اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980713410138376

قابلیت پلاک خوانی در دوربین مداربسته

کد: 13980713410138376

http://bit.ly/339Yyjo

، تهران , (اخبار رسمی): دوربین‌های مداربسته جدید دارای قابلیت‌های نظارتی فراوانی هستند. از جمله می‌توان به قابلیت پلاک خوانی اشاره کرد. این قابلیت در بسیاری از اماکن عمومی مانند پارکینگ‌های بزرگ کاربرد دارد. همچنین در مباحث امنیتی و فعالیت‌های پلیسی و راهنمایی رانندگی از این قابلیت بسیار استفاده می‌شود.

قابلیت پلاک خوانی در دوربین مداربسته
لیست قیمت دوربین هایلوک

یکی از قابلیت‌های بسیار پیشرفته در دوربین مداربسته هایلوک قابلیت تشخیص پلاک خودروهاست. این نوع از دوربین‌ها دارای یک نرم افزار قدرتمند برای تشخیص دقیق پلاک خودروها حتی در هنگام حرکت هستند. این قابلیت یکی از مجموعه قابلیت‌های تجزیه و تحلیل تصاویر در دوربین‌های مداربسته است که به واسطه آن می‌توان حتی در شرایط مختلف جوی، سرعت بالا، تابش نور چراغ ماشین‌ها و … پلاک خودروها را تشخیص داد.

در ادامه به شرح مکانیسم عملکرد این نوع از دوربین‌ها پرداخته شده است، اما قبل از آن لازم به ذکر است که بسترسازی پروژه‌های مداربسته با استفاده از این نوع دوربین‌ها با بسترسازی دوربین‌های معمولی تفاوت داشته و بسیار پیچیده‌تر و تخصصی‌تر خواهد بود. دوربین‌های پلاک خوان به واسطه نرم افزار قدرتمند خود حتی از مسافت‌های طولانی نیز می‌توانند پلاک خودروهای در حال حرکت را تشخیص دهند.
از دیگر مزایای این دوربین‌ها این است که تمامی اطلاعات ثبت شده در آنها اعم از نوع پلاک، شماره پلاک، نوع خودرو، اطلاعات زمانی و … را در دسترس کاربران خواهد بود.

ویژگی‌های مهم دوربین پلاک خوان هایلوک:

1. کیفیت تصویر

خصوصیت بارز دوربین پلاک خوان هایلوک کیفیت تصویر بالای آن است. این به این دلیل است که توانایی دوربین برای ثبت جزئیات بیشتر ارتباط مستقیمی با رزولوشن آن دارد. هر چه رزولوشن دوربین بالاتر باشد کیفیت تصویر بهتری ارائه داده که تمامی جزئیات در آن به خوبی نمایان خواهد بود.

2. قابلیت WDR

یکی از قابلیت‌های مهم در ارائه تصاویر با کیفیت در دوربین‌های مداربسته، قابلیت WDR است. دوربین‌هایی که مجهز به قابلیت WDR هستند می‌توانند در شرایط نوری بد و نامناسب روشنایی را به خوبی در سطح تصویر توزیع کنند. این عمل مانع از سیاه و تیره شدن تصویر در هنگام تابش مستقیم نور می‌شود. دوربین هایلوک پلاک خوان نیز  باید به این قابلیت مجهز باشند زیرا در اغلب موارد در فضای باز و در زیر تابش مستقیم نور خورشید نصب می‌شوند.

3. امکان دید در شب

دوربین‌های پلاک خوان به قابلیت دید در شب مجهز هستند. یک خصوصیت مهم درباره قابلیت دید در شب دوربین مداربسته، برد آن است. برد دید در شب دوربین پلاک خوان باید به اندازه برد پلاک خوانی آن باشد. یعنی چنانچه دوربین مسافت دور را تصویربرداری کند و برد دید در شب دوربین کمتر از این مسافت باشد در شب تصویربرداری دچار مشکل خواهد شد.

دوربین پلاک خوان آنالوگ هایلوک:

قابلیت پلاک خوانی در برخی از مدل‌های دوربین آنالوگ هایک ویژن وجود دارد. برای مواردی که لازم است از این نوع دوربین پلاک خوان استفاده شود باید دانست که این نوع از دوربین‌ها کیفیت تصویری که ارائه می‌دهند تنها 720 تیوی لاین است که تقریبا برابر با 0.5 مگاپیکسل خواهد بود. این رزولوشن کارایی چندانی ندارد.  این دوربین‌های قدیمی قادر بودند با استفاده از لنزی با فاصله کانونی 3.6 میلی متر که زاویه دیدی برابر با 75 درجه به دست می‌دهد تا فاصله 3 متر پلاک خودروها را تشخیص دهند. برای افزایش عمق دید دوربین می‌توان از لنزهای با فاصله کانونی بالاتر استفاده کرد. هر چه فاصله کانونی بیشتر باشد دوربین مسافت بیشتری را تشخیص می‌دهد. برای مثال یک لنز 12 میلی‌متری می‌تواند تا فاصله 10 متر را تشخیص دهد.

دوربین پلاک خوان تحت شبکه هایلوک:

با توجه رزولشن بالای تصاویر در دوربین‌های تحت شبکه قابلیت پلاک خوانی در این دوربین‌ها خروجی بهتری خواهد داشت. این دوربین‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و بهترین گزینه برای دستیابی به قابلیت پلاک خوانی خواهند بود. البته لازم به ذکر است که هزینه خرید این دوربین‌ها به نسبت بیشتر از دوربین‌های آنالوگ خواهد بود.

ویژگی‌های مهم دوربین پلاک خوان هایلوک

دوربین‌های پلاک خوان دارای کاربردهای فراوانی در بسیاری از کاربری‌های مختلف هستند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود:

 یکی از مکان‌های پرکاربرد برای دوربین پلاک خوان هایلوک پارکینگ‌های عمومی است. در این مکان‌ها می‌توان با استفاده از دوربین پلاک خوان به خوبی اعمالی همچون پرداخت وجه، رفت و آمد خودروها و … را کنترل و مدیریت کرد.

 برای ثبت خودکار پلاک تمامی خودروهایی که به محلی خاص وارد می‌شوند و تهیه گزارش آماری از آنها می‌توان از این نوع دوربین استفاده کرد. می‌توان از دوربین پلاک خوان هایلوک به منظور کنترل ورود خودروهای مجاز مانند تاکسی‌ها و حمل و نقل عمومی در داخل فرودگاه‌ها استفاده کرد.

 با اتصال این دوربین‌ها به سیستم آلارم می‌توان در هنگام ورود وسایل نقلیه غیرمجاز به محوطه مورد نظر هشدارهای لازم را ایجاد کرد.

نقش دستگاه ضبط (DVR یا NVR) در پلاک خوانی:

در عملیات پلاک خوانی نقش دستگاه ضبط را نیز نباید فراموش کرد. علی‌الخصوص در سیستم‌های آنالوگ که کیفیت ضبط تصاویر جدای از کیفیت دوربین‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در این صورت توصیه می‌شود که از دستگاه DVR هایلوک استفاده شود که با کیفیت D1 یا WD1 و 25 فریم در ثانیه ضبط می‌کند.

علاقه‌مندان برای دریافت لیست قیمت هایلوک می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت تارتن دژ آریانا

ارائه اطلاعات دقیق و قابل اعتماد در رابطه با محصولات مداربسته

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی