اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905134473412920

قلعه تاریخی شیوشگان کرمان ثبت ملی شد

کد: 139905134473412920

https://bit.ly/33r1hJ0

، (اخبار رسمی): قلعه تاریخی شیوشگان کرمان یا بام کرمان امروزی است که تاریخ آن را نخستین سکونتگان انسان‌ها در کرمان می‌دانند و با گستردگی ۳۰۰ متر بلندا و ۲۰۰ متر پهنا طول دارد.کوه شیوشگان یا کوه صاحب الزمان در قسمت شرق شهر کرمان در استان کرمان است.

قلعه تاریخی شیوشگان کرمان ثبت ملی شد
قلعه تاریخی شیوشگان کرمان ثبت ملی شد

قلعه تاریخی شیوشگان کرمان یا بام کرمان امروزی است که تاریخ آن را نخستین سکونتگان انسان‌ها در کرمان می‌دانند و با گستردگی ۳۰۰ متر بلندا و ۲۰۰ متر پهنا طول دارد.کوه شیوشگان یا کوه صاحب الزمان در قسمت شرق شهر کرمان در استان کرمان است. قدمت دستکند آن به ۱۲ هزار سال قبل بر می‌گردد که «شیوشگان» نام باستانی آن کوه است، و اکنون نیز با نام کوه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج) شناخته می‌شوند. یکی از چشم‌گیرترین اثر تاریخی و گردشگری این شهر میباشد.

ثبت ملی قلعه تاریخی شیوشگان کرمان

پس از سال ها پیگیری و تلاش و درخواست های مکرر، میراث فرهنگی در رابطه با ملی شدن این اثر تاریخی ، در جلسه ای که برگزار شد ، بالاخره در مرداد ماه 99 این اثر تاریخی و چندی آثار تاریخی دیگر ، ثبت ملی شدند و این مساله باعث شد تا خوشبختانه از تخریب هایی که اخیرا توسط شرکت های سرمایه گذاری و ساخت و سازانجام شده بود ، جلوگیری به عمل آید.

قلعه تاریخی شیوشگان کرمان از هر طرف به یک محوطه‌ی تاریخی می‌رسد، یک بخش به کوه‌های آهکی شیوَشگان (صاحب‌الزمان)، یک بخش به باغ بیرم‌آباد و تخت درگاه قلی‌بیگ و از بخشی دیگر به قلعه‌های اردشیر و دختر میرسد.

ویژگی های این کوه تاریخی

  • کوه شیوشگان دارای سنگ نگاره دست کند بر روی آن می باشد که وسعت آن از یک زمین فوتبال نیز بزرگتر است.
  • سنگ نگاره های نیمه گنبدی مذکور بصورت تندیس انسان و محل پرستش خدایان در این منطقه باستانی بوده است.
  • بر طبق تحقیقات یک پژوهشگر بومی ، سایه صخره های مذکور به شکل نیمرخ انسان در آمده و همانند یک انیمیشن، تداعی کننده یک ساعت آفتابی دقیق است. این یافته حاصل سالها تلاش و عکسبرداری های مداوم این پژوهشگر در ساعت مختلف شبانه روز است.
  • نهایت دانش‌های پایه ریاضیات و هندسه در آن منظور شده است و بایستی به دست پهلوانانی ساخته شده باشد که توانسته‌اند سینه ستیر کوه را بشکافند؛ که همه این ها برای بزرگ ترین نیایشگاه مهرپرستان جهان باستان بوده است.
  • وجود آثار مرتبطی چون معبد و نیز تصویر یک کلاغ و گاو که از اشکال مقدس آیین میتراییسم هستند بر صحت این ادعا می افزاید.
  • همچنین یک غار تراش خورده نیز در این منطقه وجود دارد که دارای ارزش باستانی بوده و از غارهای میتراییسم جهان دو برابر بزرگتر می باشد. بسیاری بر این عقیده اند که این اثر تاریخی هم دوره دست کندهای موجود در شهر باستانی میمند کرمان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس مسافرتی های هتل

وب سایت سلام هتل امکان رزرو آنلاین هتل ها را برای شما فراهم می سازد. ما در این وبسایت به شما این امکان را می دهیم تا بهترین هتل ها را در کمترین زمان انتخاب کنید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی زیادی انجام دهید. رزرو هتل می توانند از دغدغه‌های اصلی زائران امام رضا باشد و مشکلاتی را میتواند بوجود بیاورد. تیم ما این با تاسیس این هتل و ارائه بیش از 1000 هتل به شما این امکان را میدهد تا دغدغه ی رزرو اتاق را از بین ببریم. با توجه به بررسی های زیادی که در این زمینه انجام شده ما را بر آن داشت تا هتلهایی را برای رزوز به شما ارائه دهیم که از لحاظ سرویس دهی در بهترین درجه باشند و در نهایت هتلهایی که در اینجا مشاهده میکنید جزء بهترین هتلهای مشهد مقدس هستند.

اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی