اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807304151612360

بلبرینگ

بررسی یاتاقان توپی

کد: 139807304151612360

http://bit.ly/2BCMQlK

، تهران , (اخبار رسمی): یاتاقان توپی گونه‌ای از چرخنده از خانواده یاتاقان‌ها هستند که کاربرد وسیعی  دارد.

(بلبرینگ )یاتاقان توپی
بررسی یاتاقان توپی

طرز کار بلبرینگ

در بلبرینگ‌ها بار از لایهٔ خارجی به گوی‌ها منتقل می‌شود و از گوی‌ها فشار به لایهٔ داخلی منتقل خواهد شد. کروی‌بودن گوی‌ها باعث شده نقطهٔ تماس آنها با لایه‌های درونی و بیرونی بسیار کوچک باشد در نتیجه می‌توانند بسیار نرم حرکت کنند.

از سوی دیگر با توجه به کوچک بودن محل تماس آنها با هم اگر فشار بیش از حدی به ساچمه‌ها وارد شود می‌تواند موجب تغییرشکل یا خردشدن آن شود. در این موارد می‌توان از رولبرینگ‌ها استفاده کرد.

تصور کنید در خودرو چرخ‌های استوانه‌ای مانند چرخ‌های تانک وجود داشته باشد در این موارد به دلیل تماس زیادی که سطح با این چرخ خواهد داشت اصطکاک بالا می‌رفت و در نتیجه سرعت حرکت پایین می‌آمد در رولبرینگ نیز همین اتفاق افتاده می‌افتد. در نتیجه سرعت بلبرینگ بیشتر از رولبرینگ است.

اگر بر بلبرینگ‌ها فشار زیادی وارد شود ساچمه‌های داخل آن خرد می‌شود بنابرین از بلبرینگ‌های ساچمه‌ای که ساچمه‌های ریز دارند در فشارهای کم استفاده می‌شود و برای فشارهای زیاد از بلبرینگ‌هایی که دارای ساچمه‌های گرد تخته‌ای هستند استفاده می‌شود که به آنها بلبرینگ‌های غلتکی می‌گویند به نوعی از آن دارای غلتک نازکی هستند یاتاقان سوزنی می‌گویند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسه صنعت

ارائه کلیه ملزومات صنعتی بلبرنگ،یاتاقان،رولبرینگ،نیدل برینگ،گریس نسوز،پکینگ،تسمه،کاسه نمد، زنجیر و دنده زنجیر،اورینگ، تراش و ساخت قطعات تفلونی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار