کد: 139807234130013431

نشانه‌های آلوده‌بودن سیستم به ویروس چیست؟

کد: 139807234130013431

http://bit.ly/2ITRtMo

، تهران , (اخبار رسمی): این روزها آلودگی دستگاه‌های مختلف به ویروس‌ها بسیار رایج شده است؛ مسئله‌ای که بدون شک بر عملکرد دستگاه‌ها تاثیر می‌گذارد. در این مقاله مواردی که نشان می‌دهند سیستم آلوده به ویروس شده، مورد بررسی قرار گرفته است.

نشانه‌های آلوده‌بودن سیستم به ویروس چیست؟
نشانه‌های آلوده‌بودن سیستم به ویروس چیست؟

اولین و واضح‌ترین نشانه ویروسی‌بودن سیستم عملکرد نامناسب مرورگر است. معمولا در این حالت وقتی مرورگر باز می‌شود، چندین و چند صفحه پاپ‌آپ به صورت همزمان باز می‌شوند و بستن تک‌تک آن‌ها اصلا آسان نیست. همچنین در برخی از مواقع ویروسی‌بودن سیستم باعث می‌شود مرورگر مدام کرش کند و اجازه ندهد کار را انجام داد. بعضی ویروس‌ها نیز به صورت خودکار ابزارهای گوناگونی را به نوار مرورگر اضافه می‌کنند.

دومین موردی که نشان‌دهنده ویروسی‌بودن سیستم است، کندشدن عملکرد آن است. هنگامی که ویروس‌ها یا بدافزارها در پس‌زمینه سیستم فعال هستند، بر سرعت آن اثر می‌گذارند. البته دلایل دیگری نیز مانند مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارند؛ اما اگر از سالم‌بودن سیستم‌ مطمئن هستید تنها دلیل کندشدن آن وجود ویروس است.

اگر نشانه‌‌هایی از مواردی که اشاره شد مشاهده شود بهتر است آنتی‌ویروس‌ سیستم را بررسی کرد؛ چراکه با ویروسی‌شدن سیستم ممکن است آنتی‌ویروس غیرفعال شود.

نشانه دیگر وجود ویروس، نصب خودکار برنامه است. این‌که روی دسکتاپ سیستم‌ آیکون برنامه‌ای مشاهده شود که کاربر ان را نصب نکرده‌ است، می‌تواند نشانه کافی برای آلوده‌بودن سیستم‌ باشد.

در صورت بروز هر یک از این نشانه‌ها، حتما بهتر است با یک آنتی‌ویروس قوی سیستم‌ را اسکن کرد. اگر آنتی‌ویروس قادر به شناسایی و ازبین‌بردن ویروس نبود، در اسرع وقت سیستم‌‌عامل دستگاه را تعویض و یک سیستم‌عامل جدید باید نصب شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی تی اس آی | ITSI

دنیای آموزش و اخبار برنامه نویسی