اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807234130113418

پلاستیک برای ما است، نه برای طبیعت

کد: 139807234130113418

http://bit.ly/2BdazZz

، تهران , (اخبار رسمی): پژوهش‌‎ها حاکی از آن است که طول عمر یک کیسه پلاستیکی در دست مصرف‌کننده نهایی، چیزی حدود 15 تا 20 دقیقه است؛ در صورتی که اگر این کیسه به درستی تفکیک نشود و مستقیما در چرخه‎ طبیعت رها شود، ممکن است تجزیه‎ کامل آن چندین دهه یا حتی چند صد سال طول بکشد.

پلاستیک برای ما است، نه برای طبیعت
پلاستیک برای ما است، نه برای طبیعت

افزایش تولید پلاستیک در جهان همواره بین کارشناسان محیط زیست، نگرانی‎‌هایی پیرامون تخریب محیط زیست ایجاد کرده‎ است. از این رو، بسیاری از فعالان اجتماعی تلاش می‌‎‌کنند تا مردم را نسبت به عواقب استفاده غیر ضروری از پلاستیک آگاه کنند تا گامی رو به جلو برای حفظ گونه‎‌های حیاتی کره زمین برداشته باشند. اما به عقیده برخی کارشناسان، راهبرد کاهش مصرف غیرضروری پلاستیک تنها یکی از راهکارهای حفظ محیط زیست است.

نوژن سلطانپور، مدیر بازاریابی شرکت پاکان پلاستکار تولیدکننده برند آیری پلاست، در رابطه با این موضوع اظهار داشت: «این واقعیت را نمی‎‌توان انکار کرد که استفاده از پلاستیک برای بشر تقریبا اجتناب‌ناپذیر است. به همین دلیل بهتر است اولویت فعالان محیط زیست، آموزش جامعه در زمینه مدیریت مصرف پلاستیک و تفکیک زباله‎‌های پلاستیکی از مبدا باشد.»

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‎‌های اجتماعی برند آیری پلاست با هدف گسترش فرهنگ بازیافت افزود: «بخش خصوصی به ویژه شرکت‎‌های تولیدکننده پلاستیک باید نقش به سزایی در ترویج فرهنگ بازیافت ایفا کنند. چرا که این مجموعه‌‎ها مبدا ورود پلاستیک به چرخه‎ طبیعت هستند و مسئولیت اجتماعی آن‎ها ایجاب می‌‎کند که بخشی از درآمدهای خود را برای آموزش جامعه در حوزه حفظ محیط زیست و تفکیک زباله مصرف کنند.»

مدیر بازاریابی آیری پلاست همچنین افزود: «آیری پلاست با ایجاد کمپین‌‎های ترویجی با موضوع حفظ محیط زیست، در تلاش است تا مسئولیت مادی و معنوی خود را برای حفظ هر چه بیشتر محیط زیست و مدیریت مصرف و بازیافت زباله‎‌های پلاستیکی انجام دهد.»

سلطانپور با تاکید بر نقش سازمان‎‌های مردم نهاد در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ گفت: «ما ضمن برقراری ارتباطات نسبتاً خوب با سازمان‎‌های مردم نهاد حامی محیط‎ زیست، در تلاش هستیم که از هم‌‎افزایی ایجاد شده بیشترین بهره را برای توسعه هر چه بیشتر آموزش‎ و تشویق مردم در حفظ محیط زیست به جامعه عرضه کنیم. البته انجام این کار مستلزم برنامه‎‌ریزی‌‎های بلندمدت است که امیدواریم در کمترین زمان گام مهمی را برای این موضوع برداشته باشیم.»

برخی آمارها نشان می‌‎دهد که تولید جهانی پلاستیک سالانه حدود 300 میلیون تن است که حدود یک سوم این میزان به محصولات بسته‌بندی پلاستیکی اختصاص دارد. از این میزان نیز 30 درصد مستقیما به زباله تبدیل می‌‎شوند.

نوژن سلطانپور در انتها به این موضوع اشاره کرد که موضوع قابل تامل، تنها مصرف و تولید زباله نیست. چرا که از این حجم پلاستیک تولیدشده در جهان تنها بیست درصد بازیافت می‌‎شود. این موضوع دو نکته را نشان می‎‌دهد؛ اول اینکه زیرساخت‌‎های کافی در جهان برای بازیافت زباله وجود ندارد و دوم اینکه فرهنگ جهانی در زمینه بازیافت زباله‎‌های پلاستیکی به شدت پایین است و باید برنامه‌‎های مدون و جدی با حمایت شرکت‎‌های خصوصی و دولت‎‌ها برای کنترل این موضوع  اندیشیده شود.

در حال حاضر آیری پلاست، تولیدکننده انواع کیسه‎‌های پلاستیکی، ‎کیسه فریزر، کیسه زباله مناسب برای جمع‌آوری زباله و فویل آلومینیوم است و از جمله شرکت‎‌های خصوصی پیشرو در زمینه ترویج بازیافت در جامعه به شمار می‎‌رود که اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدتی را با رویکرد مسئولیت اجتماعی و نقش‌‌آفرینی در زمینه حفظ محیط زیست مطرح کرده است.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سورنا

شرکت ستاره ‌طلایی‌سینا، شرکتی خدماتی است که به عنوان یکی از شرکت‌های پیش‌رو با قالب و ساختاری جدید و متفاوت و مطابق با شرایط کشور در زمینه فرانچایز فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها به عنوان یکی از شرکت های گروه صنعتی گلرنگ فعالیت دارد. ماموریت اصلی شرکت، ارائه خدمات برتر و در اختیار قراردادن سیستم فروش یکپارچه و به روز، آموزش مشتریان، ارتقاء سطح کیفی و کمی فروش در محل فروش مشتریان می باشد و با مشتریانی که تمایل به بهبود و رونق کسب و کار خود دارند، در سطح کل کشور همکاری می نماید. دراین راستا با همکاری تجاری با این مشتریان و تحت برند سورنا، باعث افزایش فروش و سود مشتریان و کاهش قیمت تمام شده و رفع نگرانی آنها از فروشگاه های زنجیره ای ملی، محلی و تخفیفی…و افزایش رضایتمندی آنها شده و از خروج احتمالی آنها از چرخه صنعت جلوگیری خواهد نمود. لذا بهبود سلامت روانی مشتریان و ارتقا کیفی سطح سلامت آنها در برنامه اجرایی شرکت ستاره طلایی سینا قراردارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه