اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807074083913044

اپلیکیشن هزار مارکت برخاسته از مس زنجان

صدای چکش مسگران زنجانی به گوش می‌رسد

کد: 139807074083913044

http://bit.ly/2m1zzPv

، تهران , (اخبار رسمی): در زنجان حدود چهل و پنج نوع ظرف مسی ساخته می‌شود که از جمله می‌توان به روشل، حناخور، تونگ، طشت، تیان، آفتابه، مجمعه و قابلمه اشاره کرد.

صدای چکش مسگران زنجانی به گوش میرسد؟
بهترین قیمت و کیفیت با خرید ظروف مسی از اپلیکیشن هزار مارکت

علت اینکه در بین فلزات مختلف، فلز مس زودتر و بیشتر از بقیه به رفع نیاز بشر کمک کرد این بود که مس خالص در طبیعت به وفور یافت می‌شد و استخراج و بهره برداری از آن آسان بود. ضمن اینکه درخشش و رنگ جالب این فلز نیز در محبوبیت آن بی تاثیر نبود.

در واقع مس فلزی چکش خوار است که قابلیت تورق دارد و شکل پذیر است. بنابراین می‌توان از آن در اجرای تزیینات مختلف مانند مشبک کاری، کنده کاری، ترصیع، حکاکی، قلمزنی، فلز کوبی استفاده کرد.

در طول تاریخ در کنار کاربردهای دیگر مس از این فلز جهت ساخت ظروف مختلف نیز استفاده شده است. از مهمترین دلایل رواج یافتن ساخت ظروف مسی ممنوعیت استفاده از نقره و طلا برای ساخت ظروف غذایی در دوره اسلامی بوده است. در زنجان حدود چهل و پنج نوع ظرف مسی ساخته می‌شود که می‌توان به روشل، حناخور، تونگ، طشت، تیان، آفتابه، مجمعه، قابلمه اشاره کرد. از جمله کاربردهای دیگر فلز مس ضرب سکه است.

 اوج هنر مسگری مربوط به سلجوقیان است. اما متاسفانه درحال حاضر بنا به دلایلی میزان استفاده از این هنر در زنجان رو به افول است. یکی از آن دلایل این است که یافتن مسگرخانه‌‌های زنجان دشوار شده است زیرا در گذشته صدای چکش مسگران برای اهالی این شهر و همچنین مسافران صدایی آشنا بود اما در حال حاضر فریاد میوه فروشان و حراجی‌های خرده فروش نمی‌گذارد صدا به صدا برسد. 

از دیگر دلایل کم رونق شدن این هنر در زنجان تغییرات شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و مدرنیزه شدن تولید این صنعت است که همین امر باعث شد بسیاری از فوت و فن‌های مسگری به نسل‌های بعد منتقل نشود.

ولی مجموعه هزار مارکت با خاستگاه زنجانی بودن خود، سعی در احیای این صنعت دارد و برای همین کار با همکاری برترین تولیدکنندگان استان زنجان دست به دست هم دادند تا با روش‌های نوین تولید و فروش از طریق اپلیکیشن هزار مارکت دوباره خاستگاه ظروف مسی را در ایران زنده کنند.

برای خرید ظروف مسی به صورت مستقیم از تولیدکنندگان مس زنجان کافی است اپلیکیشن هزار مارکت رو دانلود و با بهترین قیمت و کیفیت ظروف مسی را سفارش و درب منزل تحویل گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هزار مارکت

تلاش ما در"شرکت آلبالوی هزارنشان سهامی خاص" با برند هزار مارکت این است که امروزه درعصری که همه چیز روبه اتوماتیک شدن می باشد، هدف ما حفظ ارتباط انسان در قلب تجارت است. به همین دلیل ما مکانی را ایجاد کردیم که خلاقیت در آن زندگی و رشد می کند، زیرا نیروی محرک آن مردم هستند. ما به جامعه فروشندگان کمک می کنیم تا ایده های خود را به کسب و کارهای موفق تبدیل کنند. پلتفرم ما آنها را با میلیون ها خریدار متصل می‌کند، خریدارانی که بدنبال یک جایگزین هستند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]