اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980720412138323

لینک شکسته و تاثیر آن بر سئوی سایت

کد: 13980720412138323

http://bit.ly/2B48bV5

، تهران , (اخبار رسمی): لینک‌های شکسته، پیوندهایی به ظاهر خنثی هستند که در یک بازه زمانی خاص عمل کرده‌اند اما در حال حاضر به هر دلیلی باز نمی‌شوند و کاربر با کلیک بر روی این لینک‌ها به صفحه‌ای بی محتوا منتقل می‌شود.خطاهای 403 و 404 از انواع لینک‌های شکسته هستند.

لینک شکسته و تاثیر آن بر سئوی سایت
لینک شکسته و تاثیر آن بر سئوی سایت

انواع لینک‌های شکسته

1. لینک شکسته داخلی

با کلیک بر روی یک لینک از سایت، اگر به صفحه‌ای در همان سایت منتقل شد که خطا دارد، این لینک شکسته داخلی است.

2. لینک شکسته خارجی

بعضی لینک‌ها عامل انتقال کاربر به صفحه‌ای در خارج از سایت فعلی هستند. حال اگر کاربر پس از کلیک بر روی پیوند به صفحه مد نظر نرسد، لینک شکسته خارجی بشمار می‌رود.

لینک شکسته بلای جان سئوی سایت

لینک‌ها کاربران را به صفحات جدید منتقل می‌کنند. پیوندهای شکسته در صورت وجود مشکلاتی نظیر کندی سرور میزبان، عدم دقت در نوشتن، خطا (Syntax Error) و لینک نادرست ایجاد می‌شوند. به عبارتی دیگر اگر صفحه هدف از دسترس خارج شود و یا از بین برود، لینک شکسته بوجود می‌آید. اگرچه لینک‌ها را به عنوان موارد موثر در کیفیت سایت در نظر می‌گیرند اما همین پیوندها می‌توانند روزی دردسر ساز شوند.

تمام هم و غم گوگل این است که کاربرانش دچار مشکل نشده و آنها را به منابع مد نظر برساند. هنگامی که موتورهای جست و جو، سایت را می‌پیمایند، در صورت برخورد به یک لینک شکسته به بن بست می‌رسند و در نتیجه، این مشکل را ضعف در دسترسی به سایت قلمداد می‌کنند. این مشکل به مرور زمان گوگل را آگاه می‌سازد و تاثیر منفی بر روی سئو می‌گذارد.

هر لینک شکسته برابر با یک امتیاز منفی برای سایت است پس مسلما سایت نباید دارای هیچگونه لینک شکسته‌ای باشد. لینک‌های شکسته ربات‌های گوگل را کاملا گیج می‌کنند و خزنده‌ها را سرکار می‌گذارند اما نه برای همیشه. به مرور زمان، لینک‌های شکسته کار خود را می‌کنند و سئوی سایت را هدف قرار می‌دهند. با آگاه شدن گوگل مشکلاتی نظیر کم شدن اعتبار سایت، عدم رضایت کاربران، تضعیف سئوی سایت به همراه افت رتبه آن دامن گیر سایت خواهد شد.

رایج ترین دلایل به وجود آمدن لینک شکسته

  • مشکلات فنی
  • محتوای قدیمی
  • بخش های محذوف (دسته بندی یا پست پاک شده)
  • عدم دقت در نوشتن پیوند
  • تغییر CMS سایت
  • افزودن صفحات
  • تغییر دامنه

پس نباید دست روی دست گذاشت تا به سئوی سایت لطمه بخورد اما چگونه؟

نحوه پیداکردن لینک‌های شکسته سایت

روش‌های بسیاری برای یافتن پیوندهای شکسته موجود است که شامل Google Webmaster Tools، افزونه وردپرسی Broken Link Checker و سایت‌های یافتن آنلاین دیگر است. اگرچه این روش‌ها متفاوت هستند، اما وبمستر تولز بهترین انتخاب برای رفع ایرادات سایت است.

آموزش استفاده از Google Webmaster Tools و حل مشکل لینک‌های شکسته

برای استفاده از ابزار مورد نظر ابتدا لازم است وارد سایت Google Webmaster Tools شد. در مرحله بعد سایت برای ابزار تعریف می‌شود. برای پیداکردن لینک‌های شکسته می‌توان با رفتن به قسمت Crawl >>> Crawl Error تمامی لینک‌های مشکل دار و شکسته را مشاهده کرد.

حال باید وضعیت لینک‌ها را بررسی کرد؛ کدام لینک‌ها بایستی حذف شوند و کدام لینک‌ها نیاز به اصلاح دارند. در صورتی که لینکی به عنوان جایگزین در اختیار باشد آن را با لینک شکسته عوض باید کرد اما اگر صفحه‌ای نبود که از آن استفاده شود، می‌توان لینک‌های شکسته را پاک کرد.

آموزش استفاده از افزونه Broken line checker

پس از نصب افزونه، از پیشخوان وردپرس به منوی ابزارها >> پیوندهای شکسته باید رفت. در این صفحه فهرستی کامل از پیوندهای موجود در سایت همراه با لینک‌های شکسته قابل مشاهده هستند. در این قسمت به راحتی می‌توان لینک‌های شکسته را حذف، فعال یا آدرس آنها را بروزرسانی کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فناوری اطلاعات زیفا

همان طور که می دانیم وب سایت ها ویترین یک کسب و کار در باشند و اگر می خواهید خدمات و محصولات خود را به بهترین نحو به کاربران ارائه دهید، لازم است که سایت خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. مهم است که وبسایت شما کاربر پسند ، ریسپانسیو و با رعایت قواعد سئو طراحی شود.شرکت فناوری اطلاعات زیفا با سال ها تجربه در زمینه طراحی سایت و طراح فروشگاه اینترنتی و طراحی اپلیکیشن موبایل توانسته است نظر کسب و کارهای بسیاری را جلب نماید. دانش و تجربه تیم برنامه نویسی و طراحی سایت ما به شما عزیزان کمک می کند تا بتوانید در فضای فروش اینترنتی به رقابت بپردازید. همچنین تیم ما اقدام به طراحی و پیاده سازی پلتفروم های IOS و اندروید پرداخته است و شما با اطمینان خاطر می توانید پروژه ها طراحی اپلییکیشن موبایل خود را به ما بسپارید. ما با فعالیت در زمینه های مختلف و ایجاد اپلیکیشن های متنوع، فعالیت بسیاری داشته ای و آماده انجام انواع سفارشات شما در هر حوزه ای می باشیم. خط مشی زیفا طراحی سایت و اپلیکیشن اختصاصی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد که در این راستا موفق بوده و خدمات طراحی سایت و اپلیکیشن را با پایین ترین قیمت به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]