ویزای اکراین و نحوه اخذ اقامت اوکراین به وسیله ازدواج و شرایط آن

کد: 139807144104710338

http://bit.ly/2oUsem6

، تهران , (اخبار رسمی): هر کشوری برای اقامت دائم شرایطی را در نظر می‌گیرد که با رعایت آن می‌توان اقامت آن کشور را اخذ کرد. اکراین از جمله کشورهای اروپایی است که با توجه به اطلاعات کمی که مردم درباره آن دارند اما می‌توانند برای اقامت آن اقدام کنند.

ویزای اکراین و نحوه اخذ اقامت اوکراین به وسیله ازدواج و شرایط آن
ویزای اکراین- اقامت اکراین

از آنجا که اوکراین کشوری است که برای اقامت دائم بسیار جذاب و مناسب است، اغلب خارجی‌ها نه تنها به دنبال دریافت مجوز اقامت هستند بلکه شهروند این دانیز می‌شوند.

شرایط و مقررات شهروندی اوکراین به طور جامع توسط قانون شهروندی اوکراین پیش‌بینی شده است. هر یک از زمینه‌های اخذ تابعیت، ترتیب، شرایط ویژه و لیستی از اسناد اضافی لازم را فراهم می‌کند.

مهمترین دلیل برای اخذ ویزای اکراین، پذیرش توسط دولت اکراین به شرط ثبت مقدماتی ازدواج است. اگر تعدادی از این شرایط را داشته باشد، یک خارجی می‌تواند شهروند شود:

  •  تابعیت دیگری نداشته باشد.
  • حداقل در اوکراین پنج سال اقامت داشته باشد یا اگر یک فرد خارجی است مدت 2 سال  با یک شهروند اکراینی ازدواج کرده باشد.
  • علاوه بر موارد فوق، تابعیت ممکن است پذیرفته شود به این شرط که فرد خارجی در مدت 3 سال در نیروهای مسلح اوکراین خدمت کرده باشد و این با یک قرارداد تأیید می‌شود.

 مدارک مورد نیاز شامل فرم تکمیل شده درخواست اقامت به همراه کپی آن و 3 عکس 35х45 میلی‌متر است.

همچنین بسته به شرایط خاص، باید یکی از اسناد زیر ارائه شود:

  • برای افراد بدون تابعیت – اعلامیه‌ای مبنی بر اینکه تابعیت کشور دوم یا تعهد فسخ تابعیت خارجی برای بیگانگان وجود ندارد.
  • سندی که صحت و سقم ازدواج دائم را برای  مدت دو سال تأیید کند
  • کپی گذرنامه همسر یا شهروند اوکراین
  • کپی گواهی فوت (در صورت فوت همسر)
  • سندی که نشان دهد شخص زبان اکراینی را در یک مرکز آموزشی دولتی گذرانده است. (علاوه بر گواهی یا دیپلم که در آن تحصیل زبان اوکراینی نشان داده شده است).
  • تأیید حمایت مالی کافی برای 6 ماه گذشته از لحظه ارسال درخواست

فقط پس از اینکه بتوان لیست لازم اسناد را که در قانون اعلام شده است، جمع آوری کرد، باید در محل زندگی خود به سرویس مهاجرت ارسال شود. این مهم است که برخی از اسناد صادر شده در یک کشور خارجی نیاز به ارسال مجدد و ترجمه به زبان دولتی دارند، پس از آن لازم است برای صدور گواهینامه به دفتر اسناد رسمی مراجعه شود.

نحوه ثبت نام اقامت اکراین از طریق ازواج:

مراحل اخذ وضعیت شهروند اوکراین مراحل قانونی کاملاً گسترده، طولانی و پیچیده دارد. بسته به شرایطی که امکان شهروندی در کشور اوکراین را میسر می‌کند، درخواست‌های تابعیت توسط نهادهای ذیل در نظر گرفته می‌شود:

1) نهاد ویژه‌ای که تحت نظارت رئیس جمهور اوکراین فعالیت می‌کند، تصمیم نهایی را در مورد پذیرش تابعیت اتخاذ می‌کند.

2) خدمات مهاجرت، نمایندگی دیپلماتیک یا کنسولی مجاز به تصمیم‌گیری در مورد موضوعات مربوط به کسب شهروندی از هر جهت دیگر به جز پذیرش شهروندی هستند.

تابعیت با بررسی دقیق اسناد ارائه شده آغاز می‌شود. در صورت کشف نواقص، حداکثر ظرف دو هفته اسناد به متقاضی بازگردانده می‌شود تا آنها به را تکمیل کند. اگر شخصی که می‌خواهد شهروند شود، ظرف دو ماه نقصان را برطرف نکند روند اخذ اقامت او دیگر انجام نخواهد شد.

یک برنامه با یک بسته از اسناد در حال انجام یک سلسله تست است که مدت کل آن نمی‌تواند از 12 ماه تجاوز کند:

اولین قدم بررسی برنامه با اسناد در اداره پلیس محلی خدمات مهاجرت است، سپس به LCA منطقه‌ای ارسال می‌شود، و در انتهای خود توسط سرویس مهاجرت ایالتی اوکراین بررسی می‌شود.

مرحله دوم بررسی برنامه و اسناد ارائه شده توسط نهاد فرعی (کمیسیون) تحت رئیس جمهور اوکراین است. اگر صحیح نباشد، بی‌سواد است یا حتی با یک اشتباه جزئی برای صدور درخواست یا ثبت اسناد و مدارکی که باید انجام شود، زمانی که تأیید اسناد می‌تواند حدود دو سال طول بکشد.

مشکل پذیرش تابعیت از طریق ازدواج

در بعضی موارد، اگر شخصی نمی‌خواهد دو تابعیت داشته باشد، پس از ثبت نام در اتحادیه خانواده خود با یک شهروند اوکراین، حق صدور اجازه اقامت موقت برای یک دوره یک ساله به او داده می‌شود (امکان تنظیم ترتیب آن را بلافاصله پس از ثبت ازدواج)، و پس از انقضاء دو سال زندگی زناشویی می‌تواند بدون محدودیت زمانی یک گواهی دائم تهیه کند.

علاقه‌مندان برای اخذ ویزای اکراین می‌توانند به آژانس یاس پرواز مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی یاس پرواز

شرکت خدمات توریستی و گردشگری یاس پرواز مجری تخصصی تور کشور اکراین آماده خدمت رسانی برای تورهای داخلی و خارجی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی