اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807284141213529

پرداخت‌های آنلاین، ویزا و مسترکارت، پی پال و دانشگاهی

روش‌های پرداخت پول به خارج کشور

کد: 139807284141213529

http://bit.ly/2J54F0P

، (اخبار رسمی): رایج‌ترین شیوه پرداخت‌های بین المللی پول به صورت آنلاین است. پرداخت آنلاین معمولا دو گزینه ویزا و مستر کارت را شامل می‌شود که بواسطه درگاه‌‎های اینترنتی انجام می‌شود. در این جا روش‌های مرسوم پرداخت پول به خارج از کشور گنجانده شده تا کاربران بتوانند نیازهای پرداخت ارزی خود را شناسایی کنند.

پرداخت پول به خارج کشور
پرداخت پول به خارج کشور

پرداخت پول به خارج کشور یکی از نیازهای ایرانیان است که کم و بیش توسط صرافی‌ها و شرکت‌های پرداخت خصوصی در ایران تا بحال تامین شده است. با این وجود، تنوع روش‌های پرداخت بعلاوه عدم ارائه خدمات پرداخت ارزی و ارسال مبالغ کوچک توسط صرافی‌ها باعث شده تا مشریان این نوع خدمات با سردر گمی‌هایی همراه شوند.

دانش پرداخت فلسفه کاری خود را این قرار داده و مفتخر است که توانسته با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و همچنین تجربیات گذشته خود چنین خدماتی را مستقیم و ساده سازی شده به کاربران ارائه کند. در دانش پرداخت کلیه روش‌های مرسوم پرداخت پول به خارج از کشور گنجانده شده تا مشتریان بتوانند کلیه نیاز‌های پرداخت ارزی خود را یک جا طلب کنند. در زیر شرح مختصری از این روش‌ها و موارد رایج استفاده آنها ارائه شده است.

پرداخت آنلاین

در زمان حاضر می‌توان مدعی شد که رایج‌ ترین شیوه پرداخت بین المللی پول روش پرداخت آنلاین است. پرداخت آنلاین معمولا دو گزینه ویزا و مستر کارت را شامل می‌شود که بواسطه درگاه‌های پرداخت اینترنتی، انقال پول به صورت آنلاین و آنی از حساب فرستنده کسر و به حساب پذیرنده منظور می‌شود. پذیرندگان این نوع پرداخت را معمولا موسسات معتبر بین المللی تشکیل می‌دهند، چرا که دریافت درگاه‌های مستقیم پذیرش ویزا و مسترکارت براحتی برای همگان مفدور نیست.

بعنوان مثال تعداد قابل ملاحظه‌ای از دانشگاه‌های بین المللی هنوز از پرداخت آنلاین استفاده نمی‌کنند و شهریه و یا هزینه‌های تحصیلی خود را همچنان به طریق انتقال بانکی وجه دریافت می‌کنند و یا برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها کلا دریافت‌های بین المللی خود را به شرکت‌های سوم شخص سپرده‌اند که از پرداخت پشتیبانی می‌کنند و در نهایت وجه را به حساب‌های بانکی دانشگاه منتقل می‌کنند.

 هزینه‌های مهاجرتی و صدور روادید عمدتا با استفاده از این روش قابل پرداخت است.

اشتراک خدمات اینترنتی و IT نظیر خرید لایسنس، نرم افزار، حق اشتراک، هزینه‌های سرور و غیره نیز عمدتا پرداخت‌های ویزا و مستر را پشتیبانی می‌کنند. خدمات مسافرتی همچون خرید بلیط هواپیما و قطار، رزرو هتل و یا اقامت‌های خانگی مانند ایر بی ان بی که جدیدا بسیار مرسوم شده نیز همگی با پرداخت آنلاین قابل رزور هستند.

