اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808024158813577

همه چیز راجع به چای سبز

کد: 139808024158813577

http://bit.ly/36kOzu0

، تهران , (اخبار رسمی): در چین و ژاپن سال‌هاست که از چای سبز به عنوان دارو استفاده می‌کنند. این چای از دم کرده برگ‌های گیاه Camellia sinensis تهیه می‌شود به آن چای چینی نیز گفته می‌شود. تولیدکنندگان چای سبز آن را به عنوان یک مکمل رژیم غذایی ترویج می‌کنند.

همه چیز راجع به چای سبز
چای سبز

چای سبز نوشیدنی محبوبی است که از برگ‌های تازه گیاه چای تهیه می‌شود. شواهد و مدارک معتبر و متعددی وجود دارد مبنی برا این که این چای خوش عطر ممکن است از بروز سرطان پیشگیری کند.

چای سبز چیست؟ در چین و ژاپن سال هاست که از این چای به عنوان دارو استفاده می‌کنند. این چای از دم کرده برگ‌های گیاه Camellia sinensis تهیه می‌شود به آن چای چینی نیز گفته می‌شود. تولیدکنندگان چای سبز آن را به عنوان یک مکمل رژیم غذایی ترویج می‌کنند. آنها ادعا می‌کنند که چای سبز به کنترل قند خون، کلسترول، فشار خون و وزن کمک می‌کند. مهم‌ترین دلایل محبوبیت چای سبز در میان مردم، خواص آن برای چربی‌سوزی و کاهش وزن و نیز پیشگیری از ابتلا به سرطان است.

از منظر پژوهشگران، مفیدترین ماده موجود در چای سبز، کاتچین است. همچنین چای سبز، این نوشیدنی محبوب و خوشمزه، حاوی کافئین و تانین نیز است. چای سیاه از همان گیاه همان چای سبز تهیه می‌شود، اما با این تفاوت که که چای سیاه از برگ‌های تخمیر شده این گیاه تهیه می‌شود. چای‌ها و دمنوش‌ها از دیرباز تا کنون در گروه نوشیدنی‌هایی دارای خواص ویژه معرفی شده‌اند و هر یک دارای فواید و مضراتی هستند.

چای معمول مورد استفاده در ایران چای سیاه است اما برای مصرف دائمی و زیاد این چای مضراتی بیان شده است. بنابراین بهتر است گاهی به جای آن از چای سبز که مضرات چای سیاه را ندارد به عنوان نوشیدنی روزانه استفاده شود. اگر شخصی علاقه‌مند است یک نوشیدنی پر خاصیت را جایگزین نوشیدنی‌های تکراری کند و در برنامه تغذیه‌ای خود تنوع و تغییری ایجاد کند، چای سبز یک مورد مناسب است. 

درباره گیاه چای سبز

چای سبز همان گلبرگ‌‌ها و جوانه‌های تازه‌ای است که بر روی گیاه چای روییده است. این جوانه‌ها و گلبرگ‌های تازه در پروسه فرآوری چای سیاه قرار نمی‌گیرند و در نتیجه دچار اکسایش کم‌تری خواهند شد.

این حالت سبب می‌شود بیشتر خواص مفید در آن باقی بماند و به بدن برسد. فرآیند تهیه چای سیاه سبب می‌شود بسیاری از خواص مفید برگ این چای کاهش یابد و این ماده به دمنوشی با حداقل خاصیت تبدیل شود.

در تهیه این چای تلاش می‌شود تا حد امکان، خواص مفید این گیاه در آن حفظ شود. چای سبز در روزگاران گذشته در نواحی شرق کره خاکی به ویژه در سرزمین‌های کهن چین و ژاپن تولید می‌شده است و نوشیدن آن نیز در میان مردمان همان نواحی رایج و متداول بوده است.

پس از گذشت قرون و با افزایش امکانات سفر و آشنایی سایر اقوام و ملل با این سرزمین‌های شرقی کهن، دیگر ملل نیز بر حسب ذائقه و نیاز خود به تدریج چای را به سیستم خوراک‌شان راه دادند.

مشخصه بارز گیاه چای سبز، رنگ برگ‌های آن است که بر خلاف چای سیاه، به رنگ سبز روشن است. چای دم شده آن نیز به همین صورت دارای رنگ سبز ملایم و روشنی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه هانی استار

فروشگاه هانی با مدیریت جناب آقای هانی فرهودی در سال 1378 به طور تخصصی فعالیت خود را در پخش و توزیع چای آغاز کرد، پس از آن حوزه فعالیت خود را گسترش داد و پا در عرصه پخش انواع قهوه، چای، شکلات و دیگر محصولات وابسته از معتبرترین برند های جهان نهاد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی