اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807184117912833

لنز چشم روزانه چیست و چه فوایدی برای چشم دارد؟

کد: 139807184117912833

http://bit.ly/33m4giv

، تهران , (اخبار رسمی): لنز چشم یک وسیله زیبایی طبی و درمانی است که به دلیل حساس بودن چشم دارای تاریخ انقضای مدت استفاده است. انواع تاریخ انقضای لنز چشم عبارتند از لنز یک بار مصرف، لنز روزانه، لنز ماهانه، لنز فصلی و لنز سالانه. در ادامه فواید لنز روزانه بررسی شده است.

لنز چشم روزانه چیست و چه فوایدی برای چشم دارد؟
فواید لنز روزانه

لنز چشم یا عدسک، عدسی نازک پلاستیکی است که روی قرنیه چشم قرار می‌گیرد و باعث حفاظت از چشم و همچنین در موراد طبی ، بالا بردن دید افراد می‌شود.

لنز چشم می‌تواند به صورت ثابت روی چشم قرار گیرند و یا به صورت متحرک استفاده شوند به نحوی که، زمان‌هایی که موقعیت آن مناسب است بر روی چشم باشد و زمانی که نیازی به آن نیست، از روی چشم برداشته شود.

لنزها می‌توانند، جنبه زیبایی داشته باشند مانند تغییر رنگ عنبیه چشم یا جنبه پزشکی مانند درمان عیوب انکساری چشم .

تنها عضوی در بدن که توانایی این را دارد که اکسیژن را مستقیماً از هوا دریافت ‌کند، قرنیه چشم است لذا لنز باید بتواند اکسیژن را به خوبی از خود عبور دهد که چشم دچار کمبود اکسیژن و نهایتاً آسیب به قرنیه نشود.

مواد تشکیل دهنده لنز چشم  آب و نوعی ماده پلاستیکی مانند سیلیکون است.

لنزها در دو گروه اصلی نرم و سخت طبقه بندی می‌شوند. بعضی از لنزهای سخت نسبت به نفوذ اکسیژن هوا، مقاومت بیشتری نشان می‌دهند اما بیشتر لنزهای سخت، نفوذپذیری قابل قبولی نسبت به اکسیژن دارند و حتی نفوذپذیری آنهادر مقایسه با لنزهای نوع نرم بیشتر است.

لنز نرم چیست و مزایای آن

لنزهای نرم از درصد قابل قبولی آب تشکیل شده‌اند، راحت هستند و بیمار سریع به آن‌ها عادت می‌کند زیرا راحت‌تر اکسیژن را به قرنیه می‌رسانند.

لنز یک راه حل ایده‌آل برای افرادی است که با یکی از موارد زیر روزانه دست و پنجه نرم می‌کنند و به نتایج دلخواه خود نمی‌رسند.

  • دچار خشکی چشم می‌شوند.
  • میزان درجه دیدشان آستیگمات است.
  • ورزشکار هستند و دوندگی زیاد دارند.
  • در محیط‌های پر گردوغبار مثل معادن و …مشغول به کار هستند.
  • در برخی موارد برای بالا بردن اعتماد به نفس نوجوانان تجویز می‌شوند چون برخی نوجوانان وجود عینک روی چشم خود را قابل قبول نمی‌دانند.

لنزها قابلیت این را دارند که میدان دید شخص را وسیع‌تر کنند، احتمال اینکه لنزها از روی چشم پایین‌ بیافتند، کم است مگر در مواردی که به صورت نادرست از لنز استفاده شده باشد.

یکی دیگر از دلایل علاقه مندی اشخاص و اصرار آنها به مصرف لنز، افرادی هستند که با زدن عینک، به مرور زیر چشم‌های آنها تیره و فرو رفته می‌شود این حالت زیبایی شخص را از بین می‌برد و انسان نیز به خاطر حس کمالگرایی و زیبایی دوستی که در وجود خود دارد، ترجیح می‌دهد این مشکل را با جایگزین کردن عینک با لنز حل کند و همچنین بروز سایر آسیب‌های مربوط به استفاده از عینک، مثل شکستن عینک با برخود توپ یا وسایل دیگر حین بازی و دلایل بیشمار دیگر لنز را تبدیل به انتخابی بهتر در مقایسه با عینک می‌کند مخصوصا برای قشر ورزشکار که آسیب‌های وارده به چشم آنها را چند برابر می‌شود، با این حال عده بسیاری از لنز تماسی صرفاً برای کاربردهای آرایشی استفاده می‌کنند.

لنزهای آرایشی در انواع زیر در دسترس هستند:

لنزهای دید رنگی: این نوع از لنز دارای رنگ روشن بوده و انتخاب رنگ لنز در این نوع لنزها راحت‌تر است. به‌ طور کلی این لنزها برای ایجاد تغییر رنگ قابل توجه در چشم طراحی نشده‌اند و با استفاده از آنها تفاوت چشمگیری در رنگ چشم خود ملاحظه نمی‌شود.