داشتن یک کارت ویزا و یا مستر معتبر مستلزم داشتن حساب بانکی است. انواعی از کارت‌های غیر بانکی نیز وجود دارد که معمولا به صورت مبلغ پیش پرداخت شده توسط موسسات مختلف بنام و آدرس افراد ثبت می‌شوند. لازم به ذکر است کارت‌هایی که به صورت بی نام و یا بنام افرادی با هویت غیر واقعی صادر می‌شوند دارای محدودیت‌های بسیاری است و استفاده از آنها برای پرداخت‌های معتبر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

بسیاری از درگاه‌های آنلاین اساسا این کارت‌ها را نمی‌پذیرند و اگر چنین کارت‌هایی را خریداری کرد ممکن است با مشکلاتی برای پرداخت مواجه شد و در نهایت مجبور به فروش آن کارت با ضرر و زیان شد.

پرداخت آنلاین ارزی با دانش پرداخت به سادگی و از کارت‌های بانکی معتبر بنام افراد واقعی خارجی قابل انجام است. تنها کافیست آدرس صفحه پرداخت و سایر مشخصات ضروری را وارد تا پرداخت در همان روز انجام شود.

 پرداخت‌های ارزی بانکی

 پرداخت‌های ارزی بانکی، از قدیمی‌ترین و همچنان یکی از مرسوم‌ترین روش‌های پرداخت پول به خارج کشور است. این نوع پرداخت مستقیما به حساب بانکی گیرنده منتقل می‌شود و بسته به نوع حساب وی که می‌تواند دلاری، یورویی و یا ارز خود آن کشور باشد به ارز مورد درخواست تبدیل می‌شود. انجام این نوع حواله مستلزم دانستن کد سوئیفت بانک، اطلاعات حساب گیرنده و شماره حساب وی است. در صورتی که بانک فرستنده پول هزینه انتقال بین المللی را به عهده بانک گیرنده بگذارد، این نوع انتقال با کسر هزینه در حساب مقصد همراه می‌شود.

سفارش‌های خرید کالا و خدمات معمولا از طریق پرداخت‌های بانکی است. به عنوان مثال در صورتی که شرکتی را برای خرید محصول خود در خارج از کشور پیدا کرده و با انها مکاتبه داشته اید، آنها به شما اطلاعات حساب بانکی خود را می‌دهند و از شما خواهند خواست تا مبلغ فاکتور را به حساب آنها واریز کنید. شما ممکن است فاکتور را به صرافی‌های مختلف ببرید و به دلیل کوچک بودن مبلغ آن، آنها از پرداخت آن امتناع کنند و یا با کارمزد های عجیب و غریب مواجه شوید. 

بعلاوه آن چه در بالا اشاره شد، ممکن است فردی بخواهد به حساب بستگان و نزدیکان خود در خارج کشور پول پرداخت کند که در این مورد نیز می‌توان از دانش پرداخت کمک گرفت.

 برای پرداخت شهریه دانشگاه، کالج و یا هزینه انتشار مقاله و یا شرکت در کنفرانش نیز اگر نیاز به انتقال بانکی وجود داشته باشد می‌توان به دانش پرداخت مراجعه کزد.

 پرداخت پی پال

پی پال یکی از اولین‌هایی بود که اقدام به ارائه سرویس انتقال آنلاین فرد به فرد ارز کرد و همچنان روش بسیار مرسومی برای دریافت پول بخصوص توسط اشخاص و شرکت‌های نو پا  و کوچک است. پی پال اساسا مانند یک حساب بانکی عمل می‌کند با این تفاوت که محدودیت مکانی حساب‌های بانکی را ندارد. این به این معناست که انتقال پول به هر شخصی در هر نقطه‌ای از دنیا به صورت لحظه‌ای قابل انجام است مشروط بر اینکه آن شخص یک حساب کاربری پی پال ایجاد کرده باشد.

