کد: 139807144105113312

جدیدترین فناوری فر پیتزا برای درست کردن خوشمزه‌ترین پیتزاها

کد: 139807144105113312

http://bit.ly/2OxfOev

، اصفهان , (اخبار رسمی): فر پیتزا مخصوصا از نوع آجری آن باعث می‌شود که حرارت از تمامی جهات به پیتزا نفوذ کند تا خوب مغز پخت شود اما درجه حرارت درستی را باید برای این نوع فر تنظیم کرد.

جدید ترین فناوری فر پیتزا برای درست کردن خوشمزه ترین پیتزا ها !!
جدیدترین فناوری فر پیتزا برای درست کردن خوشمزه‌ترین پیتزاها

فر پیتزا آجری، یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین انواع فر پیتزا در میان مشتریان است

تحقیقات و مطالعات که به صورت تجربی و با استفاده از منابع علمی انجام شد، نظریات دانشمندان علم مواد جمع‌آوری شد. به طور خلاصه، اصول اولیه ترمودینامیکی و انتقال حرارت در فر پیتزا آجری و سایر فرها به راحتی توانست فرآیند پخت انواع پیتزا را توصیف کند.

بهترین درجه حرارت برای پخت پیتزا با فر پیتزا آجری

انواع فر پیتزا آجری و ...، حرارت را به گونه‌ای منتقل می‌کنند که از قسمت بالایی و پایینی، حرارت به راحتی به بافت پیتزا منتقل شود. پرتوهای حرارتی از فر به روش هدایت حرارتی به سمت خمیر حرکت می‌کند.

متخصصان تهیه پیتزا، حرارت داخل فر را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که میزان حرارت دریافت شده توسط پیتزا در تمام جهات یکسان باشد. برای دسترسی به این شرایط، دمای فر از طریق ابزارهای کنترل که ممکن است به صورت دستی یا از طریق صفحه لمسی باشد امکان‌پذیر است.

هر عاملی که شرایط دمایی را بر هم بزند موجب از بین رفتن پیتزا یا عدم پخت یک قسمت از پیتزا در مقایسه با سایر قسمت‌ها خواهد شد.

بر همین اساس و بر مبنای مطالعات انتقال حرارت، نتایج نشان دادند که بهترین دمای مطلوب برای پخت و پز انواع پیتزا در فر پیتزا آجری، چیزی حدود ۳۳۰ درجه سانتی‌گراد است.

این دما بسیار گرم‌تر از آن چیزی است که در فرهای معمولی به دست می‌آید. درجه حرارت بالا همراه با خواص ترمودینامیکی و حرارتی آجرها در فر پیتزا آجری، در حقیقت، رمز و رازهای پخت و پز پیتزا با بهترین طعم و مزه است.

دانشمندان این گونه بیان کرده‌اند که تخلخل داخل آجر به همراه لایه ضخیم در فر پیتزا آجری، عامل اصلی گرم کردن پیتزا است.

از طرف دیگر نتایج نشان دادند اگر چه فولاد می‌تواند گرما را بهتر از آجر منتقل کند اما درجه حرارت در قسمت پایین فر به حدود ۳۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که این عامل موجب می‌شود کف پیتزا بسوزد.

اگر قرار باشد از سوختن خمیر پیتزا جلوگیری شود، حرارت داخل فر باید به حدود ۲۳۰ تا 208 درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کند.

فناوری‌های جدید در فر پیتزا آجری

فر پیتزا آجری، یکی از متداول‌ترین و محبوب‌ترین انواع فر پیتزا در میان مشتریان است. از انواع مصالح اولیه آجر با مواد مرغوب برای تهیه این مدل فرها استفاده می‌شود. انتقال حرارت در داخل این فرها با راندمان بالا انجام می‌شود. طعم و مزه انواع پیتزا که در فر پیتزا آجری پخته می‌شود، منحصر به فرد و بسیار دلپذیر است؛ بنابراین محققان و دانشمندان که در خصوص علم مواد، ترمودینامیک، شیمی و انتقال حرارت مطالعه می‌کنند، نسل جدید انواع آجر را طراحی کردند که از آن برای طراحی و ساخت فر پیتزا آجری استفاده می‌شود.

فناوری‌های جدیدتر، موادی را ارائه داده‌اند که بر مبنای ترکیبات اکسید و ترکیبات فوق رساناها است. این تجهیزات، فرایند انتقال حرارت مبتنی بر اصول ترمودینامیکی در فر پیتزا آجری را ساده‌تر کرده است.

محققان معتقدند اگر قرار است فر پیتزا در دمای متعادل و در درجه حرارت معین تنظیم شود، امکان نفوذ حرارت به بافت مواد غذایی بیشتر خواهد شد، طعم پیتزا بهتر می‌شود و در نتیجه، میزان فروش پیتزا افزایش بیشتری خواهد داشت.

توصیه برای مراکز فست فود

اگر شخصی یک مرکز فست فود را اداره می‌کند و در طول یک روز تعداد زیادی مشتری به او سفارش می‌دهند، هرگز نباید سعی کند برای آماده کردن سفارش‌ها، دمای فر پیتزا آجری را از حد مجاز فراتر تنظیم کند.

برخی از رستوران‌ها برای این‌که سفارشات خود را بهتر آماده کنند، دمای فر پیتزا آجری را تا حدود ۳۹۰ تا ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌دهند.

فر پیتزا آجری جادویی

اصول انتقال حرارت و ترمودینامیک بیان می‌کند اگر مقدار حرارت از یک حد مجاز فراتر رود، تاثیرگذاری معکوس خواهد داشت. با توجه به این اصل علمی، زمانی که دمای فر پیتزا آجری تا حدود ۳۹۰ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند، باعث می‌شود سطح زیرین و پوسته‌های سطحی پیتزا و خمیر بسوزد و اندکی سیاه شود.

همچنین موادی نظیر فلفل دلمه یا گوجه‌ فرنگی به شدت آسیب می‌بینند؛ در نهایت، طعم پیتزا از بین می‌رود. بنابراین به شدت تاکید می‌شود که شرایط متعادل حرارتی برای فر پیتزا آجری تنظیم شود.

علاقه‌مندان برای مشاوره رایگان و خرید بهترین فر پیتزا می‌توانند به سایت گسرو مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گسرو

فروش فر