لنزهای بهبود رنگ چشم: همانگونه که از اسم این لنزها پیداست، به چشم‌های روشن عمق بیشتری می‌دهند و لنز رنگی دارای رنگ‌هایی همچون آبی درخشان، سبز، زمردی یا طوسی روشن است. این لنزها وقتی روی چشم‌هایی با رنگ طبیعی، متفاوت از رنگ لنز قرار می‌گیرند ترکیبات رنگی منحصر بفرد و جذابی ایجاد می‌کنند، که زیبایی فوق العاده‌ای را برای آن شخص به ارمغان می‌آورند. لازم است ذکر شود این‌گونه لنزها تأثیر کمی روی کسانی که دارای چشم‌های تیره دارند، می‌گذارد.

لنزهای مات: این لنزها به‌طور کامل رنگ چشم را عوض می‌کنند و می‌توانند با هر نوع رنگ طبیعی چشم استفاده شوند و ترکیب چشم گیر و ظاهر جذابی ایجاد کنند.

لنزهای جلوه‌‌های ویژه: این لنز برای ایجاد حالت‌های خاص مانند خون آشام یا زامبی استفاده می‌شوند و برای کسانی مناسب است که می‌خواهند تیپ و ظاهری غیرعادی برای خود درست کنند و برای هنرپیشه‌های فیلم‌های ژانر وحشت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لنزهای روزانه: لنزهای روزانه یا به عبارتی دیگر لنزهای یکبار مصرف جزء ارزان‌ترین مدل لنز داخل چشم است. جنس آن از سیلیکون و هیدروژن است. استفاده از این نوع لنزها بیشتر برای عروس‌ها و افرادی که درمهمانی‌ها تمایل دارند با ظاهری متفاوت حاضر شوند و نمی‌توانند زمان زیادی لنز برروی چشمان خود قراردهند است. پس بنابراین نمی‌توانند لنزهای سالانه و فصلی استفاده کنند.

از مزایای لنزهای روزانه می‌توان موارد ذیل را برشمرد:

به چشم اکسیژن ‌رسانی بالایی دارد.
چشم‌ها در هنگام استفاده از لنز حس راحتی دارند.
لنز روزانه یکی از باکیفیت‌ترین لنزهای رنگی موجود در ایران است.
نسبت به سایر لنزهای فصلی و سالانه قیمت کمتری دارند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند.
دارای مواد مرطوب کننده هستند که برای ماندگاری آنها لازم است.
جهت کاهش حساسیت‌های فصلی و یا حساسیت به نور، گرما، گرد و غبار و… پزشکان این نوع لنزها را جهت رفاه حال بیماران تجویز می‌کنند.
این مدل لنزها خطرات کمتری نسبت به سایر لنزها دارند از لحاظ نحوه نگهداری واستفاده از آنها.
ورود میکروب به داخل چشم و بروز عفونت و عوارض ناشی از آن نسبت به لنزهای با دوام ،کمتر است به این دلیل که لنزهای با دوام، بیشتر در معرض میکروب هستند و چندباره نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
این مدل از لنزها ، نیازی به تمیز کردن متداول و نگهداری طولانی مدت ندارند.
مناسب کسانی هستند که دست آنها مرتب آلوده می‌شود و نمی‌توانند لنزخود را درآورده و دوباره بر روی چشمان خود قرار دهند، پس بهتر است از لنز روزانه استفاده کنند که بهداشتی‌تر و مقرون به صرفه‌تر نیز هستند مانند ورزشکاران، کارگران و کسانی که با مواد آزمایشگاهی و شیمیایی سر و کار دارند.
بدلیل یکبار مصرف بودن این مدل از لنزها، نیازی به ضدعفونی یا تمیز کردن ندارند.
در سال ۲۰۰۴ دو درصد مردم دنیا یعنی ۱۲۵ میلیون نفر از لنز استفاده می‌کردند. در دنیا و ایران تنها اپتومتریست‌ها (بینایی سنج‌ها) و چشم‌پزشکان، توانایی معاینه و تجویز و ارائه لنز تماسی نرم و سخت را دارند. پس از تجویز و ارائه لنز به بیمار، معاینه‌کننده موظف است آموزش استفاده از لنز را مفصل برای بیمار شرح دهد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره و خرید لنز روزانه می‌توانند به سایت iranlens.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران لنز

ایران لنز از سال 1390 تاکنون به مدیریت سحر قاسمی اپتومتریست شماره نظام پزشکی 2104 ب و سالار حمیدی شماره نظام پزشکی 2129 ب در اینستاگرام و تلگرام مشغول به فعالیت بوده و هست. این شرکت مفتخر است تمامی لنز های رنگی، طبی رنگی و طبی را در انواع بهترین برند لنز طبی رنگی و همچنین بهترین مارک لنز رنگی و طبی بدون رنگ با قیمتی مناسب توزیع کرده و به دست مشتریان عزیز و همکاران گرامی این حوزه برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | سلامت و زیبایی