اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807144105011107

بازار کار عالی تعمیرات بردهای االکترونیکی

همه چیز در مورد تعمیرات بردهای الکترونیکی

کد: 139807144105011107

http://bit.ly/2IoyWYn

، تهران , (اخبار رسمی): آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی شامل عیب‌یابی و تعمیرات کلی در مورد بردهای الکترونیک است. الکترونیک یکی از رشته‌های پرکاربرد در صنعت برق است و بسیار قابل انعطاف و دارای حوزه وسیعی است. در حقیقت آموزش و تعلیم در شاخه الکترونیک نیازمند صرف زمان و تخصص کافی در این زمینه است.

همه چیز در مورد تعمیرات بردهای الکترونیکی (آموزش و بازارکار)
آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

معرفی آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی در تهران

دوره آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی به دلیل تخصصی بودن و بازار کار خوب آن بین کارآموزان بسیار محبوب شده است. این روزها مصرف‌کنندگان زیادی برای تعمیر تخصصی بردهای پکیج دیواری، یخچال، لباسشویی، کولرگازی و… سراغ تعمیرکاران مجرب را می‌گیرند. قیمت بالای تعویض یک برد الکترونیک موجب شده که کار تعمیر به افراد متخصص بیشتر ارجاع داده شود و این مزیت در کنار توسعه فناوری‌های الکترونیکی به بازار کار این رشته آموزشی کمک کرده است.

در دوره آموزشی تعمیرات برد الکترونیکی چه چیزهایی آموزش داده می‌شود؟

هر کارآموزی در ابتدا نحوه باز کردن برد دستگاه‌های الکترونیکی را یاد می‌گیرد. این کار بسیار حساس و مهم است و حتماً باید به صورت عملی آموزش داده شود. چرا که هر آسیبی به برد می‌تواند خسارات زیادی را به دستگاه و جیب مشتریان وارد کند. در مراحل اول اتصالات و صورت کلی برد مورد بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت. اینجاست که افراد ماهر در کار برق‌کشی و بستن مدار از دیگران جلو خواهند افتاد.

به عبارتی کسانی که با پیش زمینه دانش و مهارت الکترونیک جذب دوره آموزشی تعمیر بردهای الکترونیکی می‌شوند در مواجه با برد الکترونیکی درک بالاتری نسبت به سایر همکلاسی‌های خود خواهند داشت. در ادامه یک تعمیرکار مجرب باید با دقت و هوشیاری عملکرد کلیه قطعات برد را بررسی و تست کند. این کار مهم‌ترین بخش عیب‌یابی دستگاه به شمار می‌آید.

مراحل تعمیر بردهای الکترونیکی

  • باز کردن دستگاه معیوب و جدا کردن برد از دستگاه
  • قطعاتی که به برد وصل هستند باید از لحاظ اتصال محکم به خوبی بررسی شوند
  • پایه قطعاتی که سوکت دارند باید از لحاظ تمیزی بررسی شوند
  • اطمینان از عدم وجود یک قطعه خارجی روی برد الکترونیکی
  • بررسی برقراری اتصال بین سیم‌ها
  • بررسی ظاهر قطعات، زیرا در برخی مواقع قطعات سوخته تغییر رنگ داده و قسمتی از بدنه آن تغییر حالت می‌دهند
  • بررسی پایه‌ها و سیم‌های خروجی یک قطعه الکترونیکی
  • اگر هیچ یک از موارد بالا نبود: با دردست داشتن یک مولتی متر و تجهیزات مورد نیاز، قطعه سالم را تشخیص داده و عیب‌یابی می‌شود. در انتها نیز قطعه خراب را از برد الکترونیکی جدا کرده و با قطعه‌ای سالم جایگزین می‌شود.

بازار کار تعمیرات برد های الکترونیکی

بازار کار تعمیر بردهای الکترونیکی به گستردگی تنوع محصولات الکترونیکی است. از گوشی تلفن همراه گرفته که این روزها در دست هر نوجوانی دیده می‌شود تا یخچال و تلویزیون که جزو جدانشدنی خانه‌های مردم سراسر جهان است. شاید هر بردی با برد دیگر تفاوت‌هایی داشته باشد ولی دانش پایه تعمیر همه آنها یکی است و اصول عیب‌یابی و تست آنها با هم مشترک است. یک تعمیرکار برد الکترونیک لزومی ندارد که بر طراحی برد الکترونیکی مسلط شود چرا که اصل تعمیر برد عیب‌یابی و تست دستگاه است.

درآمد شغل تعمیر بردهای الکترونیک

با پیچیده‌تر شدن بردهای الکترونیکی دستمزد تعمیر این دستگاه‌ها نیز بالاتر می‌رود. تعرفه به خصوصی برای تعمیر یک برد الکترونیکی وجود ندارد و بسته به خرابی دستگاه، تعمیرکار قیمت را اعلام خواهد کرد. اما به طور کلی اگر شخصی به عنوان یک تعمیر کار مجرب و متعهد شناخته شود، می‌تواند در ماه تا 10 میلیون تومان از محل تعمیر بردهای الکترونیکی درآمد کسب کند.

اگر شخصی به تعمیر بردهای الکترونیکی علاقه‌مند است باید با شناخت مبانی پایه این دوره را آغاز کند و در ادامه با آموزش عملی نحوه عیب‌یابی و تعمیر برد را بیاموزد. در نتیجه می‌توان دوره آموزشی تعمیر بردهای الکترونیکی را با یک دوره آشنایی مقدماتی با مبانی برق آغاز کرد و دوره آموزشی تعمیر بردهای الکترونیکی را با دوره‌های تکمیلی طراحی مدارهای الکترونیکی به مهارت کامل رسید.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر در مورد بردهای الکترونیکی می‌توانند به بخش مقالات آموزش برق فن آموزان مراجعه کنند. همچنین مشاوران و کارشناسان آموزشگاه فن آموزان آماده پاسخگویی به سوالات هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزشگاه برق و تاسیسات فن آموزان

آموزشگاه فن آموزان تهران در سال 1389 با فعالیت شبانه روزی و زحمات آقای محسن سالار رضایی و تعدادی از مهندسین دانشگاه صنعتی شریف شروع به فعالیت نمود و در سال 1394 با کسب مجوز از سازمان فنی و حرفه ای کشور در زمینه آموزش برق و الکترونیک به صورت رسمی فعالیت خود را ادامه داده است،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کار و استخدام | علم و آموزش