اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905154477612920

غار دربند، دومین غار آهکی بزرگ ایران

کد: 139905154477612920

https://bit.ly/3a7S8Gx

، (اخبار رسمی): این غار در زمان های قدیم محل سکونت بوده است چرا که در نزدیکی مهدیشهر و قریه دربند قرار گرفته است. یکی از آثار باقی مانده از این غار تکه های سفالی هستند که قدیمی ترین آن ها نیز محسوب می شود و از دوره هزاره اول و در پی گمانه زنی های باستان شناسان در سال 1390 به دست آمده است.

غار دربند، دومین غار آهکی بزرگ ایران
غار دربند، دومین غار آهکی بزرگ ایران

یکی از بزرگترین غار های ایران که در 2 کیلومتری منطقه گردشگری دربند در مهدیشهر استان سمنان واقع شده است غار دربند می باشد. این غار فوق العاده زیبا به نام غار آهکی ایران نیز معروف است.

این غار در زمان های قدیم محل سکونت بوده است چرا که در نزدیکی مهدیشهر و قریه دربند قرار گرفته است. یکی از آثار باقی مانده از این غار تکه های سفالی هستند که قدیمی ترین آن ها نیز محسوب می شود و از دوره هزاره اول و در پی گمانه زنی های باستان شناسان در سال 1390 به دست آمده است.

غار دربند در دامنه کوه لهرد قرار گرفته و دارای ارتفاع دو هزار و 58 متری از سطح دریا است. همچنین طول آن برابر با 114 متر و عرض آن از 2.20 تا 30.58 متر می باشد.

چکیده های عظیم

غار دربند دارای چکیده های بزرگی می باشد که با نظم خاصی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. با پیمودن حدود 70 کیلومتر به یکی از بزرگترین چکیده های غار که دارای ارتفاعی برابر با 14.48 متر می باشد قرار می گیرید.

همچنین در این قسمت دیوار آهکی چشم شما را به خود خیره می سازد که طول آن 10 متر، ضخامت آن 75 سانتی متر و ارتفاع آن از هفت تا 10 متر متغیر است. در انتهای غار نیز حوضچه ای قرار دارد که کمی لغزنده است و کف آن از خاک پوشیده شده است.

راه دسترسی

برای رسیدن به غاردربند تنها یک مسیر وجود دارد. بعد از عبور از مهدیشهر و سپری کردن حدود دو کیلومتر به سمت شهمیرزاد در سمت چپ جاده ای به سمت شمال کوهی وجود دارد که در ابتدای آن تابلوی غار تاریخی دربند خودنمایی می کند. پس از طی کردن جاده خاکی باید از پله ها بالا بروید تا به دهانه غار برسید. سپس با گذراندن 14 متر به درب ورودی می رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس مسافرتی های هتل

وب سایت سلام هتل امکان رزرو آنلاین هتل ها را برای شما فراهم می سازد. ما در این وبسایت به شما این امکان را می دهیم تا بهترین هتل ها را در کمترین زمان انتخاب کنید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی زیادی انجام دهید. رزرو هتل می توانند از دغدغه‌های اصلی زائران امام رضا باشد و مشکلاتی را میتواند بوجود بیاورد. تیم ما این با تاسیس این هتل و ارائه بیش از 1000 هتل به شما این امکان را میدهد تا دغدغه ی رزرو اتاق را از بین ببریم. با توجه به بررسی های زیادی که در این زمینه انجام شده ما را بر آن داشت تا هتلهایی را برای رزوز به شما ارائه دهیم که از لحاظ سرویس دهی در بهترین درجه باشند و در نهایت هتلهایی که در اینجا مشاهده میکنید جزء بهترین هتلهای مشهد مقدس هستند.

اطلاعات تماس
  • 051385*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی