اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807134100013044

راز آشپزهای حرفه‌ای فاش شد

ظروف مسی راز بزرگ دیگری دارند که فقط آشپزهای حرفه‌ای آن را می‌دانند

کد: 139807134100013044

http://bit.ly/2OkWFfO

، تهران , (اخبار رسمی): هزارمارکت اپلیکیشن کاربردی و جذابی است که می‌توان به وسیل آن ظروف مسی سفارش داد.

ظروف مسی ویژگی راز بزرگ دیگری دارند که فقط آشپزهای حرفه‌ای آن را می‌دانند
خرید ظروف مسی بدون واسطه

ظروف مسی و فواید آن برای سلامتی

ظروف مسی معمولاً یادآور خانۀ مادربزرگ، یا جشن‌های عروسی قدیم است. این روزها در بسیاری از جنبه‌های زندگی مدرن، استفاده از ابزارها، درمان‌ها یا شیوه‌های قدیمی رایج شده است. انسان‌ها در روزگار مدرن به این نتیجه رسیده‌اند که تفکر انسان‌های قدیم برای استفاده از مواد موجود در طبیعت بسیار حساب‌شده و سودمند بوده است. 

یکی از مواردی که این روزها مردم بسیار به آن توجه می‌کنند استفاده از فلزات طبیعی در ظروف آشپزخانه است. ظروف مسی که در گذشته کاربرد بسیاری داشته‌اند، دوباره مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند. 

یک دلیل مهم استفاده از ظروف مسی این است که مس ماده‌ای ضروری برای بدن است اما در بدن تولید نمی‌شود. بنابراین باید آن را از منابع غنی مس یا از ظروف مسی دریافت کرد. 

ظروف مسی راز بزرگ دیگری دارند که فقط آشپزهای حرفه‌ای آن را می‌دانند و باعث می‌شود از ظروف مسی استقبال کنند. این ویژگی مهم این است که حرارت ظروف مسی روی اجاق تغییر می‌کند؛ چون مس ماده‌ای رسانای گرما است. بنابراین جای خاصی از ظرف داغ‌تر نمی‌شود که غذا بسوزد. حرارت به صورت برابر به همه جای ظرف می‌رسد و در پخت غذا تاثیر بسیار مثبتی دارد.

منابع طبیعی مس

صدف غنی‌ترین منبع مس است. مس ماده‌ای است که در غذاهایی مانند گوشت، ماهی، خشکبار، غلات، حبوبات و سبزیجات وجود دارد. همچنین چغندر، جو دوسر، عدس، سویا، سبوس گندم، بادام و سیر هم منبع خوبی از مس هستند. استفاده از ظرف مسی و نوشیدن آب از لیوان مسی هم می‌تواند میزان متعادلی از مس را وارد بدن کند. 

همچنین منابع آبی که از جنس مس هستند آب را تصفیه می‌کنند. حتی نوشیدن آب از لیوان‌های مسی هم خواص مس را به بدن منتقل می‌کند.

 فواید فلز مس 

  • جذب آهن و خون‌رسانی 

مس ماده‌ای است که به دستگاه گوارش برای جذب آهن کمک می‌کند. اکسیژن‌رسانی به اندام‌های مختلف را از طریق خون انجام می‌دهد. اگر به مقدار کافی آهن در بدن جذب نشود یا اکسیژن به سلول‌ها نرسد، خستگی، درد شدید عضلات و مشکلات گوارشی را در پی خواهد داشت.

  • آنتی‌اکسیدان 

آنتی‌اکسیدان‌‎های قوی در مس از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند و از سلول در برابر رادیکال‌های آزاد، محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد عامل پیری، چین و چروک، لکه‌های پوستی، مشکلات کلیه و چند نوع سرطان هستند.

  • جلوگیری از مشکلات تیروئید

مقدار متعادلی از مس در بدن می‌تواند از کم‌کاری یا پرکاری تیروئید جلوگیری کند.

  • تقویت سیستم ایمنی

مس می‌تواند انواع مختلفی از باکتری‌ها را از بین ببرد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

  • کمک به رشد 

مس در حفاظت اسکلت بدن، سیستم‌های عصبی، قلبی و عضلات نقش مهمی دارد. مقدار مطلوبی از مس در بدن در رشد اندام‌ها و بافت‌ها و جلوگیری از دردهایی مانند آرتروز مفید است که به خاطر خاصیت ضدالتهابی آن است.

  • تعدیل ترشح ملانین 

یکی از اجزای مهم ملانین که رنگدانه‌های طبیعی پوست است، مس است. ملانین در رنگ‌دهی به پوست، مو و چشم‌ها نقش دارد. این ماده را ملانوسیت‌ها تولید می‌کنند و بدون آنزیم مس‌دار این کار امکان‌پذیر نیست. کارکرد دیگر ملانین این است که رنگ چشم را ثابت نگه می‌دارد و باعث می‌شود در سنین پیری رنگ چشم خود را از دست نداد.

  • محافظت از پوست

 مس ماده‌ای مغزی برای سنتز هموگلوبین، میلین، ملانین و کلاژن است. همچنین به غلاف میلین که رشته‌های عصبی را پوشانده، کمک می‌کند و نقش فعالی در تولید الاستین دارد. الاستین ماده‌ای است که بافت‌ها را به هم پیوند می‌دهد و باعث انعطاف پوست می‌شود.

  • محرک مغز 

مقدار متعادلی از مس می‌تواند عملکرد مغز را بهبود ببخشد و عملکردی کنترلی در آن داشته باشد. 

  • اثرات کمبود مس در بدن

 اثراتی که ممکن است کمبود مس در بدن داشته باشد، عبارت‌اند از: کم خونی، سردی بدن، استخوان‌های ضعیف، آرتروز، گشاد شدن سیاهرگ‌ها، ضربان قلب نامنظم، بالا رفتن سطح کلسترول، ضعف سیستم ایمنی بدن، رنگ‌پریدگی، تعداد کم گلبول‌های سفید، اختلالات تیروئیدی، خونریزی در زیر پوست، ریزش مو، بی‌اشتهایی و... 

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت هزارمارکت به ادرس www.hezarmarket.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هزار مارکت

تلاش ما در"شرکت آلبالوی هزارنشان سهامی خاص" با برند هزار مارکت این است که امروزه درعصری که همه چیز روبه اتوماتیک شدن می باشد، هدف ما حفظ ارتباط انسان در قلب تجارت است. به همین دلیل ما مکانی را ایجاد کردیم که خلاقیت در آن زندگی و رشد می کند، زیرا نیروی محرک آن مردم هستند. ما به جامعه فروشندگان کمک می کنیم تا ایده های خود را به کسب و کارهای موفق تبدیل کنند. پلتفرم ما آنها را با میلیون ها خریدار متصل می‌کند، خریدارانی که بدنبال یک جایگزین هستند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]