دوباره استفاده خواهد شد.

جعبه‌های رگال دار نسبتا گران قیمت هستند. برای استفاده محدود کفی است فقط یک یا دو عدد خرید و تنها اجناس با ارزش خود را درون آن قرار داد.

لباس‌‌ها را درون کیسه زباله و یا کیسه‌های وکیوم شده عاری از هوا قرار داد

کیسه‌های زباله، ارزان‌ترین و آسان‌ترین روش برای محافظت از لباس‌های آویزی هستند. به وسیله قیچی، ته کیسه زباله را سوراخ کرد. باید به اندازه کافی بزرگ باشد که بتوان آویزها را از آن رد کرد. لباس‌ها را از سوراخ رد کرد و روی آویز لغزاند. پایین کیسه را با یک گره سفت کرد و بالای کیسه را به وسیله یک زیپ به هم متصل کرد.

کیسه‌های وکیوم شده یک گزینه عالی دیگر است که بصورت خیلی ارزان در بیشتر فروشگاه‍‌های بزرگ پیدا می‌شوند و اندکی فضای بیشتر برای بسته بندی در اختیار قرار می‌دهند.

لباس‌ها را، چه تا شده، چه بصورت پهن، درون کیسه‌های مهروموم شده قرار داد، بستگی دارد که سایز کیسه چقدر باشد. بالای کیسه را باز کرد (معمولا یک زیپ در آنجا تعبیه شده است) لوله خرطومی جارو برقی را به کیسه چسبانید و هوای داخل آن را مکش کرد. زمانی که هوای اضافی از داخل کیسه زدوده شد، کیسه‌های بسته بندی لباس در جعبه‌ها و چمدان‌ها کم  حجم و باریک خواهند شد.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حمل بار می‌توانند به سایت اتوبار تهران مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتوبار و باربری تهران بتیس

ارائه با کیفیت با کادری مجرب با سابقه درخشان در زمینه های: بسته بندی اثاثیه منزل، بسته بندی لوازم شرکت، باربری بین شهری، باربری تهران، اتوبار تهران، اسباب کشی با کارگر و حمل اثاثیه به خارج از کشور از جمله خدمات اتوبار بتیس است.

اطلاعات تماس
  • 021221*****
[نمایش اطلاعات]