اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807244135012920

کاربرد واچر در صنعت گردشگری

کد: 139807244135012920

http://bit.ly/33OMi8u

، (اخبار رسمی): واچر چیست؟ واچر در واقع همان تاییدیه قطعی است. حتما خیلی‌ها در سفر و یا گردشگری این کلمه را شنیده باشند اما معنای دقیق آن را ندانند. در ادامه این مطلب از وب‌سایت «های هتل» به توضیح مفصل این کلمه، کاربرد و قوانین مربوط به آن پرداخته شده است.

کاربرد واچر در صنعت گردشگری
کاربرد واچر در صنعت گردشگری

واچر یا ووچر که  در انگلیسی (voucher) نوشته می‌شود عبارت است از دریافت کوپن یا تاییدیه در ازای پرداخت مبلغ  تعیین شده. تقریبا تمام معاملاتی که انجام می‌شود دارای واچر هستند فقط در لغت معنای متفاوت دارد مثلا در رهن و اجاره مسکن با نام «اجاره نما یا قولنامه»، خرید وفروش ماشین «برگ سبز»، خرید و فروش اجناس «فاکتور» و در صنعت سفر و گردشگری برای تایید بلیط هواپیما و رزرو هتل در مقابل پرداخت هزینه مربوط به آنها «واچر» دریافت می‌شود. در واقع واچر برای بلیط هواپیما و رزرو هتل کاربرد دارد.

واچر معمولا به دو صورت دریافت می‌شود واچر مستقیم و غیر مستقیم به این صورت که چنانچه شخص هنگام رزرو اتاق در محل حضور داشته باشد و هزینه را بپردازد واچر هتل از طریق ایمیل یا دریافت برگه‌ای حاوی اطلاعات رزرو به او داده می‌شود ولی چنانچه از طریق آژانس‌های مسافرتی و یا سامانه‌های آنلاین، رزرو انجام شود واچر غیرمستقیم می‌گویند. که با پیشرفت علم و تکنولوژی و عصر ارتباطات  بهترین حالت آن رزرو از طریق سامانه‌های آنلاین رزرواسیون است زیرا در این حالت می‌توان با مشاهده تمام اطلاعات هتل‌های مختلف در سطح شهر مقصد و تصاویر آن با آگاهی کامل از هتل و متناسب با نیازهای خود رزرو را انجام داد. در این صورت می‌توان با برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تری نسبت به سفر خود اقدام کرد و اقامت دل‌انگیزی برای خود فراهم آورد.

اطلاعات مربوط به دریافت واچر در آژانس‌های مختلف و سامانه‌های آنلاین رزرواسیون تفاوت دارد که در حالت کلی شامل کانفرم رزرو یا همان شماره رزرو که از طریق ایمیل دریافت می‌شود. اطلاعات اساسی مانند اطلاعات شخصی، تعداد نفرات و ... است. پس در ورود اطلاعات خود در هنگام رزرو هتل یا بلیط هواپیما باید صادقانه عمل کرد و حتما در هنگام دریافت کلید اتاق و یا کارت پرواز، اصل مدارک شناسایی (شناسنامه) خود را به همرا خود داشت.

اطلاعات اساسی واچر هتل شامل اطلاعات مربوط به سامانه رزرواسیون، شماره شناسایی تامین کننده اقامت، کد کانفرم هتل و یا تاییدیه هتل که باید با اطلاعات هتل تطابق کامل داشته باشد، است. اطلاعات دقیق مربوط به شخص یا اشخاص که این قسمت توسط اقامت کننده تکمیل می‌شود است، پس لازم است صادقانه و با جزئیات صورت گیرد زیرا هرگونه مغایرت با اطلاعات اصلی شخص مسئولیت این ناهمخوانی به عهده فرد است. تاریخ ورود و یا خروج از هتل (چک این وچک اوت) اطلاعات مربوط به هتل شامل آدرس هتل، نوع اتاق، ظرفیت اتاق و یا چشم انداز کلی اتاق است که در واچر هتل ثبت شود. تمامی اطلاعات ذکر شده در واچر هتل با اطلاعات شخص و هتل رزرو شده باید تطابق داشته باشد تا فرد بتواند در هتل اقامت داشته باشد.

در برخی از کشورها که عضو شینگن هستند باید ابتدا واچر هتل را دریافت کرد سپس برای دریافت ویزا اقدام کرد.

واچر هتل ممکن است شامل بخشی از هزینه اقامت در هتل و یا کل مبلغ باشد.

واچر بلیط هواپیما شامل مبدا و مقصد، شماره ترمینال، ساعت و تاریخ شروع پرواز از مبدا، ساعت و تاریخ رسیدن پرواز به مقصد، شماره پرواز، نوع پرواز و اطلاعات پشتیبانی است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه رزرواسیون «های هتل» با آگاهی کامل نسبت به هتل و دریافت پشتیبانی 24 ساعته نسبت به دریافت واچر آنی اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس مسافرتی های هتل

وب سایت سلام هتل امکان رزرو آنلاین هتل ها را برای شما فراهم می سازد. ما در این وبسایت به شما این امکان را می دهیم تا بهترین هتل ها را در کمترین زمان انتخاب کنید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی زیادی انجام دهید. رزرو هتل می توانند از دغدغه‌های اصلی زائران امام رضا باشد و مشکلاتی را میتواند بوجود بیاورد. تیم ما این با تاسیس این هتل و ارائه بیش از 1000 هتل به شما این امکان را میدهد تا دغدغه ی رزرو اتاق را از بین ببریم. با توجه به بررسی های زیادی که در این زمینه انجام شده ما را بر آن داشت تا هتلهایی را برای رزوز به شما ارائه دهیم که از لحاظ سرویس دهی در بهترین درجه باشند و در نهایت هتلهایی که در اینجا مشاهده میکنید جزء بهترین هتلهای مشهد مقدس هستند.

اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی