کد: 139807174115513431

آموزش فعال کردن Administrator در ویندوز

کد: 139807174115513431

http://bit.ly/2OIbRE7

، تهران , (اخبار رسمی): یوزر Administrator بالاترین سطح دسترسی در ویندوز را دارد. به همین جهت به صورت پیش‌فرض این یوزر در حالت غیرفعال قرار داده شده است تا سیستم به لحاظ امنیتی در معرض خطرات کمتری باشد. در ادامه نحوه فعال کردن Administrator در ویندوز آموزش داده می‌شود.

آموزش فعال کردن Administrator در ویندوز
آموزش فعال کردن Administrator در ویندوز

انواع روش‌های فعالسازی Administrator ویندوز

چند روش برای این کار وجود دارد که در این مطلب دو مورد از آنها که ساده‌ترین هستند آموزش داده خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است این روش‌ها برای فعال کردن Administrator در ویندوز ۱۰ است. موارد به شرح زیر است:

فعال کردن Administrator به وسیله CMD
فعال کردن Administrator به وسیله Computer Management
فعال کردن Administrator به کمک CMD

برای اینکار کافی است کلید ترکیبی Windows + R فشار داده شود تا پنجره Run باز شود. سپس عبارت cmd را تایپ کرده و Ok کرده تا محیط Command Prompt باز شود. در نهایت نیز دستور net user administrator /active:yes را وارد و Enter کرد.

به این صورت کاربر سطح بالای Administrator فعال می‌شود و می‌توان با Logout کردن کاربر فعلی مورد استفاده، آن را را در محیط Welcome مشاهده و به داخل آن Login شد. لازم به ذکر است برای غیر فعال کردن یوزر Administrator نیز می‌توان دستور net user administrator /active:no را وارد کرد.

فعال کردن Administrator به کمک Computer Management

برای اینکار کافی است بر روی This PC راست کلیک کرده و بر روی گزینه Manage کلیک کرد. با این کار محیط ابزار Computer Management باز می‌شود. از منوی سمت چپ، بر روی گزینه Local User and Groups کلیک کرد. در پنجره باز شده بر روی گزینه Users دابل کلیک کرد تا لیست کاربران ویندوز نمایش داده شود. بر روی یوزر Administrator راست کلیک کرده و در لیست باز شده، بر روی گزینه Properties کلیک کرد. در کادر باز شده، تیک گزینه Account is disabled را برداشته و OK کرد.

به این صورت کاربر سطح بالای Administrator فعال می‌شود و می‌توان با Logout کردن کاربر فعلی مورد استفاده، آن را را در محیط Welcome مشاهده و به داخل آن Login شد. برای غیر فعال کردن Administrator می‌توان تیک Account is disabled را زده و آن را غیر فعال کرد.

پیشنهاد می‌شود اگر شخصی دانش بالایی در این زمینه ندارد یوزر Administrator را فعال نکند. فعال کردن Administrator موجب می‌شود سطح دسترسی تمامی اقدامات در ویندوز برای کاربر باز باشد و به این ترتیب در صورت وجود مشکلات امنیتی و نفوذ به سیستم، امکان بروز و انجام اقدامات مخرب بر روی ویندوز فراهم خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی تی اس آی | ITSI

دنیای آموزش و اخبار برنامه نویسی