در این صورت ایمیلی که با آن در پی پال ثبت نام شده به مثابه شماره حساب عمل می‌کند و هنگام انتقال وجه استفاده می‌شود. ممکن است با خود گفت اگر همه چیز به این سادگی است چرا پی پال جایگزین سایر روش‌های پرداخت نمی‌شود؟ پاسخ این سوال در کارمزدهای بالا برای انتقال وجه و نرخ‌های تبدیل ارزی نامناسب است. به ازای هر انتقال پول، این شرکت معادل چهار درصد از وجه انتقالی را کسر می‌کند. علاوه بر این، هنگام انجام تبدیلات بین ارزی نرخ‌های پی پال عموما تفاوت فاحشی با صرافی‌ها دارد. 

مزیت این پرداخت پی پال در دسترس بودن آن برای همگان و قابلیت واریز و برداشت وجه به حساب‌های بانکی است. افتتاح حساب پی پال برای همگان ممکن است بسیار راحت انجام می پذیرد. اما شما صرفا با داشتن یک حساب پی پال نمی توانید مبالغ مورد نیاز خود را پرداخت و یا دریافت کنید. برای این کار نیاز به وریفای کردن حساب و یا همان احراز هویت دارید. مضاف بر آن در صورتی که در خارج از کشور حساب بانکی و یا یک کارت اعتباری معتبر نداشته باشید، سقف معینی برای انتقال خواهید داشت. بعضا افرادی با ارائه مدارک غیر واقعی اقدام به وریفای حساب برای اشخاص می کنند. در نظر داشته باشید که پی پال یک شرکت قدیمی و کار کشته در زمینه مباحث پولشویی است. به محض آنکه به حساب و یا مدارک ارسالی مشکوک شوند، حساب را براحتی مسدود می کنند و درخواست مدارکی می کنند که عملا امکان فراهم کردن آن برای افراد غیر واقعی ممکن نیست.

حواله وسترن یونیون و مانی گرام و مانی گرام

وسترن یونیون یک شرکت قدیمی انتقالات ارزی است و دارای شعبات و باجه‌های متعدد تقریبا در هر شهری در سراسر دنیا است. گیرنده وجه در هر کشور که باشد می‌تواند به هر شعبه وسترن یونیون مراجعه کند و وجهی که دیگری بنام وی ارسال کرده تنها با همراه داشتن پاسپورت به صورت نقدی تحویل بگیرد. در حقیقت در این روش انتقال وجهی صورت نمی‌گیرد و تنها وسترن یونیون در نقطه‌ای در دنیا پول را دریافت می‌کند و در نقطه‌ای دیگر پرداخت می‌کند. مقدار قابل ارسال در این روش محدود است.

این روش سنتی ترین و همچنین گران ترین روش ارسال پول است و تنها در موارد ضروری که افراد نیاز مبرم به وجه نقد دارند توصیه می‌شود. به استثنا کشور‌های خاصی مانند هند، پاکستان، فیلیپین و چند کشور دیگر که همچنان وسترن یونیون و مانی گرام روش ارزان و مقرون به صرفه‌ای برای ارسال پول به این کشورها است برای ارسال پول به سایر کشورها کارمزدهایی تصاعدی متناسب با کل مبلغ ارسالی منظور می‌کند.

افرادی که نیاز به پرداخت پول به خارج کشور از طریق وسترن یونیون دارند، تنها کافی است درخواست خود را در سایت دانش پرداخت به آدرس www.daneshpardakht.com ثبت کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانش پرداخت

دانش پرداخت فلسفه کاری خود را این قرار داده و مفتخر است که توانسته با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و همچنین تجربیات گذشته خود چنین خدماتی را مستقیم و ساده سازی شده به کاربران ارائه کند. در دانش پرداخت کلیه روش های مرسوم پرداخت پول به خارج از کشور گنجانده شده تا مشتریان بتوانند کلیه نیاز های پرداخت ارزی خود را یک جا از ما طلب کنند.

اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]